ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי
גג עמוד ועידה פינטק 2018

תעשיית הפיננסיים הופכת לפרואקטיבית - והלקוח ירוויח

ההתקדמות הטכנולוגית מאפשרת את המעבר לגישה פרואקטיבית, המאפשרת להשקיע משאבים בהיכרות עמוקה ורחבה של הלקוח ולהבין מה ניתן לעשות עבורו כדי לייצר תועלות וערך, ולשמר רלוונטיות ואמון

דוראל בליץ 10:5814.05.18
השנה החולפת בתעשיית הפיננסים העולמית מסמנת את המעבר לפרואקטיביות אל מול הלקוח. אם עד היום הקשר עם הלקוח התאפיין בפאסיביות רחבה מצד תעשיית הפיננסים בכלל ערוצי השירות והמכירות, אנו סוף סוף עדים להתפתחויות אסטרטגיות עסקיות פרואקטיביות המכוונות ללקוח ולמידע העוטף אותו. זאת על מנת לייצר תועלות עסקיות, רלוונטיות, ושמירה על בסיס האמון הרחב.

 

שלוש מהפכות טכנולוגיות מסייעות לשינוי התפיסה:

 

1. צמיחה מהירה בכמות ובאיכות החיישנים הסובבים את פעילותינו היומיות, לצד מערכות ניטור ובקרה. חיישנים אלה הם בעלי חיבור רשת המאפשרים לאסוף את המידע.

2. עלייה מהותית במהירות כוח המחשוב והרחבת השימוש בשירותי ענן, המאפשרים את כוח העיבוד היעיל והמהיר בזמן אמת.

3. שיפורים חיוניים במדעי המתמטיקה והמחשבים מסייעים לפתח יכולות אנליטיקה עמוקות ורחבות של ניתוח מידע טקסטואלי, קולי וויזואלי בתצורות של מידע מובנה ולא מובנה, הנאסף מהחיישנים השונים. זאת לכדי יצירת תובנות אופרטיביות ועסקיות.

 

לפרטי הכנס לחצו כאן

 

היכרות עמוקה עם הלקוח

 

כאמור, השינויים המתרחשים בתעשיית הפיננסים כבר לא רק עוסקים בקידום אוטומציית תהליכים לשיפור חווית הלקוח הפנימי או החיצוני לארגון, אלא כוללים מעבר לתהליכי אופטימיזציה ופרו-אקטיביות מול הלקוח, תוך שימוש במודלים היברידיים, המשלבים פעילות דיגיטלית ומגע אנושי, ומאפשרים בחירה ללקוח בכל פעילות.

התפיסה הפרואקטיבית מאפשרת להשקיע משאבים בהיכרות עמוקה ורחבה של הלקוח: מיהו, מה, מתי, איפה ולמה הוא מבצע פעולה (או עתיד לקבל החלטה). תפיסה זו מובילה לאסטרטגיה עסקית שביסודה השאלה מה ניתן לעשות כדי לייצר עבור הלקוח תועלות וערך, ולשמר רלוונטיות ואמון.

 

ארנק דיגיטלי ארנק דיגיטלי צילום: שאטרסטוק

 

מ-FOMO ל-JOMO

 

כבני אדם אנו חיים בעולם של עודף מידע מצד אחד, וחוסר זמן מצד שני לעבד את כל המגיע לחושינו, ומשם לקבל החלטות. לתוך המארג הזה צמחה בשנים האחרונות תופעת ה-"FOMO - "Fear Of Missing Out, שעוסקת בפחד היומיומי שלנו, שלא לפספס ולהחמיץ פיסות מידע על רקע ההצפה במידע. עם התפתחות תהליכי טרנספורמציה בתעשייה הפיננסית, המאפשרים היכרות עם הלקוח על כל נכסיו הפיננסיים, בניסיון לסייע לו לשמור ולהגדיל את כספו ולהגשים את רצונותיו, אנו מקווים כי נעבור מתופעת ה-FOMO ל-JOMO - Joy Of Missing Out.

 

במילים אחרות, כלקוחות נהפוך לפאסיביים יותר, אך בעלי שליטה מלאה ואפשרות בחירה טובה יותר מבעבר. התעשייה הפיננסית תכיר אותנו, תסייע, תצפה צרכים, לעיתים אף תבצע מעצמה ותועיל לנו בהתנהלות חיינו הפיננסיים. רגולציות חדשות בנושאי בנקאות פתוחה ותשלומים, שיתופי פעולה עם חברות שירותים נוספות, פינטק ושינוי במודל העסקי יאפשרו לתעשייה הפיננסית לגדול ולשגשג גם מול מתחרים טכנולוגיים. כשם שיצמחו ערים חכמות ורכבים אוטונומיים, אנו צופים כי גופים פיננסיים יהפכו בשנים הקרובות לחכמים, אוטונומיים ופרואקטיביים במידת הצורך אל מול הלקוח. תכנון אסטרטגיה אופרטיבית, עדכון המבנה הארגוני, שדרוג התהליכים הפנימיים והחיצוניים בארגון הפיננסי וביצוע טרנספורמציה מהותית בתשתיות התומכות יאפשרו לגוף הפיננסי לייצר ערך, רלוונטיות ומהות ללקוח.

 

כפי שדרווין אמר, לא מי שחזק או אינטליגנטי הוא השורד, אלא זה שמסתגל טוב יותר לשינויים. בתקופה זו התעשייה הפיננסית נמצאת בנקודת פיתול, בה עליה להחליט איך היא תיראה בהווה ובעתיד ואילו ערכים תרצה להעניק ללקוחותיה, ולפעול בנחישות ובמהירות. לשם כך, בתקופה הקרובה יהיה עליה לאתגר הנחות יסוד, לבחון את פונקציית הייצור והמודל העסקי, כדי להפוך במהרה לסופרמרקט רחב של שירותים, המציע ללקוח גישה להיצע רחב של שירותים פיננסים, נוחים, זמינים ומותאמים אישית לצרכיו.

 

הכותב הוא דירקטור ומנהל מחלקת הפינטק בפירמת KPMG סומך חייקין

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x