• תפריט
ועידת ניו יורק 2018 רכיבים מיוחדים  גג עמוד ועידה כתבה

Mind the Tech NY

"הרבה מאוהדי ה-NBA לא יכולים להיות באולם - אנחנו רוצים להביא את האולם אליהם"

סטיב הלמות', סגן נשיא שאחראי על מדיה וטכנולוגיה בליגת הכדורסל האמריקאית, אמר בוועידת ניו יורק: "ה-NBA מאיצה באינטל להפוך את השימוש בטכנולוגיה למהיר יותר, כדי ששדרנים יוכלו בזמן אמת לקבוע את מהלך המצלמה הרצוי"

אור הירשאוגה, ניו יורק 21:0113.03.18

בעקבות רכישת Replay Technologies הישראלית הקימה אינטל את היחידה העסקית Intel Sports אליה נוספה חברת True VR Technology. מאז רכשה אינטל את החברות האלו, הפך השימוש בטכנולוגיות מציאות מדומה שמאפשרות שינוי של זוית המבט על פני המגרש ב-NBA לחלק אינטגרלי משידור משחקי ה-NBA. עם זאת, לדברי סטיב הלמות', סגן נשיא שאחראי על מדיה וטכנולוגיה ב-NBA, הליגה מאיצה באינטל להפוך את השימוש בטכנולוגיה למהיר יותר, כדי ששדרנים יוכלו בזמן אמת לקבוע את מהלך המצלמה הרצוי ולהדגים לצופים נקודות אותן הם מבקשים להדגיש.

 

 


 

לדברי הלמות', ה-NBA מתעניינת גם בשידורי VR ממקום קבוע. "אנחנו רוצים לאפשר לאנשים להיות בתוך הארינה אבל הרבה מהאוהדים של הליגה לא יכולים להיות באולם אז אנחנו רוצים להביא את האולם אליהם. רק ככה אפשר לראות את הפיזיות של המשחק, את המהירות, את האתלטיות. כשאתה יושב באולם אתה יכול לראות כשלברון עוקף מישהו איך הוא האיץ. קשה לראות את זה בדרך אחרת, למרות שאנחנו מנסים לשדר את זה כמיטב יכולתנו", הוא ציין.

 

שון בריאנט וסטיב הלמות' שון בריאנט וסטיב הלמות' צילום: אוראל כהן

לדברי הלמות', הניסונות המוקדמים של הליגה לשלב תלת מימד לפני כעשור לא היו מוצלחים – מכיוון שהם לא הצליחו להעביר את חווית הישיבה באולם לצופים בבית.

ב-CES האחרון הציגה אינטל לראשונה אולפן VR בגודל של עשרת אלפים רגל לצילום של חוויות בטכנולוגיה של ריפליי. לדברי הלמות', כדי להפוך את ה-VR לטכנולוגיה שרלוונטית לצופים אינטל צריכה לייצר חוויה דומה לחווית התלת מימד שהבמאי ג'יימס קמרון יצר בסרט אווטאר. "בכל סצינה הוא טישטש את הכל מלבד מה שהוא רצה שהצופים יתמקדו בו. הים בטכנולוגיית המציאות המדומה זה לא מתאפשר. זה בהחלט משהו שאינטל עובדת עליו יחד איתנו. בכדורסל אנשים תמיד מסתכלים על הכדור.

 

שון בריאנט, מנהל בפועל של Intel Sports ששוחח עם הלמות' על הבמה הפנה אליו שאלה על מרכזיותם של טלפונים ניידים באימוץ טכנולוגיות מציאות מדומה. "הדור החמישי הוא מעבר לפינה והוא הולך להוות נקודת מפנה עבור VR", ציין הלמות'. באמצעות דור חמישי טען הלמות' "ניתן יהיה לחוות טכנולוגיות VR בטלפון ללא חיבור למחשב, ומהירות התקשורת תאפשר גם יצירה של חוויות חברתיות. "אני רוצה שאחרי יראה את המשחק ביחד איתי – אחרת הוא פשוט מתלונן על השופטים בהודעת טקסט. ספורט הוא חוויה מאד חברתית", הוא הוסיף. 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x