ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי
ועידת ניו יורק 2018 רכיבים מיוחדים  גג עמוד ועידה כתבה

Mind the Tech NYC

סטארט-אפיסט ישראלי? כך תפרוץ בשוק האמריקאי

סטארט-אפים ישראלים רבים מחליטים במהלך הדרך להרחיב את הפעילות לארה"ב. לפני שאורזים מזוודה, יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון בכדי למנף את המעבר בצורה הטובה ביותר

נעם ענבר 13:5107.03.18

תעשיית הסטארט-אפים הישראלית מתאפיינת בהיותה תעשייה של ייצוא - רוב הסטארט-אפים שמפתחים את המוצר שלהם בארץ מתמקדים במכירתו בשווקים גלובליים, ובעיקר בארצות הברית, כשוק המטרה העיקרי שלהם. לכן, זה לא מפתיע שסטארט-אפים ישראלים רבים מתחילים לתכנן את המעבר שלהם לארצות הברית כבר בשלבים המוקדמים של החברה.

 

לפרטים והרשמה לוועידה - לחצו כאן

 

42% מהסטארט-אפים שנכשלו מייחסים את הכישלון להיעדר ביקוש במוצר שלהם בקרב שוק המטרה. לכן הגיוני שיזמים רבים בוחרים לפתוח פעילות בארה״ב - הקרבה לשוק המטרה מאפשרת לסטארט-אפים להבין את קהל היעד, השוק והשחקנים בו, ולהציע מוצרים שמספקים ערך רלוונטי ללקוחות הפוטנציאלים - כל אלו חיוניים ליכולת של החברה לצמוח לאורך זמן. גם מבחינת גישה למשקיעים ויכולת לגייס סיבובים גדולים יותר, ארצות הברית מציעה הזדמנויות גדולות יותר ליזמים הישראלים.  

 

 

אולם, למרות כל היתרונות, גם בארצות הברית החיים אינם נטולי בעיות - על פי מחקר של אוניברסיטת הרווארד, 3 מתוך 4 סטארט-אפים שגייסו מימון ייסגרו בארה"ב.

 

אז לפני שאורזים מזוודה, יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון בכדי למנף את המעבר בצורה הטובה ביותר.

 

מזרח או מערב

 

עד לפני כמה שנים הבחירה הראשונה של היזמים הישראלים הייתה החוף המערבי. לחוף המערבי יתרונות רבים כמו קרנות ההון סיכון הגדולות ולענקיות הטכנולוגיה כמו פייסבוק, גוגל ואורקל, אבל בשנים האחרונות ניו יורק הפכה לשוק אטרקטיבי במיוחד עבור יזמים וכיום פעילים בעיר כ-300 סטארט-אפים ישראלים. ניו יורק היא במהותה עיר של מהגרים - כור היתוך תרבותי של אנשים מרקעים שונים שרובם לא נולדו שם. עובדה זו הופכת את המעבר לשם לידידותי יותר עבור חלק מהאנשים ומאפשרת להיטמע בתרבות המקומית יחסית בקלות.

 

 

טיימס סקוור, ניו יורק טיימס סקוור, ניו יורק צילום: שאטרסטוק

 

פער השעות בין ניו יורק לישראל קטן יותר ומאפשר תקשורת יעילה יותר עם העובדים שנשארו בישראל. אך יותר מכל, השיקול העיקרי צריך להיות סביב מיקום הלקוחות הפוטנציאלים. בוורטיקלים רבים כמו פינטק, מסחר אלקטרוני, מדיה, ואפילו מדיקל ו-SaaS תמצאו כמות גדולה יותר של לקוחות ברחבי החוף המזרחי. לכן ההחלטה תלויה במידה רבה גם בשלב החברה. בפורטר(Forter), מקום העבודה הקודם שלי, החברה החלה את הפעילות האמריקאית שלה בשלב מאוד מוקדם בסן פרנסיסקו, ולאחר כשנה כשהחברה נכנסה לשלב של צמיחה מואצת העבירה את פעילותה לניו יורק בשל הקרבה ללקוחות ולמשרד הישראלי.

 

אתגר הגיוס

 

אם תשאלו יזמים ישראלים בארה"ב, סביר להניח שהאתגר המרכזי שהם נתקלים בו עם המעבר הוא גיוס אנשי הצוות הראשונים. יזמים רבים נופלים למלכודת של גיוס בכיר אמריקאי שמגיע מחברות ענק ובעל ניסיון בניהול מאות אנשים - אם אתם סטארט-אפ צעיר התוצאה כמעט תמיד תהיה כרוניקה של אסון ידוע מראש. הבדלי המנטליות, הקצב והמוטיבציה מייצרים פער גדול בין הציפייה למציאות. אנשים שלא מתאימים לתרבות הייחודית של סטארט-אפ ישראלי בשלביו המוקדמים יתקשו להגיע לתוצאות וברוב המקרים יכניסו את הסטארט-אפ להוצאות כבדות סביב גיוס אנשים רבים מדי ותשלום משכורות שמנות מדי.  

נעם ענבר, מנהלת תחום סטארט-אפים, אורקל ישראל נעם ענבר, מנהלת תחום סטארט-אפים, אורקל ישראל

 

 

האתגר אף מתעצם במקרה של גיוס פונקציות בתחום המכירות, היות ומדובר באנשים שמתפרנסים מלמכור, ולכן הם טובים במיוחד בלמכור את עצמם. הקפידו לגייס למשרות הקריטיות בחברה אנשים שקיבלתם עליהם המלצה או פידבק ממישהו שאתם מכירים וסומכים עליו. גיוס של עובדים ישראלים מנוסים המתגוררים בארה"ב לחלק מהמשרות בשלבים ההתחלתיים יכול להיות פתרון יעיל ולסייע בבניית תרבות ארגונית בריאה.

 

הכול אישי

 

כמו שבארץ יזמים סוגרים את העסקאות הראשונות שלהם עם הבחור שעושה איתם מילואים או עם הבחורה שהייתה איתם בצופים, או עם אבא של ילד מהגן, גם בארה"ב עסקאות נסגרות בין אנשים. כך העובדה ששני אנשים למדו באותה מכללה או משחקים גולף ביחד מהווה טריגר משמעותי לפתיחת הזדמנות עסקית. ככל שתתמזגו בתרבות המקומית, תתחילו לאהוד קבוצת פוטבול ותרחיבו את החוגים החברתיים שלכם, כך תייצרו יותר נושאים לשיחה ויותר הזדמנויות עסקיות.

 

בין אם תבחרו באסטרטגיה של מכירה ישירה ובין אם באסטרטגיה של שותפויות, נסו למצוא את הערוצים שיביאו אתכם ללקוחות פוטנציאלים מהר יותר ובצורה חלקה יותר. המשקיעים יכולים לסייע רבות בפתיחת דלתות, כמו גם תוכניות האצה ושותפים עסקיים שתצברו עם הזמן.

 

המעבר לארצות הברית הינו בעל ערך אדיר מבחינת מתן תוקף לרצינות שלכם כלפי השוק האמריקאי - דבר משמעותי עבור לקוחות ושותפים רבים. אך כאן העבודה רק מתחילה והיכולת שלכם לבנות רשת קשרים חזקה ואיכותית הינה גורם חשוב בהצלחה.

 

הכותבת היא מנהלת תחום סטארט-אפים, אורקל ישראל

בטל שלח
    לכל התגובות
    x