ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי
כנס נשים יוזמות פברואר 2018

כנס יוזמות 2018

מנכ"לית יוניליוור מייעצת: "רוצה להגיע לעמדת ניהול בכירה? סמני לעצמך מטרה"

ענת גבריאל בכנס "כלכליסט": "צריך יותר נשים בדרג ביניים וכל עוד אין מספיק נשים בדרג ביניים גם לא יהיו מנכ"ליות נשים". עם זאת אמרה "אני לא חושבת שיש באמת תקרת זכוכית. נשים יכולות לעשות כל דבר"

אורנה יפת 11:4425.02.18

"משבר הסלמונלה היה ארוע מכונן לא רק עבורי ברמה אישית אלא עבור ענף המזון כול. הלקח הכי חשוב היה שלא מספיק לעבוד על פי הנחיות רגולטור ונהלים, אלא צריכים לזכור שיש גם את הצרכן וצריך לעבוד מולו בשקיפות ובשיתוף, ומבחינתנו בכל ארוע זה אחד הדברים שעומדים לנגד עינינו ואנחנו מיישמים אותו. אנחנו כבר עשינו את זה ונוהגים וננהג בשקיפות". כך אמרה היום (א') ענת גבריאל מנכ"לית יוניליוור ישראל בכנס יוזמות 2018 בשיחה עם עמיר קורץ, סגן עורכת שוק ההון של "כלכליסט".

גבריאל היא מנכ"לית חברת המזון החמישית בגודלה בארץ. היא נכנסה לתפקיד לפני חמש שנים וגילתה שמדובר בתפקיד מאתגר, ובענף רבוי טלטלות ומהפכות. במסגרת התפקיד נאלצה להתמודד גבריאל עם משבר חמור של זיהום חיידק סלמונלה בקו הייצור של קורנפלקס תלמה. החברה נהגה בראשיתו של המשבר בחוסר שקיפות וזכתה לקיתונות של זעם מצד התקשורת והצרכנים.

 


 

המכירות של קורנפלקס תלמה ירדו ב-20% במשבר. הן הצליחו לעלות מאז?

"תלמה חזרה לנתחי השוק שלה, ולמכירות שלה וחזרה להיות המותג האהוב בארוחות הבוקר".

 

נוח לכם שיוניליוור לא מזוהה על האריזה עם שם החברה?

"זו אחת החברות היחידות שפועלת בהרבה תחומים שונים ומגוונים. אנחנו פועלים בעולם המזון, טיפוח אישי, מוצרי ניקיון ומוצרי כביסה. יש לנו עשרות מותגים בארץ ובעולם. מפינוק ותלמה ועד דאב ואקס וקנור. זה הכח שלנו. בסוף, מול הצרכן עומד המותג, המוצר וההנהלה".

 

איך את רואה את התפקיד שלך? מה שחשוב זו השורה התחתונה?

"לתאגידי ענק יש תפקיד ומקום חשוב מעבר למקום של לייצר מוצרים ולמכור אותם. יוניליוור קיימת מעל מאה שנה ויש לנו אחריות גדולה והיכולת שלנו לשפר את המצב היא מאד גדולה. בימים אלה מדברים על תקנות חדשות בתזונה בתוכנית שמכניס משרד הבריאות ואנחנו כבר שנים עובדים על הפחתת מלח וסוכר במוצרים שלנו. מהפכת הסוכר זה לא הפחתות שעשינו ביום אחד. אי אפשר להפחית סוכר ביום אחד כי אז אף אחד לא יקנה את המוצר שלך. בתלמה אנחנו כבר מסמנים את כמות הכפיות סוכר על המוצר. בדאב אנחנו מדברים על דימוי גוף בקרב בני נוער, והמטרה שלה לשפר את הדימוי העצמי של בני נוער".

 

עד כמה את כמנכ"לית ישראל עצמאית או הכל מוכתב מהחברה הבינלאומית?

"יוניליוור נותנת הרבה חופש פעולה למנכ"לים במדינות השונות והדרך היא לנהל סיכונים בכל מדינה ומדינה. כחברה לוקלית מאד מצליחה, המנהלים ואני מקבלים חופש פעולה מאד גדול".

 

ישראל של אחרי המחאה החברתית –אתם חוששים מתגובת הצרכן הישראלי לפני שמקבלים החלטה על העלאת מחירים?

"אני חושבת שמאז קיץ 2011 הצרכן הישראל הפך יותר חכם, מתוחכם ומבין. ואנחנו בשוק תחרותי. שאנחנו מסתכלים על המוצר, חלק מהחבילה שנלקחת בחשבון זה מחיר. אנחנו רוצים למכור ונכון רוצים גם להרוויח. בסוף המחיר צריך להיות נכון כדי שהצרכן גם יקנה אותו. יש לנו ביוניליוור מגוון רחב של מוצרים שפונה לכל מיני צרכנים ממוצרים לכל המשפחה ועד מוצרי פרימיום".

 

הטקטיקה של הקטנת אריזה בלי להוריד מחיר? זה לא משהו שחוששים ממנו?

"אף אחד לא יכול להקטין אריזה ולהשאיר מחיר בלי לעדכן צרכן. החוק מחייב אותנו לשים את זה על האריזה. מי שמנסה לעבוד על הצרכנים שלו יגלה מהר מאד שהם כבר לא הצרכנים שלו".

 

ענת גבריאל מנכ"לית יוניליוור ישראל בשיחה עם עמיר קורץ ענת גבריאל מנכ"לית יוניליוור ישראל בשיחה עם עמיר קורץ צילום: עמית שעל

 

יש לכם מגוון מותגי טואלטיקה ואנחנו בפתחה של הגברת התחרות עם רפורמת התמרוקים. איך אתם נערכים?

"אני מברכת על תחרות ובסופו של יום אני מאמינה שנתמודד בהצלחה בכל תחרות".

 

איך תשפיע הרכישה של שופרסל את ניו פארם על השוק?

"אני לא עוסקת בהערכות. אנחנו עובדים בשיתוף עם כל הלקוחות שלנו".

 

עד כמה חשובה לצרכן חדשנות?

"הייטק נתפס כעולם החדשני אבל לא מודעים לכך שבתעשיה שלנו עוסקים בחדשנות. יש לנו ארבעה מפעלים בפריפריה ואנחנו עוסקים בחדשנות טכנולוגית כדי לשפר את המוצרים שלנו. אחד המיזמים שאנחנו השקנו לאחרונה נועד להנגיש את העולם של הסחר למכולות וסופרמרקטים קטנים כדי שהם יוכלו למכור דרך האינטרנט ללקוחות שלהם בשכונה".

 

בעשר הספקיות הגדולות בישראל המנכ"ל הוא גבר ואת שונה בנוף הזה. איך את מסבירה את זה ומה צריך לעשות כדי שזה ישתנה?

"אני לא חושבת שיש באמת תקרת זכוכית. במידה שנשים מסמנות לעצמן את המטרה ורוצות להתקדם, הן יכולות לעשות כל דבר. צריך יותר נשים בדרג ביניים וכל עוד אין מספיק נשים בדרג ביניים גם לא יהיו מנכ"ליות נשים. אנחנו שואפים שיהיו לפחות 50% נשים בכל הדרגות ביוניליוור ואז יהיו יותר מנכ"ליות. מי שרוצה להגיע לעמדות ניהול בכירות, קודם כל סמני לעצמך מטרה כדי לדעת מה הדרך שצריך לעשות. הדרייב להצליח חייב להיות בפנים, אבל הכי חשוב לסמן מטרה. כשנכנסתי ליוניליווור הייתי מנהלת שיווק בחטיבה קטנה וסימנתי מטרה להיות סמנכ"לית השיווק ורק אז סימנתי לעצמי להיות מנכ"לית. המטרה הזו היתה מאד רחוקה ובלתי ניתנת להשגה, אבל אז כבר סימנתי אותה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x