ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי
ועידת תחזיות חדש גג עמוד

תחזיות 2018

יו"ר כלל ביטוח: "השינויים הטכנולוגיים יאפשרו לחברות הביטוח המסורתיות לצמוח"

דני נוה בוועידת התחזיות של "כלכליסט": "כל השחקנים המסורתיים בשוק הביטוח מתמודדים עם חדשנות שמשנה את כל כללי המשחק המסורתיים"

רעות שפיגלמן 15:5025.12.17

"לחברת המוניות גדולה בעולם אין צי רכב לספקית מקומות הלינה בעולם אין מקומות לינה משלה ולמטבע החם בעולם אין ביטוי פיזי - שוק הביטוח עובר שינויים דרמטיים". כך אמר היום (ב') יו"ר כלל ביטוח בוועידת התחזיות 2018 של "כלכליסט".

 

"כל השחקנים המסורתיים בשוק הביטוח, מבטחי משנה סוכני ביטוח, מתמודדים עם חדשנות המשבשת את כל כללי המשחק המסורתיים. רואים זאת בליבת העיסוק של עולם הביטוח, בתמחור בערוצי מכירה, במוצרים חדשים ובשחקנים חדשים מתחרים. אם נוסיף לשינויים הטכנולוגיים הדרמטיים שעולם הביטוח נחשף אליהם גם את המימד של הרגולציה –אז מה שעושה הרגולציה בשנים האחרונות היא הופכת במידה רבה מאוד את מוצרי הביטוח למוצרים אחידים", הוסיף נוה. ביחס לעולם הפנסיה ציין נוה כי "רפורמות קרנות ברירת מחדל הביאה תחרות מאוד גדולה בין חברות הביטוח ובתי ההשקעות השונים הפעילים התחום".

 

דני נוה דני נוה צילום: עמית שעל

 

"התוצאה של כל הדבר הזה של חיבור בין שינויים טכנולוגיים לבין הרוח הגבית של הרגולציה –היא שמאזן הכוחות בין חברות הביטוח לבין הלקוחות משתנה באופן כזה שהוא מאוד לטובת הלקוחות שמתחזקים, וחברות הביטוח שנחלשות. לא מדובר רק בתופעה מקומית, אלא בתופעה גלובאלית. בהתאם למחקר של PWC בקרב מנכ"לים מובילים בחברות ברחבי העולם, בעיקר ארה"ב ובאירופה, נשאלו המנכ"לים מהם הנושאים שמטרידים אותם במיוחד ככאלו שעשויים לאתגר או לשבש את ההתפתחות העסקית של התחום בו הם פועלים, אז 66% השיבו שזו הרגולציה, כאשר מנכ"לים מעולם הביטוח השיבו כי 88% זו הרגולציה. מתוך המנכ"לים 47% השיבו כי הם מוטרדים מהנושא של טכנולוגיה, כאשר מנכ"לים מתחום הביטוח השיבו על כך בשיעור גבוה הרבה יותר.

 

נוה הוסיף כי "האתגר שלנו לא רק בשוק הביטוח הוא אתגר גדול עוד יותר. חלקו של דור המילניום בשוק הביטוח עד 2030 יהווה 40% ולכן כל חברה עסקית צריכה לתת על כך את הדעת. רבות דובר כבר על הדור הזה שכ-80% ישנים ליד הסמארטפון שלהם. ולכן יש לשנות את האסטרטגיה לעולם הדיגיטלי, מה שנקרא: INSURTECH. אך זה לא עולם של סטארטאפיסיטים, אלא הוא חלק מהפעילות של כל חברת ביטוח. רשות שוק ההון כבר קבעה חזון דיגיטאלי שמטרתו לקדם שמירה על התחרות דיגיטלית למען שמירת המבוטחים ולמען השמירה על חדשנות חברות הביטוח. אנו נחשפים לעולם שלם של טכנולוגיות חדשות המשנות את חוקי המשחק – הדבר בא לידי ביטוי במוצרים חדשים, תהליכים מדויקים יותר, למשל לעולם הבריאות, לעולם הרכב וגם כך לעולם הנדל"ן ולעולמות רבים נוספים – כל אלו משפיעים על שוק הביטוח. גם הביג-דאטה וניתוח המידע הוא אספקט נוסף שמשפיע מאוד על הדרך בה אנו מנתחים את עולם הביטוח".

 

לסיכום אמר נוה כי : "המשמעות של כל זה בעיני היא לא שיש צד מנצח וצד מפסיד – אלא שזה משחק שכלם מרווחים ממנו. הלקוח מקבל מוצרים תפורים עבורו במחיר תחרותי ואנחנו, כחברות הביטוח, יכולים לקדם מוצרים ספציפיים עבור לקוחות, ומוצרים שהם רווחים יותר. האסטרטגיה של עולם הדיגיטציה לא תחליש את הלקוחות - אלא היא ודאי רק תחזק אותם, אבל תאפשר גם לחברות הביטוח המסורתיות להתקדם, לצמוח יותר ולשפר את הרווחיות שלהן בעולם המשתנה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x