ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי
ועידת Mind the data גג עמוד

Mind the Data

אילן בוגנים: "הלקוחות שגדלו במהפכת האינטרנט רוצים שהבנק יספק להם תובנות בזמן אמת"

לדברי CTO בנק לאומי בוועידת Mind the Data 2017 של "כלכליסט", "הבנק סובל מסנטימנט שלילי, יש לו מערכות ישנות והוא צריך לעשות את הקפיצה בזמן קצר; 90% מהדאטה נוצרים בשנתיים האחרונות ואנחנו צריכים לחשוב מה לעשות עם זה"

דותן לוי 10:0327.11.17

"מה קרה בשנים האחרונות בבנקאות ובעולם הבינה המלאכותית, אם אנחנו מסתכלים על מהפכת האינטרנט, זו בהחלט מהפכה, בדומה לשינוי שחוללה המהפכה התעשייתית, יש לכך השלכה על השירותים שאנחנו מקבלים וגם על המקצועות שמשתנים כתוצאה מכך. מהפכת האינטרנט היא כבר מהפכה של שני עשורים, ויש דורות שכבר נולדו לתוך זה והם לא מכירים משהו אחר", כך אמר הבוקר אילן בוגנים, CTO בנק לאומי בוועידת Mind the Data 2017 של "כלכליסט" בשיתוף בנק לאומי.

 


 

בוגנים תיאר את תחילתה של המהפכה ואמר, "המהפכה התחילה בכך שיאהו וגוגל שינו את הצורה שבה אנחנו ניגשים מהר למידע ולאחר מכן כל הקמעונאיות כמו אמזון הגיעו. המהפכה שהגיעה לאחר מכן היא מהפכת הרשתות החברתיות, האינטרנט הפך לעובדה ואנחנו רואים שחברות וגם בנקים חייבים לדעת בכל רגע נתון מה הלקוח רוצה, מי המתחרים שלנו וכו'. אנחנו מכירים את הדוגמאות של נוקיה וחברות דומות שנעלמו בגלל שלא שמו לב למהפך והמשיכו לעשות את הדברים באותה הצורה.

 

"אפילו אם אנחנו מסתכלים על אפל המהפכנית, אנחנו רואים שהיא פספסה מהפכה אחת, הם יצרו את סיריל ועצרו, הם לא ממש האמינו בזה. אמזון כן האמינה בזה ולקחה את זה ממש לקצה. בארה"ב יש רמקול שאפשר לבקש ממנו להגביר, לדעת מה המבצעים באותו היום ועוד, אפל יודעים שפספסו ומנסים לפתח עכשיו מוצרים דומים אבל לא בטוח שהם יצליחו כי לראשוניות יש משמעות. כל הרמקולים בארה"ב הופכים להיות כאלה שניתן לדבר אליהם אבל יש גם ציפייה שהמערכת תבין אותנו ותסייע לנו להתנהל. מהפכת הדאטה כבר כאן, יש גידול בכל סוגי הדאטה, במובייל כבר אין אדם בלי סמארטפון ואינטרנט", אמר בוגנים. 

 

 

אילן בוגנים הבוקר בוועידה. "הלקוח רוצה גם שקיפות ושהבנק יהיה פרקטי" אילן בוגנים הבוקר בוועידה. "הלקוח רוצה גם שקיפות ושהבנק יהיה פרקטי" צילום: אוראל כהן

 

CTO בנק לאומי התייחס לדרכים שבהן עולם הבנקאות מנסה להשתלב במהפכת הדאטה, "היום אנחנו צריכים להסתכל על הלקוחות שגדלו במהפכה, הם רוצים למשל שהבנק יספק להם תובנות בזמן אמת. הלקוח מוכן שידעו עליו יותר פרטים בתנאי שיעשו שימוש נכון במידע הזה ויעזרו לו להתנהל נכון, ולפעמים הוא מוכן לשלם יותר עבור השירות הזה. לאיזה כיוון הולכת הבנקאות? מבנקים שהיו מוכוונים רק לסניפים, אנחנו רואים שהבנקאות הולכת לכיוון שיש בו פחות חיכוך עם הלקוח שרוצה לעשות דברים בעצמו אבל עדיין רוצה שיעזרו לו. הוא רוצה בנקאות אחרת ולשם צריך לכוון".

 

בוגנים הוסיף ואמר, "הלקוח רוצה גם שקיפות ושהבנק יהיה פרקטי. גם הסביבה היא לא מה שהיה פעם יש חברות פינטק שנוגסות בנתח ההלוואות, הבנק סובל מסנטימנט שלילי יש לו מערכות ישנות והוא צריך לעשות את הקפיצה הזו מהר. 90% מהדאטה בעולם נוצר בשנתיים האחרונות וזה מדבר בפני עצמו על המהפכה שכבר כאן, ברור שהעולם הולך ליותר ויותר מידע, יותר אנשים שמחוברים לאינטרנט ואנחנו צריכים לחשוב מה לעשות עם זה.

 

"יש היום הרבה מקורות מידע ואנחנו צריכים לספק את זה ללקוח בזמן אמת וזה כבר הופך להיות יותר מורכב. אני קורא לזה המירוץ לביג דאטה, אני רוצה להשתמש במידע לטובת אינטראקציה עם הלקוח ושירות, בנק לאומי כבר הולך לכיוון הזה, אין לנו סגמנטים של לקוחות כמו VIP, אם תקחו אנשים שיש להם פפר תראו שלכל אחד מהם יש פרופיל שונה. אם תקחו פיקדון בפפר כשיש לכם מינוס אז הוא יגיד לכם שלא כדאי לכם וזו הבנקאות החדשה, כזו שלומדת אתכם", סיכם בוגנים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x