ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי
גג עמוד כנס פינטק 2017

FinTech 2017

"הבנקים צריכים לנתח את המידע על הלקוח כדי להציע לו מוצר נכון"

בכנס פינטק אמר דוראל בליץ, מנהל מחלקת פינטק ב-KPMG שהגופים הפיננסיים עוברים מהפכה לכיוון ניתוח מידע - על מנת לייצר ערך אמיתי ללקוח

יואב סטולר 11:1808.11.17

דוראל בליץ, מנהל מחלקת פינטק ב-KPMG סומך חייקין, הציג היום (ד') בכנס פינטק 2017 של כלכליסט, בנק לאומי ו-KPMG את תהליך השינוי המשמעותי שעובר התחום הפיננסי, שתפס תאוצה בשנים האחרונות.

 

בכנס שנערך בבורסה לניירות ערך בתל אביב הסביר בליץ כי הגופים הגדולים שהתרגלו במשך מאות שנים לאותה השיטה, עוברים כעת מהפכה לכיוון ניתוח מידע - על מנת לייצר ערך אמיתי ללקוח. חלק מהגופים עושים זאת בעצמם וחלקם בשיתוף פעולה עם השחקנים החדשים הטכנולוגיים בתחום הפינטק.

 

דוראל בליץ בכנס פינטק 2017 דוראל בליץ בכנס פינטק 2017 צילום: עמית שעל

 

"אנחנו פוגשים כל הזמן חברות - מישראל ומהעולם - המעוניינות להיכנס לתחום הפיננסי, וגופים פיננסיים שמחפשים להתרחב ולהיפתח, במטרה לייצר ערך עבור הלקוח ולפרוץ לתחומי פעילות חדשים", סיפר בליץ.

 


 

לדברי מנהל מחלקת הפינטק בפירמה הבינלאומית המייעצת למגוון רחב של השחקנים במהפכה הפיננסית-טכנולוגית, המנעול החכם שהציגה אמזון בשבוע שעבר – משקף את מה שרוצות חברות הפינטק לעשות בתחום הכלכלי.

 

"המנעול המהפכני שהציגה אמזון מאפשר להזמין מוצר ולקבל אותו עם שליח ממש עד לתוך הבית באמצעות היתר כניסה דיגיטלי ייעודי. השירות החדש מאפשר ללקוחות להתגבר על מכשול מאוד גדול - הצורך להיות בבית כדי לקבל את החבילה", ניתח בליץ. "זה צעד מאוד מעניין של אמזון, שמנצלת את האמון שהיא צברה בקרב הלקוחות שלה, על מנת לייצר עבורם ערך אמיתי וחווית לקוח אופטימלית".

 

בליץ אמר שכך צריך להיות גם במערכת הבנקאית או בחברות הביטוח. "לא רק לדעת איזו פוליסה להציע, אלא גם לדעת איך להציע. מה צריך להנגיש ואיך להתאים את זה בדיוק ללקוח.

 

"צריך לייצר כל הזמן ערך אמיתי ואופטימיזציה עבור הלקוח", הרחיב מנהל הפינטק. "למה הבנק שלי לא בודק ומנתח את המידע, ומציע לי לשנות את אופן החיסכון שלי בצורה שהכי תתאים לי? הבנק צריך לעשות את זה. זהו הגוף שמכיר אותי, את הצרכים שלי ואת כל התזרים שלי - הוא מלווה אותי ואני צריך לסמוך עליו".

 

"במהלך התקופה האחרונה נפתחו הרבה מאוד בנקים חכמים יותר וגופים הדומים לבנקים המאפשרים שירותים דיגיטליים. הם מגיעים מתפיסה מאוד רחבה, כבר לא רק פלטפורמה להלוואות, השקעות וחסכונות, אלא מוצר מקיף יותר. מערכות ליבה מפותחות גם באזור העיסקי, עוד ועוד חברות פינטק בוגרות מקבלות רישיון בנקאות – כשהן רוצות להגיע לקהל גדול הן פונות לקבל את הרישיון.

 

"אנחנו חיים בעידן של עודף מידע וחוסר זמן. אם יש גוף שיידע לנתח את המידע ולהציע מוצר יעיל, מהיר, פשוט וחכם ובכך לחסוך לנו את העבודה והזמן, אנחנו נדע להעריך את זה".

 

לדבריו, השינויים שעובר התחום מאלצים את הגופים הפיננסים להתחדש ולחבור לחברות טכנולוגיה הפועלות מהר יותר. "הדרישות של היום מביאות את הגופים החדשניים והגופים המוסדיים לשתף פעולה על מנת להישאר עדכניים ולהציע ניתוח נכון ושימוש במידע, כדי להביא מוצר נכון ללקוח".

 

בליץ אמר כי החבירות הללו הינן כבר בגדר מגמה של ממש. "יש צמיחה גדולה מאוד ברצון לשתף פעולה על מנת לייצר ערך ללקוח. בעבר נראו שיתופי פעולה האלה כקיפוד שצריך לחבק קקטוס, אבל היום אנחנו רואים הרבה מאוד מאמצים מצד החברות השונות כדי לייצר את אותם חיבורים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x