ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי
ועידת המובייל הדיגיטל גג עמוד

רני וולינגשטיין: לא כל התעשייה מבינה את מהפכת הרכב האוטונומי

מנכ"ל אוריקס ויז'ן, שפיתחה טכנולוגיה ייחודית לראיית מכונה עבור כלי רכב עצמוניים, הסביר בוועידת הדיגיטל והמובייל של "כלכליסט" על האתגרים שעומדים בפני מפתחי חיישנים למכונית האוטונומית

הגר רבט 12:1130.10.17

"המעבר למידע אוטונומי הוא אחת המהפכות הגדולות בעולם הרכב במאה השנים האחרונות" אמר רני וולינגשטיין, מנכ"ל Oryx Vision בוועידת הדיגיטל והמובייל של "כלכליסט".

 

 

"המעבר ממערכות שתומכות בנהג למערכות שמעבירות את האחריות לחברת המכוניות הוא מהפכני בצורה שכמעט אינה ניתנת להבנה. לא כל התעשייה מבינה את המשמעויות של זה. ממערכות שאמורות לעזור לנהג לא לפגוע בשום דבר, האחריות עוברת ליצרן הרכב. המערכות הללו צריכות לפעול באמינות גבוהה מאוד".

 

"כולנו מכירים סיפור מובילאיי והמהפכה שהיא מובילה לנהיגה אוטונומית, מה שנקרא ADAS. המעבר הזה לא פשוט וכולל למעשה שיפור נחשולי של מערכות הגילוי והזיהוי שמותקנות באוטו, יצרן הרכב לא ייקח על עצמו את האחרית אלא אם המערכות הללו יעבדו 99.99% מהזמן".

 

רני וולינגשטיין רני וולינגשטיין צילום: עמית שעל

 

 

"הטכנולוגיה הקיימת כיום מאפשרת לבנות מערכות עזר לנהג באמצעות מצלמה וסורק לייזר, אבל מערכות סורקי הלייזר הקיימות לא מספיקות כדי להתמודד עם יכולות הגילוי בסיטואציות כמו ערפל, גשם או שמש מסנוורת. כל המערכות האלה צורכות הרבה אנרגיה שצריך לספק וצריכות גם לעבד את הנתונים. האתגרים של המערכות הללו הם סביב שלושה צירים: ביצועים, אמינות לטווח ארוך והעלות כמובן. אלה שלושה אילוצים קשים מאוד".

 

"כשמסתכלים היום על מערכות הלייזר אפשר לסווג אותן לפי שלושה קריטריונים: הראשון, סוג הסנסור והלייזר, מהסיליקון הפשוט לחומרים אקזוטיים. השני, איזו מערכת זו - מערכות שסורקות לעומת מערכות פלאש - סריקת המרחב לעומת פעולה של פלאש כמו של מצלמה - והפרמטר השלישי אם זה AM או FM, האחרון עדיף אך מסובך יותר".

 

וולינגשטיין ושותפו, דוד בן בסט וולינגשטיין ושותפו, דוד בן בסט

 

 

וולינגשטיין סיפר שאוריקס נוסדה לפני 8 שנים, על ידי דוד בן בסט שפיתח טכנולוגיה חדשה לקליטת אור ע"י מיקרו-אנטנות שמאפשרות לקלוט אור בכל אורך גל וכך לפתח דור חדש של סורקי לייזר לרכב. הטכנולוגיה הזו מתבססת על אנטנות זעירות שביניהן חריץ קטן שגודלו אטומים בודדים. המערכת סורקת בבת אחת את כל הסצנה ומאפשרת לראות כך לטווח של 300 מ', דרך פלטפורמה אמינה ללא חלקים נעים.

 

אוריקס ויז'ן, שמפתחת טכנולוגיות LIDAR לראיית מכונה עבור מכוניות אוטונומיות, הודיעה באוגוסט האחרון על השלמת סבב גיוס שני של 50 מיליון דולר אותו הובילו הקרנות ת׳ירד פוינט ו-WRV. השתתפו בו גם קרן ההשקעות של קבוצת יוניון בהובלת ג׳ורג׳ חורש והמשקיעים הקיימים בסמר, מניב וטראקס. החברה גייסה 67 מיליון דולר בתקופה בת פחות משנתיים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x