• תפריט

The Big e

דואר ישראל: עד סוף השנה יימסרו בארץ 60 מיליון חבילות

דני גולדשטיין, מנכ"ל הדואר, חשף נתונים מעניינים בוועידת e-Commerce של "כלכליסט": לדבריו, בכל יום נמסרות בין 300 אלף לחצי מיליון חבילות מחו"ל, הודות להרגלי השופינג של עם ישראל. בנוסף, התחייב שחבילות יגיעו ללקוחות תוך 48 שעות

קרן-אור גרינברג 13:4005.06.17

"אנו רואים בסחר המקוונן את מנוע צמיחה של דואר ישראל, שגם תרם רבות להצלחתו", אמר דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, בוועידת ה-e-Commerce של "כלכליסט".

את השינוי בהרגלי הקנייה של הישראליים מרגישים היטב בסניפי הדואר: "בסה"כ, 88% מהגולשים קונים מוצרים ברשת, 82% קונים באתרים מחו"ל, 70% קונים מאתר ישראלי. רבע מהקונים בחו"ל קונים מוצר אחד מדי בשבוע", אמר גולדשטיין.

 

דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל צילום: צביקה טישלר

 

המספרים האלה מתבטאים בצמיחה של 27.3% במספר החבילות ביחס לשנה שעברה וב-60 מיליון חבילות שצפויות להימסר בישראל עד סוף השנה. "מדינת ישראל היא הצומחת ביותר בתחום הסחר האלקטרוני מבין מדינות ה- OECD, והמסחר האלקטרוני אמור לגדול מדי שנה ב- 10%-15%. כל יום אנו מוסרים יותר מ-300 אלף חבילות ובנקודות שיא של מבצעים גם מגיעים ל-500,000 חבילות. אנחנו הפלטפורמה של הגופים הקטנים והבינוניים לא רק בקניות ובמסירות, אלא גם למאות אלפים של מוכרים ברשת שמתחברים לפלטפורמות של איביי ואמזון ואנו נותנים להם שירותים כדי שיהיה להם קל למכור ולייצא מישראל".

 

גולדשטיין מוביל רפורמה בדואר ישראל בימים אלה, שמטרתה לשפר את חוויית הקניה. "אתם מפונקים וטוב שכך", אמר. הלקוחות רוצים לקבל את החבילה ליד מקום העבודה או מקום המגורים, על ידי שליח או בגט טקסי שיגיע גם תוך 30 דקות. אנו מתחברים לכל צורך או רצון כדי שכשתרצו לקנות תבינו שכדאי. הקנייה מבוססת לא רק על מחיר אלא גם על הביטחון שהמוצר יגיע".

 

סניף דואר ישראל סניף דואר ישראל צילום: אוראל כהן

 

מהמטוס ללקוח תוך יומיים

 

"כל נושא המיון והמסירה נשען על מערכת שלמה של גלגלים שמניעים אותה וככל שהרצונות נעשים חדים יותר כך אנו צריכים להתייעל ולהשתפר. בסקר שעשינו 61% מהקונים אמרו שאם הפטור מהמסים יעלה ל 200 דולר, הם יקנו יותר. 10 מיליארד שקל קניות באינטרנט תורמות להפחתת יוקר המחייה בכ-3 מיליארד שקל. אנו רואים גידול ברכישה במשפחות גם בעולם החרדי והערבי בעיקר של בגדים. הרכישה באינטרנט כבר יצאה מהתחום של גאד'גטים לאלו שרואים בזה חלק מהחיים".

 

גולדשטיין התייחס להשקת מרכז מיון חדש במודיעין בחודש שעבר, בו 250 עובדים, שמטרתו להתמודד עם כ-100 מיליון חבילות הצפויות להישלח מחו"ל עד 2020. אף כי המרכז עדיין נאבק בחבלי לידה לוגיסטיים, הבטיח גולדשטיין שעד תחילת החודש הבא יגיעו החבילות "תוך 48 שעות מהמטוס ועד הלקוח". את המרכז מתגברים גם 320 מרכזי מסירת חבילות שאינם סניפי דואר, במטרה לצמצם את זמני ההמתנה בסניפים ואת זמני מסירת החבילות לצד אפליקציה לזימון תור. "הורדנו את זמני המתנה בסניף ל- 9.6 דקות בממוצע, גם אם אתם חווים חוויה בעייתית אנו מתחייבים גם את זה לשפר. אחד הדברים החשובים אנו לא מדברים עליכם בתוך חבילה אלא בתור לקוח".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x