שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי

The Big e

אריק פינטו: "המסחר האלקטרוני - עכשיו גם בבנקים"

מנכ"ל בנק הפועלים בוועידת e-Commerce של ישראל: "אנו יודעים שעסק קטן לא ישרוד בלי להיות פעיל בדיגיטל, אבל אסור לו להזניח את הצד האנושי. אי אפשר להתעלם מחששות או ציפיות של אנשים שזקוקים לעתים גם למענה אנושי, אחרת נאבד אותם כלקוחות"

קרן אור גרינברג 09:5105.06.17

"הכנס אמנם יעסוק בסחר אלקטרוני, אבל לפני שנדון בנושא לעומק אני רוצה להזכיר לכם את העולם האמיתי. אני מניח ששמעתם על פתיחת חנות ספרים חדשה בניו יורק, שזכתה להרבה תשומת לב ציבורית. איך מצליחה חנות ספרים אחת במנהטן, לעורר עניין תקשורתי כל כך גדול? כי הבעלים שלה היא לא אחרת מאשר אמזון. למעשה, זו החנות השביעית של אמזון בארצות הברית - ועד סוף השנה היא תפתח שש נוספות", כך פתח את דבריו אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים בוועידת e-Commerce של "כלכליסט", המתקיימת במרכז הירידים בתל אביב.

 

 


 

 

פינטו המשיך, "אני מדגיש: לא מדובר בחנויות און ליין. מדובר במבנה פיזי, מבטון, שנפתח על ידי ענקית אינטרנט. זה נראה כאילו אנחנו חוזרים אחורה בזמן: הרי העולם צועד בקצב מסחרר לכיוון דיגיטלי מובהק, ומסחר אלקטרוני הוא אחד הסממנים הבולטים שלו. מיליארד וחצי אנשים ברחבי העולם קונים און ליין, והמגמה רק הולכת וגוברת. אז מה גורם לחברת סחר אלקטרוני להשקיע בעולם הפיזי?  
מנכ"ל בנק הפועלים, אריק פינטו, בוועידה מנכ"ל בנק הפועלים, אריק פינטו, בוועידה צילום: צביקה טישלר

 

"הסיבה פשוטה: החברה מבינה שהחוויה הטכנולוגית עצמה, עם כל הנוחות והפשטות שבה, לא מספיקה לצרכנים. בני אדם מעוניינים בחווייה הוירטואלית ובאותה עת בקשר אנושי. לכן כעת, היא בונה את הגשר בין שני העולמות. לשינוי הזה קוראים "פיזיטל" – השילוב בין פיזי לדיגיטלי. כשאנחנו בבנק הפועלים מדברים על "אישי, אנושי, וטכנולוגי" אנחנו מתכוונים לכך שכאשר גוף עסקי שואף לתת שירות אמיתי ומלא ללקוחות - הטכנולוגיה לבדה איננה מספיקה. היא רק ממשק אחד – חשוב, אך לא בלעדי.

 

"בנק הפועלים הבין שלקוחותיו זקוקים לשני הממשקים, ומשלב בין שירות טכנולוגי מתקדם, לבין פריסה פיזית משמעותית וקשר עם בנקאים מנוסים בכל דרך שנוחה ללקוח. תחום המסחר האלקטרוני הוא בעל חשיבות עצומה ומהווה הזדמנות אמיתית עבור לקוחותינו לשגשג ולצמוח, בייחוד במגזר העסקים הקטנים.

 

"על פי נתוני eBay, במדגם מייצג התברר שתשעים וחמישה אחוזים מגולשי האינטרנט בישראל ביצעו בשנת 2015 לפחות רכישה אחת באינטרנט. יותר מבכל מדינה אחרת בעולם. בשלוש השנים האחרונות המסחר האלקטרוני בישראל הכפיל את עצמו והגיע להיקף של יותר משבעה מיליארד שקלים – והוא ימשיך ויגדל. והמגמה הזו היא הזדמנות גדולה לא רק עבור ענקיות כמו אי ביי או וולמרט, אלא דווקא עבור עסקים קטנים, שבזכות האינטרנט יכולים לפרוץ את גבולות העיר שלהם והמדינה.

 

"היום, כבר יש לא מעט סיפורי הצלחה ישראלים שהפכו לשם דבר בעולם ושחלקם גם יוצגו כאן היום. ועדיין, לא מספיק עסקים קטנים ובינוניים בישראל הצליחו לפרוץ בהצלחה לזירת המכירות ברשת. לצערי, רוב הרכישות של צרכנים ישראליים באינטרנט מתבצעות באתרי מכירות בחו"ל, ולא בעסקים כחול-לבן.

 

"למה זה קורה? כי בעלי העסקים הקטנים לא תמיד מצליחים להתמודד עם המורכבות של הקמת אתר לסחר מקוון, ואתגרי השיווק וניהול קשרי לקוחות בדיגיטל - הם רבים ומורכבים. אך ללא ערוץ שיווק דיגיטלי, מעט מאוד עסקים קטנים יצליחו לשרוד לאורך זמן. לכן, בנק הפועלים שם לעצמו מטרה: להיות חלק פעיל ולסייע לעסקים הקטנים והבינוניים לממש את ההזדמנות.

 

"בשנים האחרונות תחומי ה- e-Banking וה-e-Commerce מתפתחים במקביל. ה- e-Banking מזין ומקדם את ה-e-Commerce: מערך הנזילות, האשראי והתשלומים מהווים זרז משמעותי להגברת יעילות המסחר האלקטרוני בארץ ובעולם.

 

"כבר שש שנים שאנו בבנק הפועלים רותמים את יכולות ה-e-Banking המשוכללות שלנו ומספקים ארגז כלים משוכלל שמסייע לבעלי עסקים להתנהל בחוכמה ולהתגבר על הקשיים שבהם נתקל עסק בתחילת דרכו, לרבות, הפריצה לזירה הדיגיטלית שכל כך קריטית לצמיחתו.

 

"כך, למשל, אנחנו מציעים לעסקים קטנים ובינוניים את "החנות האינטרנטית שלי". זו פלטפורמה שמאפשרת להקים אתר מכירה מקצועי באופן פשוט וקל, ומאגדת עבור בית העסק את כל השירותים הדרושים לו במקום אחד: הקמה, עיצוב, שילוח, תפעול שוטף, שיווק וחיבור לאמצעי תשלום, ומוקד סיוע. הכל תחת קורת גג אחת ללא צורך להתרוצץ בין ספקים.

 

"שירות נוסף שאנחנו מציעים, בשיתוף המכללה למנהל, קרן שכ"ל וארגון להב, הוא "המרכז לליווי עסקים", שמעניק לעסקים קטנים ידע וכלים מקצועיים באמצעות קורסים והדרכות בנושאי שיווק דיגיטלי ומסחר אלקטרוני.ההדרכות נערכות בכל הארץ, ומועברות על ידי טובי המרצים.

 

"פיתחנו את "המדריך להקמת עסק חדש" - מדריך דיגיטלי מקוון ובו כל המידע, הכלים והטיפים שבעל עסק צריך להכיר בתחילת דרכו העצמאית. המדריך נגיש לכל עסק בישראל. כיום כבר יש אלפי עסקים שנעזרים בפלטפורמות שבנינו, ואנו כבר רואים את פירות ההשקעה.

 

"אני בטוח כי בשנים הקרובות עשרות אלפי עסקים קטנים נוספים יצטרפו לפלטפורמות שלנו. בקרוב, נשיק אתר משוכלל וחדשני, שנותן פלטפורמה לניהול היומיומי של העסק הקטן. האתר מרכז את כל הכלים המשמעותיים לניהול עסק: ממערכת ניהול לקוחות, דרך חשבוניות במייל ודיוור אלקטרוני, ועד אפשרות למסחר ולקידום אתרים.

 

"המערכת מאפשרת להקים חנות אונליין, וכוללת את כל התשתיות הנדרשות: שילוח, סליקה, מערך שימור לקוחות, כלים לקידום האתר, כלים לניתוח התנהגות הלקוחות ועוד.

 

"תחום נוסף בו נשקיע משאבים רבים בשנים הקרובות הוא במינוף Smart Data ליצירת בנקאות אישית וקרובה, שיודעת לתרגם את המידע לפתרונות שיגרמו ללקוחות שלנו להרגיש שבכל רגע ובכל פלטפורמה אנחנו יודעים בדיוק מה הם צריכים. בהקשר זה אנו גם מובילים פעילות ענפה עם חברות פינטק במטרה להטמיע במהירות פתרונות טכנולוגיים חדשניים.

 

"הכלכלה העולמית הופכת להיות 'כלכלה חכמה' - כלכלה היודעת להשתמש בטכנולוגיות חדישות. אנחנו לא רק נהיה חלק מהכלכלה החכמה – אנו נהיה גורם מאיץ להתממשות שלה ולקוחותינו יהיו הראשונים ליהנות ממנה.

 

"האינטרנט נתן משמעות חדשה למונח עולם וירטואלי ללא גבולות, במיוחד לעסקים קטנים. אך כמו שאנו יודעים שעסק קטן לא ישרוד בלי להיות פעיל בדיגיטל, אסור לו להזניח את הצד הפיזי ובעיקר האנושי. אי אפשר להתעלם מחששות או ציפיות של אנשים, שזקוקים לעתים גם למענה אנושי, אחרת נאבד אותם כלקוחות. זה נכון לבנק הגדול במדינה, וזה נכון לחנות מחשבים בראשון לציון. אישי, אנושי וטכנולוגי. זה כל הסיפור, ואם אתם תרצו חיזוקים - תשאלו את איביי ואת אמזון".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x