שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי

ועידת Fintech

ראש מחלקת פינטק KPMG: "אינטיליגנציה מלאכותית היא מילת הבאז של השנה בבנקאות"

דוראל בליץ, בכנס פינטק השנתי של KPMG: "אנחנו רואים התפתחויות טכנולוגיות בקצב מהיר ולתפיסתנו הן מייצרות הזדמנויות לגופים פיננסים לייצור ערך חדש ללקוח"

קרן-אור גרינברג 11:2310.05.17

בנקאות קוגניטיבית ואינטליגנציה מלאכותית הן מילות המפתח בעידן החדש של אוטומיזציה שהבנקאות הישראלית מאמצת, ציין דוראל בליץ, ראש מחלקת פינטק KPMG סומך חיייקין, בפתיחת הדיון בנושא בנקאות דיגיטלית. "הלקוח לא רוצה להיות אקטיבי. אנו בעידן של עודף מידע וחוסר זמן. אנו רוצים שדברים יקרו מהר, יהיו בטוחים וייצרו לנו ערך בכל מגע. הלקוחות לא רוצים כל רגע לקבל הודעות, או להיכנס לאפליקציות. השימוש באפליקציות בירידה ויש טכנולוגיות שמחליפות את זה ביצירת מגע ישיר עם הלקוח. לקוח שיודע לקבל את המידע מותאם ובצורה חכמה וברוב הפעמים גם לבצע עבורו את הפעולה".

 

 


 

בשנה האחרונה תעשיית הפינטק בישראל הראתה צמיחה משמעותית, "עם מחזור של 625 מיליון דולר ב 2016, ונתח של 13% מסך ההשקעות בהייטק הישראלי", ציין בליץ, "ישנה צמיחה משמעותית של חברות ומרכזי פינטק ישראליים ואנו רואים גופים מכל העולם מגיעים לישראל לשיתופי פעולה. טכנולוגיה היא לא המטרה אלא האמצעי. לתפיסתי תשתית טכנולוגית היא הגורם המשמעותי ביותר באסטרטגיה עסקית של כל ארגון. אנו רואים יותר ארגונים פיננסים נכנסים למהפכה טכנלוגית, יש סירות מירוץ כמו בנקים דיגיטלים, יש תהליכי החלפה או רכישת חברות, כל אחד לפי תרבות ניהול הסיכונים שאצלו, אבל התהליך צובר תאוצה בגופים הגדולים והקטנים יותר".

 

 דוראל בליץ דוראל בליץ צילום: אוראל כהן

 

הטכנולוגיות החדשות מאפשרות לגופים הבנקאים לשאוף להתאמה אישית ללקוח תוך אפס התערבות אנושית. בליץ: "סנסורים אוספים מידע וכיום יש את האלגוריתמים שמסייעים לנו לעשות אוטומיזאציה. הרעיון הוא ליצור אפס אינטראקציה אנושית, והלקוח כבר כיום פוגש את זה בשירותים שונים. האינטליגנציה המלאכותית היא אלוגריתם מתמטי שעוזר למערכות מחשב לחקות התנהגות אנושית ולעבד מידע ולחזות תהליכים פיננסים כדי לדייק את השיווק ולנהל את הסיכונים בצורה יותר יעילה. אנחנו רואים התפתחויות טכנולוגיות בקצב מהיר ולתפיסתנו הן מייצרות הזדמנויות לגופים פיננסים לייצור ערך חדש ללקוח. מהירות קצב הפיתוח וההטמעה גדלה, לא רק הגודל חשוב אלא הגמישות וזריזות הגוף הפיננסי להשתנות מהר במודל העסקי ובתשתית הטכנולוגית".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x