ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

שבוע הסטארט-אפים

"הקורונה דחפה את ההיי-טק הישראלי למכירה ישירה לצרכן"

השנה, אחד מכל 7 סטארט-אפים שגייסו הון הוא B2C, אמר אורן לפקוביץ מ-Google ישראל, בפאנל בשבוע הסטארט־אפים המשותף ל-Google ולכלכליסט. ליאור נוי הדגיש כי הקורונה הזניקה בישראל את הסטארט-אפים בתחום ואורית שילה ציינה כי המגזר החרדי והערבי בישראל הם מקור חשוב ביותר לעתודות כוח האדם ב-B2C

אליחי וידל 11:5325.04.21

"בשנה האחרונה, בתקופת הקורונה, נרשמה בישראל קפיצה מאד משמעותית לסטארט-אפים בתחום ה-B2C (מכירה לצרכן הסופי). ההתרחבות בתחום התחילה אומנם כבר כמה שנים קודם לכן, אבל השינויים בהרגלי הצריכה שהביאה עמה תקופת הקורונה נתנו לתחום דחיפה חזקה בסקטורים כמו מסחר אלקטרוני, פינטק ובריאות דיגיטלית", כך אומר ליאור נוי, מנהל תחום סטארט-אפים, ב-Google ישראל, בפאנל במסגרת שבוע הסטארט־אפים המשותף ל-Google ולכלכליסט, בנושא ההזדמנות הגדולה לפרוץ בתחום ה-B2C (מכירת מוצר /או פיתרון לצרכן הסופי).

 

לדברי נוי, ישראל תמיד ידעה לייצר סטארט-אפים בתחום הדיפ-טק, אבטחת סייבר ותוכנות אירגוניות, והתפיסה במשך שנים היתה שישראל התעשייה הישראלית לא יודעת לייצר סטארט-אפים בתחום ה-Business To Consumer) B2C), בגלל הנחות מוטעות כגון העובדה שהחברות רחוקות מקהל היעד שלהן או שישראלים לא מצטיינים בתחומי השיווק. "אבל היום אנחנו רואים חברות B2C נהדרות כמו למונייד, אי-טורו, פלייטיקה, מיי-הריטג' או ג'ויטיונס ובנוסף לאלה שכבר עשו את זה בגדול, אנחנו רואים עשרות סטארט-אפים בתחום ה-B2C שצומחים מאד מהר", אמר נוי.

 

 

 

לדבריו, גם ממבט-על רואים ש-15% מהשקעות ההון סיכון הולכים לחברות B2C ו-20% מהיוניקורנים הישראלים הם B2C. "אומנם רוב הסטארט-אפים היום הם B2B, אבל כשבישראל נוצרים יותר יוניקורנים מאשר באנגליה וגרמניה ביחד - גם השיעורים הנמוכים כביכול הללו הופכים למשמעותיים ומראים עד כמה הסצינה הזאת חזקה".

 

מימין: ליאור נוי, אורית שילה ואורן לפקוביץ מימין: ליאור נוי, אורית שילה ואורן לפקוביץ

 

אורן לפקוביץ, מנהל תחום ההון סיכון ושותפויות סטארט־אפים אסטרטגיים ב-Google ישראל, אמר כי חשוב לחזור למה שקרה בחודש מרץ 2020, עם פרוץ הקורונה וההגבלות על העבודה מהמשרדים והריחוק החברתי, כיוון שזה היה אירוע מכונן בשביל כולם. "כולם היו צריכים לעצור ולחשוב איך הם מתמודדים עם המשבר ואיך חוסכים בעלויות, אבל אחרי חודש-חודשיים כבר ראינו הסטארט-אפים הפנימו שהשינוי הוא כאן כדי להישאר. ברבעון הראשון של 2021 ישראל שברה את שיא ההשקעות - 5.4 מיליארד דולר - פי שניים בהשוואה לאשתקד. בתוך הסכום הזה אפשר לראות שאחד מכל שבעה סטארט-אפים שגייסו הון בפרק הזמן הזה - הוא סטארט-אפ B2C".

 

נוי ציין כי עולם השיווק הפך לסופר טכנולוגי כי לעתים קרובות הטכנולוגיה היא הקו שמפריד בין סטארט-אפ מצליח לכזה שלא יצליח. ישראל הפכה, לדבריו, למובילה בינלאומית בשימוש בטכנולוגיות "שיווק מכוון ביצועים" וזאת גם אחת הסיבות להצלחה של הסטארט-אפים B2C בישראל. "מה שמעניין בטכנולוגיות האלה שקודם כל הן פתוחות לכולם - אין סודות. הישראלים מתבלטים בעומק שאליו הם מגיעים, ובהבנה וביכולת להשתנות בקצב של הפלטפורמות ושל השינוי בהרגלי הצריכה", הסביר.

 

אורית שילה, מנהלת Google for Startups, ציינה כי המגזר החרדי והערבי בישראל הם מקור חשוב ביותר לעתודות כוח האדם בתחום ה-B2C. לדבריה, למרות שהפעילות במגזרים כבר תופסת תאוצה ויותר ויותר חרדים, נשים חרדיות ועובדים מהמגזר הערבי משתלבים בתעשייה - יש עוד המון לאן להתרחב.

 

"במסגרת הפעילויות בקהילות של גוגל, עשינו שיתופי פעולה עם ארגונים כמו קמא טק לקידום המגזר החרדי, שכוללים קורסים בהשתתפות נשים וגברים מהמגזר החרדי. זיהינו שאחד הצרכים החשובים ביותר עבור הקהילה הזאת הוא השלמות כדי לעבור מהשלב התיאורטי לשלב המעשי. בנוסף הם השתתפו גם בסדנאות שהעניקו להם כלים חשובים בעולמות ה-HR, כמו כיצד לעשות ראיונות עבודה ואיך לכתוב קורות חיים", אמרה שילה.

 

x