ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

ועידת התחזיות

"המסחר האלקטרוני קפץ שלוש שנים קדימה - לעומת כל התחזיות"

את הדברים אמר איליה קריטוב, מנכ"ל שווקים מתפתחים ב-eBay, בשיחה עם כתב כלכליסט רון פרידמן במסגרת ועידת התחזיות. קריטוב: "אנחנו רואים זרימה עצומה של קונים ומוכרים חדשים. איביי גדלה באופן גלובלי בקרוב ל-30% בכל רבעון"

רון פרידמן 12:3109.03.21

 

 

 

"הדרך הקלה ביותר לחשוב על מה שקרה בשנה האחרונה היא לחשוב על שינוי קוונטי. מה שקרה זה שכל התחזיות וכל האנליסטים טעו: בארה"ב, המסחר האלקטרוני קפץ שנה וחצי קדימה. בארצות אירופה, בעיקר בשווקים המתעוררים ביבשת, המסחר קפץ שלוש שנים קדימה לעומת כל התחזיות"; כך אמר איליה קריטוב, מנכ"ל שווקים מתפתחים ב-eBay, בשיחה עם כתב כלכליסט רון פרידמן במסגרת ועידת התחזיות. קריטוב אחראי על פעילות החברה בכ-200 מדינות, כולל סין, רוסיה, מדינות אפריקה ואמריקה הלטינית - וגם ישראל.

 

 

לדברי קריטוב, "אנחנו רואים זרימה עצומה של קונים חדשים ומוכרים חדשים אל המסחר האלקטרוני, והסיבות לכך ברורות והגיוניות ביותר: מבחינת הקונים, כולם היו בסגר, אנשים חייבים להישאר בבית, אנשים חייבים לקנות מזון ואספקה לבית. מעבר לכך, אנשים צריכים לסדר לעצמם מקום עבודה בבית, אנשים צריכים ליצור לעצמם חדר כושר בבית, כדי לא להפוך להמבורגרים. זה גרם למספר עצום של אנשים להשתמש במסחר האלקטרוני. מבחינת המוכרים - אותו הדבר. הרבה חנויות לא מקוונות חדלו לפעול לגמרי, הלקוחות לא באו, אז הם התחילו לעבור במהירות למודלים חדשים".

 

קריטוב ציין ששנת הקורונה הייתה אחת השנים המוצלחות ביותר שהחברה ידעה בתקופה האחרונה. "איביי גדלה באופן גלובלי בקרוב ל-30% בכל רבעון. הגענו ל-100 מיליון נפח סחורה ברוטו (GMV). כל הסחורה נמכרה. אבל מה שמעניין יותר, בעיניי, זה שבכל מדינה, ובעיקר בשווקים המתעוררים, אנחנו רואים זרימה אדירה של מוכרים חדשים. לא רק אנשים שמציעים את המוצרים שלהם באיביי, ורואים באיביי את מקור ההכנסה החדש שלהם, אלא גם ביצעו מכירה ראשונה ומכירות נוספות באיביי. למשל, בישראל לבדה, אנחנו רואים גידול של 31% במספר המוכרים לעומת 2019, בשנה אחת בלבד. 16 אלף מוכרים חדשים הצטרפו לאיביי והתחילו לסחור".

 

איליה קריטוב איליה קריטוב

 

"יש שתי קטגוריות שהמוכרים בישראל אוהבים," ציין קריטוב. "יהלומים ותכשיטים. מוכרי היהלומים והתכשיטים הצליחו מאוד בתקופה הזאת. אנשים עדיין מתאהבים, אנשים עדיין מתחתנים. החיים נמשכים. בנוסף, יש קטגוריות אחרות שפרחו, כמובן, בגלל הקורונה. מוצרים שאנשים לא תמיד קנו באיביי, אבל התחילו לקנות כעת, כמו ציוד רפואי ותכשירי ניקוי. המכירות של שניהם גדלו ביותר מפי שניים".

 

קריטוב אומר שאף על פי שנרשמה ירידה קלה במספרים אחרי הזינוק האדיר עם פרוץ המגפה, המספרים החדשים מתייצבים ברמה גבוהה יותר ממה שהיה לפני כן. "זה מה שאני רואה בהרבה מחקרים שונים. מקינזי עשו מחקר לאחרונה, לפיו 70%-80% מהאנשים אומרים שהם ימשיכו לקנות ברשת. אותו הדבר אצל המוכרים. אם ניסית פעם אחת, נאלצת לבצע את השינוי הזה, להיכנס לשוק, ללמוד אותו, ללמוד להכיר את איביי ואיך לעבוד איתה, ואז אתה רואה את ההכנסות זורמות לעסק - מהנקודה הזאת רק תרחיב את הפעילות".

x