ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

ועידת התחזיות

"התמחור בשווקים בישראל ובארה"ב לא משקף מצב של בועה"

את הדברים אמר יורם נוה, מנכ"ל כלל ביטוח ופיננסים, בשיחה עם עורך מדור שוק ההון של כלכליסט ירדן רוז'נסקי, שהתקיימה במסגרת ועידת התחזיות. נוה: "כל עוד הריביות הריאליות יישארו מאוד נמוכות, אזי לא מדובר בתמחור בועתי. עם זאת, ברור שזו תקופה בה צריך להיות מסוגלים לנהל סיכונים עם עין אחת על הטווח הארוך"

תומר הדר 12:3109.03.21

 

 

"אנחנו לא חושבים שיש בשוק בועה". דווקא בהצהרה זו פתח יורם נוה, מנכ"ל כלל ביטוח ופיננסים, את דבריו בשיחה שניהל עם עורך מדור שוק ההון של כלכליסט, ירדן רוז'נסקי, שנערכה במסגרת ועידת התחזיות.

 

 

לדברי נוה, "אנו חושבים שהתמחור, גם בישראל וגם בארה"ב אינו משקף מצב של בועה. יש לזכור שהתקופה הזו מאתגרת ועליית התשואות גרמה לכולנו לזוז בכיסא בחוסר נוחות, אך אני כן סבור שהתיקון הוא תיקון מקומי, תיקון בריא ומתבקש. ועם זאת, אחרי 2019 כאשר הריבית ירדה בצורה מאוד דרמטית, אנו עדיין נמצאים ברמות שפל של הריבית הארוכה וכל עוד הריביות הריאליות יישארו מאוד נמוכות, אזי לא מדובר בתמחור בועתי. לצד זה אנו מבינים שכל עוד הריביות יהיו נמוכות המגמה תהיה חיובית, אך ברור שזו תקופה בה צריך להיות מסוגלים לנהל סיכונים עם עין אחת על הטווח הארוך. אני עדיין חושב שמדובר בתמחור סביר כל עוד הריביות נשארות במגמה נמוכה", מסביר נוה, "וכך אנו צופים שזה יישאר".

 

עוד ציין נוה כי "אנו מקפידים בתיקים שלנו לשלב נכסים לא סחירים, השקעה בתשתיות, בקרנות השקעה. אנו משקיעים יותר בטכנולוגיה משהשקענו בעבר וכל אלה 'מחסנים' את התיקים שלנו מפני זעזועים בצד הסחיר. למען האמת את 2020 סיימנו בתשואות מובילות גם בפנסיה, גם בגמל וגם בהשתלמות - הרבה בזכות פעולות אלה". מבחינת היערכות עתידית ציין נוה כי "בסופו של דבר מדובר בתמות ארוכות טווח, הן מובילות את השקעותינו ושם מדובר על ניהול סיכונים, על פיזור גיאוגרפי, על תמות שחוצות אנרגיה ירוקה וטכנולוגיה. פעולות אלה הן רב שנתיות והאתגר הגדול של שנת 2020 היה לא לעשות טעויות בדרך וכן לנצל הזדמנויות כשהן קורות. אין כאן משהו נקודתי שאנו עושים – יש כאן היצמדות לתוכניות ארוכות טווח ומימוש שלהן. אין ספק שבאופן כללי רואים שכאשר התשואות ברכיב האג"חי מאוד נמוכות אזי יש נטיה לחפש את הדברים הנוספים בצד שאינו סחיר, כלומר בצד ה-EQUITY - שם אנו משקיעים משאבים רבים ושם גם נתמקד בשנה הקרובה".

 

יורם נוה יורם נוה צילום: סיון פרג'

 

לדברי נוה, "אנחנו תמיד עושים אנליזות שנושאות חשיבות אדירה. עשינו זאת כאשר השוק היה יבש ואנו עושים זאת כאר השוק יותר חם ויש הרבה יותר הנפקות. גם בעבר התבטאנו שההנפקות הסתמכו על תחזיות מאוד אופטימיות וסברנו שחלקן לא תתממשנה, ולכן הינו בררנים בהשתתפות בהנפקות, שם אנו נמדדים, ביכולת לברור דברים ולבחור נכונה. בתקופה של עליות בשווקים יש חברות שהגיעו אולי מוקדם מדי להנפקה".

 

"אנחנו החברה שצמחה באופן הכי יפה מבין חברות הביטוח המסורתיות", מסכם נוה. "האתגר שלי היה לשוב לחזור לצמיחה ועשינו זאת גם בתחום האלמנטרי וגם בתחום הסיכונים. אלה המוצרים שהגדרנו במיקוד ונמשיך לצמוח בתחומים אלה גם בשנה הבאה. הסיפור הגדול של 2021 הוא המשך המגמה של שינויי ערוצי הפצה. אני אישית פחות מאמין שקיימת דיכוטומיה בין הערוץ הישיר לערוץ הסוכנים. אני סבור שהעולם נהיה היברידי ואנו נערכים לכל מפיץ או לכל סוכן שיבחר לעבוד עימנו. אני גם לא מאמין שיש דבר כזה 'לקוח ישיר' - לכל אחד מאיתנו יש מגוון מוצרים, שבחלקם הוא ישיר, בחלקם יש לו קולקטיב ובחלקם יש לו סוכן שמלווה אותו לאורך כל הדרך. כך שאני חושב שזוהי הסתכלות צרה. האתגר הוא בהתאמה לארכיטקטורה פתוחה, כזו שתאפשר לבוא לערוצי ההפצה המשתנים האלה ולהתאים עצמך אליהם. הערוץ המרכזי שלנו הוא ערוץ הסוכנים ואני שותפים לתהליכי דיגיטציה כדי להביאם למקום הזה".

x