ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

שבוע החדשנות

מנכ"ל אינוויז: "מאמין שהחיישנים שלנו יופיעו גם ברכבים של אפל"

עומר כילף, מייסד משותף ומנכ"ל אינוויז המפתחת חיישנים לתחום הרכב האוטונומי, "יש התאמה טובה מאוד בין ה-Spac לבין חברות מתחום הרכב. מה שמביא עניין של גופים ציבוריים, אנשים פרטיים ומשקיעים שמעוניינים להיות חלק מהתעשייה הזו"

הגר רבט 12:5302.02.21

 

 

"אני חושב שיש התאמה טובה מאוד בין ה-Spac לבין חברות מתחום הרכב", אומר עומר כילף, מייסד משותף ומנכ״ל חברת אינוויז המפתחת לידארים (חיישנים) לתחום הרכב האוטונומי בכנס החדשנות של כלכליסט. אינוויז הודיעה לא מזמן על הנפקה באמצעות חברת ספאק (SPAC היא חברה שמגייסת כסף בבורסה מבלי שיש לה פעילות עסקית ספציפית - ורוכשת באמצעותו חברות אחרות. ה״ר).

 

"אם מסתכלים על הפעילות בעולם הספאק בחצי השנה האחרונה רואים שהרבה ממנה הייתה בתחום הרכב. מה שמביא עניין של גופים ציבוריים, אנשים פרטיים ומשקיעים שמעוניינים להיות חלק מהתעשייה הזו שהולכת ומתגבשת ומסמן שזה משהו שהולך לקרות בשנים הקרובות. הרבה פנו אליי לשאול איך אפשר להשקיע בחברה במהלך הדרך ועבורנו זו דרך מהירה לגייס ולהגיע לאנשים. אנחנו מגייסים 350 מיליון דולר, מה שיעזור לנו לרוץ עוד יותר מהר ולתמוך בעוד פרוייקטים".

 

עומר כילף מייסד ומנכ"ל אינוויז עומר כילף מייסד ומנכ"ל אינוויז צילום: באדיבות אינוויז טכנולוגיות

 

הרכב האוטונומי היה התחום החם ביותר של 2018-2019 ומאז הוא קצת התקרר עד שגילו שזה הולך לקחת יותר זמן ממה שחשבו. יכול להיות שהבחירה בספאק הייתה משום שהתקשתם לגייס ממשקיעים פרטיים?

״כמו כל תעשייה שעברה הייפ-סייקל יש תהליך של התכנסות וצמצום של שחקנים. בהתחלה היו הרבה כאלה שניסו להיכנס לתחום חדש והיום נותרו רק הרציניים. אם לפני כמה שנים היו 100 חברות לידארים שכל אחת גייסה 3-5 מיליון, אז היום יש 5 חברות שכל אחת מגייסת 300 מיליון כי בסוף אלה החברות שצריכות לצמוח. בעולם הרכב הפרויקטים הם של שנים והפיתוח מאוד יקר. אנחנו מונים כ-300 איש ומרימים קווי ייצור, ספאק הוא פשוט דרך טובה לגייס את הכסף הזה. אנחנו עובדים עם BMW שלוש שנים שזו פעילות מאוד מורכבת. אנחנו נכנסים לעוד פרויקטים ומרימים עוד קווי ייצור״.

 

לפני כמה שנים דיברנו לא מעט על רכב אוטונומי של אפל ולמרות שהיה נראה בזמנו שזה לא הולך לקרות, בדצמבר האחרון הנושא הזה חזר לכותרות ואפל מדברת היום על רכב משלה כבר ב-2024. לא רק זה, היא גם תרכוש לידארים מחברת צד שלישי. איך הכניסה המחודשת של אפל לתחום תשפיע עליו?

״אני חושב שדרך מאוד טובה להסתכל על זה היא דרך חברת טסלה שהיא חברת רכב אבל עם שווי של חברת טכנולוגיה. מאוד ברור שבעולם הרכב האוטנומי המשחק הוא טכנולוגי לחלוטין, היכולת לבצע את המשימה תימדד רק לפי הטכנולוגיה. אפל זיהתה נכונה שיש לה יכולות טכנולוגיות לא פחותות מאלה של טסלה ולכן היא יכולה להיות שחקן משמעותי בתעשייה הזו. מהבחינה הזו היא מקדמת את התעשייה אם תוציא רכב אוטונומי כי חברות נוספות יבינו שהן צריכות לרוץ קדימה ולרכוש את היכולות הטכנולוגיות הנדרשות בשביל להיות במרוץ. וכמובן שאפל היא בעיניי לקוח פוטנציאלי. הטכנולוגיה שלנו היא הטכנולוגיה הכי נכונה לתעשייה הזו ואני משוכנע שבסופו של דבר נמצא את הלידארים שלנו גם ברכבים של אפל״.

 

אין בעצם המון מתחרות פוטנציאליות, אתם אחת מכשלוש חברות שמתמודדות

"נכון וזה מה שקורה בעולם הרכב יש מעט מאוד ספקים. כריות אוויר למשל שיש בכל רכב יש רק 2-3 ספקים בכל העולם, ברקסים למשאיות יש שני ספקים. זה מפתיע כי השוק ענק והיית מצפה לתחרות עצומה, אבל בגלל שכדי להכניס מוצר חדש לרכבים צריך לעבור תחרות ארוכה והשקעה של מאות מיליונים ולידאר היא טכנולוגיה מורכבת אפילו יותר. זה שאנחנו חלק מהפלטלפורמה של BMW עוזרת לנו להיות ראשונים בשוק".

 

הזכרת את טסלה, זו חברה שעשתה בחירה אחרת ברכבים האוטנומיים שלה ולא בלידארים.

"השווי של טסלה הוא בעיקר על העתיד שלה. היא לפני 5 שנים קיבלה החלטה שהיא מוציאה לשוק רכב עם יכולות נהיגה אוטונומיות ואז לא הייתה לה אפשרות לבחור בטכנולוגיית לידאר כי זו לא הייתה קיימת. הלידארים של לפני 5 שנים היו מאוד גדולים ויקרים והם רצו להגיע לשוק ראשונים אז התפשרו על היכולות. הרכב של טסלה לא באמת אוטונומי והנהג עדיין נדרש להחזיק את ההגה ולהסתכל על הכביש. זה בגלל שהמצלמות עדיין מאוד רגישות למבש של סינוור או של גשם או חשכה. היום המציאות השתנתה, הלידארים ברי השגה וניתן להטמיע אותם בייצור סדרתי. ההחלטה שלהם הייתה נכונה ללפני 5 שנים אבל היום היא צריכה להיות אחרת ואם טסלה תרצה להגיע לנהיגה אוטונומית מלאה היא תהיה חייבת לידאר״.

 

x