ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

ועידת אונליין

"הקורונה נתנה דחיפה לתעשיית הגיימינג - גם מבחינת ההשקעה בה"

כך גיגי לוי, מייסד שותך בקרן NFX במסגרת כנס הגיימינג של כלכליסט ו-Google. לדבריו, "בפעם הראשונה כשמפרסמים משרה בחברת משחקים ובחברת סייבר, מקבלים יותר קורות חיים בחברות המשחקים". רון קלדס, מנכ"ל נינטנדו ישראל: "העובדה שאנשים היו נעולים בבית גרמה להם לצרוך תוכן שונה, תוכן שהוא תוכן של ביחד"

תומר הדר 15:2123.11.20

"הקורונה נתנה את הדחיפה האחרונה אך מי שמסתכל על הדור הצעיר מבין שגיימינג מוטמע ומוטבע בתוך התרבות בצורה שלא תיעלם" – כך מסביר גיגי לוי, מייסד שותף, קרן NFX בכנס הגיימינג של כלכליסט ו-Google. הדברים נאמרו בפאנל "סגורים בבית, דבוקים למסך: מה קרה לתעשיית הגיימינג בשנת הקורונה". לדברי לוי: "לפני שנים רבות גם אני הייתי מתווכח עם הוריי בנושא, וגם אני מתווכח עם ילדיי בנושא, אבל כיום ברור שכל החברים משחקים, אני סבור שכיום כשמסתכלים על משחקים, הם חלק מתרבות הפנאי. בשעתו ציין מנכ"ל נטפליקס כי התחרות הקשה ביותר לנטפליקס היא דווקא מפלטפורמות משחקים. אני חושב שכיום חושבים בתחום זה על העתיד ועל כיצד יראו חיינו הוירטואליים.

 

"השנה האחרונה יצרה קפיצה במשך הזמן שאנשים משקיעים במשחקים, לטובה ולא לטובה. באופן כללי אני מאמין שזו הפעם הראשונה שחברות משחקים נחשבות למעניינות ביותר בעולמות ההשקעה. העולם הזה, שבעבר התקשה לפעמים לגייס כסף, השתנה לחלוטין. בפעם הראשונה כשמפרסמים משרה בחברת משחקים ובחברת סייבר, מקבלים יותר קורות חיים בחברות המשחקים. כיום עבודה בחברת משחקים היא סיבה לגאווה ואני סבור שישראל היא מקום עם נקודת פתיחה מצוינת להפוך לחלק מהתעשייה העולמית", מסביר לוי."חברה כמו פייסבוק היתה בעבר היקירה שלכולם, לא היתה עליה ביקורת וכולם רצו לעבוד שם. תעשיית המשחקים תמיד סבלה מסוג של נחיתות תדמיתית, וזה השתנה לחלוטין. כיום אנשים מבינים שזו תעשיה שמייצרת כסף כמו תעשיות ההייטק האחרות".

 

לדברי רון קלדס, מנכ"ל נינטנדו ישראל: "השנה הזו היא שנה מדהימה בצריכת תוכן וגם ברכישת מוצרים חדשים, לאוו דווקא רק בקונסולות, גם משחקים. אנו רואים אנשים רוכשים משחקים חדשים ומצטרפים למשחקים, החל בחנויות השכונתיות וכלה בריטיילרים הגדולים, חברות מוציאות קונסולות לצד מוצרים מסורתיים ואנו רואים עליה חזקה של רכישות קונסולות בישראל ואנו רואים גם הצטרפות של קהל חדש ומגוון: נשים וגברים מכל המגזרים. העובדה שאנשים היו נעולים בבית גרמה להם לצרוך תוכן שונה, תוכן שהוא תוכן של ביחד. בעולמה של נינטנדו מגוון המוצרים שמאפשרים לשבת על הספה ביחד , הוא משהו שלא היה קיים. ארגון הבריאות העולמי פרסם בשנה שעברה ציוצים לפיהם התמכרות ילדים לגיימינג מסוכנת. השנה אותו ארגון פרסם ציוצים אשר קובעים שמשחקים שמפעילים פעילות פיזית כמו ריקוד הם מומלצים".

 

מימין רון קלדס, אלינור שפס וגיגי לוי מימין רון קלדס, אלינור שפס וגיגי לוי

 

לדברי אלינור שפס סמנכ"ל Gaming ב-Zag Entertainment ומייסדת קהילת "נשים בגיימינג", "אני סבורה שקשה לדעת מה היה קורה בשנה אחרת, אך השנה הקמנו חברת גיימינג בישראל, זו החלטה לא קלה לדירקטוריון אשר יושב בארה"ב בתקופת הקורונה. אני משוחחת עם עמיתים בפריז, בלוס אנג'לס. וכולנו כביכול באותו משרד. להקים חברה בזמן הזה בישראל זו זכות גדולה. תעשיית הגיימינג הישראלית מתפוצצת, אבל בעיקר בתחום המובייל. אנו חושבים גם על משחקי פי סי וקונסולות אך המצב עוד לא שם. ישנם יוצרים מוכשרים רבים שלא הצליחו עדיין למצוא את דרך המלך לפרוץ קדימה", מסבירה שפס.

 

לדבריה, "את ZAG ניתן להקביל לדיסני בתחילת דרכה: סטודיו אנימציה אשר יצר סדרת אנימציה - 'החיפושית המופלאה', בשנה הבאה יהיה סרט קולנוע וגם העונה הרביעית של סדרת האנימציה בדרך. זה סטודיו אנימציה ששימר את הייחודיות שלו בזה שהוא לא שייך לנטפליקס, לא לדיסני ולא לאף אחד מגופי התוכן הגדולים. כשאני בונה כעת את הפורטפוליו שלנו עד 2025, יש לי תוכניות טלוויזיה, משחקים, עולם שלם שאנו מנסים לבנות לו משחקים במובייל ובפי סי וגם בקונסולות". עוד ציינה שפס, "חברות התוכן עברו שינוי תפיסתי, הן יצאו מנקודת מוצא שמדובר במוצר שיווקי והוא צריך להיות חף מכל מודל פרסומי. הוא צריך להיות נדבך נוסף של ערוץ שיווק. ואולם בשנים האחרונות הובן כי זה מנוע כלכלי לכל דבר, זהו השינוי הגדול. כמנוע כלכלי אתה חובר לחברות חזקות אחרות בתחום המובייל, הקונסולות והפי סי כדי להביא את התוכן לכל הפלטפורמות הללו" מסבירה שפס.

 

אך מה הופך משחק ללהיט דווקא בימי הקורונה? לדברי קלדס, "ANIMAL CROSSING הוא דוגמה מצוינית למשחק שמסתכלים עליו בתחילת דרכו ואז היה קשה להבין מה הוא עושה. זהו משחק של נינטנדו אשר החל בעולם הקונסולות הקודמות של נינטנדו. גרסה חדשה שלו יצאה במרץ האחרון בגל הראשון. במשחק אתה מקבל דמות ואי משלך, בו יש לך הסכמי סחר עם הבוס הגדול של האי, וכך ניתן להתקדם מאוהל קטן לבית גדול, להזמין חברים ועוד. המשחק רגוע, הוא לא משחק של יריות. זהו משחק שנכון לנובמבר זה נמכר ב-30 מיליון עותקים. אני חושב שעצם העובדה שניתן להתנתק מהסטרס באמצעות משחק שהוא מאוד רגוע, מספק אסקפיזם נינוח, זה משחק שמספק ריחוק מהטרפת והחדשות".

 

 

 

 

 

x