ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים

ועידת אונליין

"היה 'פיצוץ' של משחק במובייל בזמן הקורונה"

את הדברים אמר אסף וקנין, ראש תחום אפליקציות ב-Google ישראל, בכנס "משנים את חוקי המשחק: לאן צועדת תעשיית הגיימינג" של כלכליסט. וקנין: "חברות ישראליות הן גורם מאוד משמעותית בתעשייה. היזמים הישראלים מצאו הזדמנויות, ניצלו אותן והצליחו לייצר המון הצלחות וחדי-קרן בכל הגדלים

שירות כלכליסט 15:2123.11.20

בתקופה הנוכחית, כשאנו מבלים יותר זמן מהרגיל בבית, בין אם כי יש סגר, כי לא מגיעים למשרד או כי פשוט אין לאן לצאת, אפשר היה להניח שמכשיר המובייל יזכה לפחות תשומת לב ויזנח לטובת אמצעי בידור נייחים כמו קונסולות גיימינג או מחשבים. אבל אסף וקנין, ראש תחום אפליקציות ב-Google ישראל, מזהה דווקא מגמה הפוכה. "היה 'פיצוץ' של משחק במובייל בזמן הקורונה", הוא אמר בכנס "משנים את חוקי המשחק: לאן צועדת תעשיית הגיימינג" של כלכליסט.

 

וקנין, שדיבר בשיחה עם כתב כלכליסט עומר כביר, הציג בפתח דבריו נתונים מספריים על תעשיית הגיימינג העולמית. "תעשיית הגיימינג היא תעשייה של 175 מיליארד דולר בשנה, שמחציתם מגיעים ממובייל - והחלק של המובייל רק גדל", הוא אמר. "תעשיית הסרטים היא רק 100 מיליארד דולר, המוסיקה 60 מיליארד דולר והסייבר שישראל מתגאה בה כ-100 מיליארד דולר".

 

אסף וקנין אסף וקנין

 

 

"חברות ישראליות הן גורם מאוד משמעותית בתעשייה. היזמים הישראלים מצאו הזדמנויות, ניצלו אותן והצליחו לייצר המון הצלחות וחדי-קרן בכל הגדלים. חברות כמו פלייטיקה ופלריום שוות היום מיליארדי דולרים ויצרו אקוסיסטם שלם. בגוגל ישראל יש תוכנית סיוע לסטארט-אפים מקומיים בתחום הגיימינג. היא התחילה בשנה שעברה ועכשיו אנחנו במחזור השני עם יותר מ-10 חברות שאנחנו עוזרים להן בחוויית משתמש, שיווק, לבנות את הדרך ולהאיץ את הפעילות. אחת החברות מהמחזור הראשון, Come To Play, נרכשה על ידי ענקית גיימינג אמריקאית".

 

איך הקורונה שינתה את תחום הגיימינג?

"זה הפתיע אותנו ברמה מסוימת, אבל בסופו של דבר הסמארטפון שלנו הוא מחשב על לכל דבר ועניין, והיה פיצוץ של משחק במובייל. יש 2.7 מיליארד אנשים שמשחקים היום משחקים, 2.6 מיליארד מהם במובייל. זה המכשיר הכי זמין, הכי נגיש, וכמות הזמן שאנשים משקיעים בזה הלכה וגדלה, כמות הסשנים גדלה ואורך הסשנים גדל. אני משער שהיה גידול בכל הפלטפורמות, אבל המובייל צמח מאוד בגלל הזמינות והיכולת לייצר אינטראקציות יותר קלילות ופחות תובעניות, משחקים יותר קלילים וחברתיים שמייצרים תחליף לאינטראקציה הבין-אישית".

 

כמו שציינת, הסמארטפון הוא כבר מחשב עצמתי במיוחד. זה מייצר מגמה של משחקים מורכבים וכבדים יותר על חשבון משחקי קז'ואל כמו קנדי קראש ששלטו במובייל במשך זמן רב?

"יש שתי תופעות ממש שונות. מצד אחד יש את היכולת לנצל את הטלפונים החכמים, שהם מחשבים לכל דבר ועניין, ולהביא חוויות משתמש ועיבוד תלת-ממד ברמה הכי גבוהה. מצד שני, יש תופעה מאוד מעניינת בשנתיים האחרונות, שאפילו הואצה בשנה האחרונה, למשחקים מתחום ההייפר-קז'ואל. זה המשחקים הכי פשוטים שיש, ברמה של לחזור אחורה לימי הסנייק, שמייצרים משחקיות עם פיזיקה מאוד פשוטה וחוויה מאוד מאוד קצרה. אתה נכנס, משחק דקה-שתיים, מייצר חוויה נחמדה וממשיך קדימה. לשמחתנו יש גם שם שתי חברות ישראליות שמצטיינות בתחום הזה: קרייזי לאבס וסופרסוניק סטודיוז מבית איירון סורס, שבנו שדרה של משחקים מאוד מצליחים שהגיעו לעשרות מיליוני ומאות מיליוני הורדות בכל העולם. זה עוד זיהוי הזדמנויות של יזמים ישראלית וחברות ישראליות, שמזהים טרנדים מספיק מהר והם מספיק גמישים כדי ללכת ולנצל את זה".

x