ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

Conference Call

"הקורונה הקדימה את התוכנית האסטרטגית שלנו ב-5 שנים"

כך אמר גיא בלוך, מנכ"ל חברת ברינג שפיתחה מערכת לניהול משלוחים, בשיחה בוועידת האונליין של "כלכליסט": ההייטק הישראלי והמשבר. בלוך: "בשעה שאחרים מורידים הילוך - אנחנו מאיצים. המצב גרם לכל עסק לחשוב איך הוא מגיע ללקוח"

נעמי צורף 16:5419.04.20

 

 

"משבר הקורונה הקדים את תוכנית האסטרטגיה שלנו ב-5 שנים. בשעה שחברות אחרות מורידות הילוך בתקופה הזו, מצאנו את עצמנו מעלים הילוך", סיפר גיא בלוך מנכ"ל ברינג בשיחה עם אליחי וידל, עורך אתר c-tech. השיחה התקיימה במסגרת הוועידה המקוונת של "כלכליסט" שעסקה בעולם ההייטק בימי הקורונה, בשיתוף בנק הפועלים.

 

"ברינג פיתחה מערכת שמנהלת לוגיסטיקה ומשלוחים לעסקים קטנים וגדולים, כשהמטרה היא לעזור להם להתמודד בעולם שהופך להיות דיגיטלי לחלוטין וחברות כמו אמזון ואחרות לוקחות את הלקוחות ואת הזדמנויות המכירה וגובות מהלקוחות שלנו עמלות גבוהות. אנחנו עזורים לעסקים להפוך בעצמם לדיגיטליים ובכך לשרוד את העולם הזה".

 

גיא בלוך, מנכ"ל ברינג גיא בלוך, מנכ"ל ברינג צילום: יריב כץ

 

מה היה הרגע שבו אמרתם לעצמכם - אנחנו נמצאים במקום הנכון ובזמן הנכון?

"מה שאנחנו רואים היום, ציפינו שיקרה בין 2022-2025. כל התוכניות האסטרטגיות של החברה היו איך לבנות את עצמנו כדי להגיע לנקודה הזו בעתיד ולדעת לתמוך בשוק. אנחנו פתאום מוצאים את עצמנו באקסלרציה, בתאוצה, במה שאמור לקרות בעתיד קורה הרגע. הקורונה היא מוטציה שיוצרת מוטציה בכל השוק. הוואקום נפתח מהר מאוד כי אנשים או לא רוצים או לא יכולים לצאת מהבית, ועכשיו כל בעלי העסקים - מהקטנים לגדולים - צריכים להגיע ללקוחות שלהם. הבנו שמה שתיכננו שיקרה בעתיד, קורה בדיוק עכשיו. אנחנו מסתכלים על הלקוחות שלנו ורואים לקוחות שגדלים ב-800%-900% בכל שבוע בכמות המשלוחים".

 

מי הלקוחות שלכם?

"כל מי שמשלח את המוצרים שלו ללקוחות בין אם בתעשיית המסעדות, לדוגמה מקדונלד'ס בדרום אמריקה לקוח גדול שלנו, ואם בעולם הסופרמרקטים, יש לנו לקוח באנגליה עם 4,000 חנויות".

 

איך עובדת המערכת שלכם?

"הפתרון שלנו הוא מערכת שיודעת לחבר את כל המקורות שקשרים למערכת המשלוחים למערכת אחת - הזמנות, מלאי, מחסנים, חניות נהגים שלהם או של חברות אחרות. ברגע שאנחנו מחברים את כל המערך למקום אחד - הכל דיגיטלי ומחובר. הדאטה שייך ללקוח אנחנו מערכת ההפעלה שיודעת לחבר להפעיל ולהגיע לתוצאות מקסימליות".

 

אפשר להגיד שמשבר הקורונה הביא את השוק - מוכרים ולקוחות - לנקודת שיא של שירותי המשלוחים?

"חד משמעית. הווירוס הזה גורם לכל עסק לחשוב איך הוא מגיע ללקוח. נוצר ביקוש מאוד גדול וצריך להביא את האספקה של ציי רכב ונהגים. עם האבטלה שיש בארץ ובעולם זה עוזר להרחיב את 'כלכלת החלטורה'. אתה יכול להעסיק את הנהגים שלך ולבנות את הצי הקטן שלך ולהפעיל אותו כאילו היית אובר או וולט. מצד שני, יש לנו היום יכולת להתחבר לציים שכבר קיימים. מהרגע שהכל דיגיטלי ומחובר ויש כוחות של ביקוש ואספקה, אתה יכול לבנות בלי סוף תרחישים כמו מספר בתי עסק שבונים יחד צי שלהם וביחד ומפעילים אותו כדי לצמצם עלויות".

 

האירוע הזה תפס אתכם בדיוק בתהליך של גיוס. הודעתם לפני שבועיים על גיוס 30 מיליון דולר. מה שונה בתהליך הגיוס הזה לעומת קודמים?

"תהליך הגיוס הזה התחיל לפני הקורונה. המטרה של הגיוס לא הייתה לתמוך בחברה כדי שהיא תחיה, החברה מאוד חזקה ואיתנה פיננסית. הסיבה שעשינו את הגיוס היא להתחיל לבנות את כוח האדם שיתמוך בגדילה שלנו. יצאנו לגיוס כדי לבנות את כוח האדם של השנתיים הבאות. גיוס אסטרטגי מוכוון לעתיד ולכן לא שונה מהקודמים".

 

אתם מנסים לגייס עכשיו כוח אדם?

"אנחנו רואים שטאלנט, שלפני תקופה הקורונה לקח לנו חודשים למצוא ולגייס, היום הרבה יותר נמצא בשוק. אז אנחנו מחפשים את האנשים הספציפיים שאנחנו צריכים כמו מנהלי פרויקטים או דאטה סיינטיסט, ואותם מגייסים. יש הרבה יותר הכרת תודה של העובדים עבור מי שמגייס אותם ומעסיק אותם בתקופה כזו וגם יותר נכונות להתפשר על תנאים כדי שנוכל יחד לצלוח את התקופה".

 

 

אילו תחומים יצמחו בעקבות המשבר?

"עולם האונליין, העולם הדיגיטלי שעוזר לנו לשרוד את התקופה כשכולנו מחוברים - אם זה לחדשות או לרשתות חברתיות. כל העולם של תקשורת דיגיטלית מאוד חזק. כל עולם המשלוחים וקניות אונליין שעד היום גדל ב-10% בשנה, יראה גדילה יותר משמעותית. היום אנחנו רואים את המצב באקסטרים, ואני לא חושב שזה מה שיהיה, אבל גם לא נחזור לתקופה של טרום הקורונה. נמצא את המקום באמצע, עולם של גיימינג, כולנו משחקים".

 

 

x