ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

MusicTech

אריאל הורוביץ: אפליקציית שירי מרחיבה את הרפרטואר ואת התמלוגים

הורוביץ אמר את הדברים בכנס MusicTech של "כלכליסט"; "הרדיו, שלא באשמתו, רוצה רייטינג ולכן מצמצם את הרפרטואר, המאגר שלו הוא כ-5,000 שירים. 'שירי' רוצה להתאים לאדם הבודד ובשלושה חודשים שאנחנו קיימים כבר האזינו ל-25 אלף שירים"

הגר רבט 16:3213.05.19

 

 

 

המוזיקאי אריאל הורוביץ סיפר בכנס When Technology Meets Music של כלכליסט ובנק לאומי, שהתקיים היום (ב') בבית הספר למוזיקה רימון, כיצד לקח חלק בפרויקט בהתנדבות בשם שירי - אפליקציה חדשה למוסיקה ישראלית ששמה לה למטרה לשמר את היצירה העברית ולפתור חלק מבעיית התמלוגים בתעשייה המקומית.  

 

 

"שירי נולדה בעצם באולם הזה לפני כמה שנים" נזכר הורוביץ, "אני מלמד כתיבה והלחנה ברימון ובתחילת השנה קמה יהודית רביץ שישבה בקהל ואמרה שהיא חושבת שצריך לפתוח מחלקה לכתיבת שירים באנגלית. הזדעזעתי מהרעיון אבל דווקא בגלל שהיא צדקה - אם נשאיר לכוחות השוק לנהל את התעשייה המקומית אנחנו ניעלם, כי העברית היא פרומיל מהשוק הגלובלי. אז מה רע בזה שהעולם יתאחד? אנחנו מטיפים לאחדות במוזיקה. זה נכון אנחנו מטיפים לאחדות אבל לא לאחידות".

 

אריאל הורוביץ אריאל הורוביץ צילום: אוראל כהן

 

 

הורוביץ הדגיש את הדיוק החשוב שיש לעשות בנושא: "צריך להבדיל בין גלובליזציה במודל הפלסטלינה - דהיינו ערבוב צבעים תוך איבוד זהות - כמו להקות הקיי פופ הקוריאניות למשל. לבין מודל אחר לערבוב צבעים - ערבוב צבעים תוך שמירה על הזהות. דוגמה כזו היא בומבינו האפריקאי שמנגן גיטרה חשמלית עם אלמנטים מסורתיים.

 

ההשקעה הזו, במוזיקה ובתרבות המקומית, מחייבת תמיכה כלכלית, אומר הורוביץ, וזה גורם בעיה, שיכולה להיפתר דרך המדיה החדשה. "לנו בישראל יש בעיה חריפה מול ההצפה של כוחות השוק, איך נשמור על התרבות שלנו? בשביל לשמור על משאב צריך להשקיע בו כסף. כל אמן בארץ הוא בעצם עובד מדינה, כולל אביב גפן שצורח "אנחנו דור מזויין". אבל המדינה מעבירה את הכסף בצורה מאוד לא יעילה - דרך הרדיו שהוא, שלא באשמתו, רוצה רייטינג ולכן מצמצם את הרפרטואר. המאגר שלו הוא כ-5,000 שירים. "שירי" להבדיל רוצה להתאים לאדם הבודד ובשלושה חודשים שאנחנו קיימים כבר האזינו ל-25 אלף שירים", אמר.

 

"בעיה נוספת היא נדידת הערך - איך דואגים שחלק הארי של התמלוגים לא יילך לחברות התקליטים? נניח שהצלחתי לשכנע את המדינה לעבור לדיגיטל, עדיין המרוויחות העיקריות יהיו חברות התקליטים. אבל כאשר חוכמת ההמונים מחלקת את התמלוגים כספי הציבור הולכים רק לארץ, במקום לשלם את הארנונה של יוקו אונו. 42% ממה שאנשים רוצים לשמוע לפי "שירי" הוא של אמנים ותיקים יותר למשל. אנחנו מחלקים את התמלוגים שווה בשווה בין האמנים היוצרים ולברות התקליטים, בעיה שעוד לא הצלחנו לפתור היא שככל שהמכשיר דרכו מאזינים למוזיקה הולך וקטן כך גם התמלוגים שמשלמים מצטמצמים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x