ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

ועידת התעשייה

מנכ"ל סולל בונה: "מטה שירכז את הפרויקטים הגדולים בתשתיות יחסוך למדינה מיליארדים"

אהוד דנוך דיבר על הפרויקטים הצפויים בתחום התשתיות בישראל, בוועידת התעשייה של כלכליסט. "יש 27 גורמים שונים שמעורבים בתחום התכנון והבנייה בישראל. חייבים בקרה, פתיחת צווארי בקבוק והסרת חסמים"

דותן לוי 15:0926.03.19

 


 

"מדינת ישראל נמצאת רגע לפני זינוק בהיקפי הפרויקטים לתשתיות; זה מגה אירוע - גם למדינה וגם לחברות", כך אמר היום (ג') אהוד דנוך, מנכ"ל סולל בונה, בכנס התעשייה של כלכליסט.

 

לפי דנוך, מספר הפרויקטים, היקפם, ובעיקר התקציב המוקצה להם, עומדים לצמוח בקצב מהיר. בין השנים 2000-2010 התקציב לפיתוח תשתיות בישראל עמד על כ-50 מיליארד שקל; בין השנים 2010 עד 2019 מדובר על 100-120 מיליארד שקל, ואם מסתכלים על מה שצפוי להתרחש ב-3-4 השנים הקרובות מבחינת הגשות למכרזים - מדובר על תקציב בהיקף של 200 מיליארד שקל - ללא פרויקט המטרו, שהיקפו בלבד נמדד ב-150 מיליארד שקל, במנותק מכל מה שקשור לרכבת הקלה.

  

 

מנכ"ל סולל בונה, אהוד דנוך מנכ"ל סולל בונה, אהוד דנוך צילום: עמית שעל

 

"כשמסתכלים על הנתונים רואים שזה תור הזהב של ישראל מבחינת תשתיות, אבל חייבים לנהל אותו - וקודם כל צריך להסתכל על כוח אדם. אם ניקח לדוגמא את הפרויקטים של סלילת המסילות, רואים שיש מחסור במהנדסי מסילות; נאלץ להשתמש במתכננים ובמהנדסים חיצוניים. המדינה הדירה את החברות הישראליות מלגשת כקבלן ראשי למכרז משמעותי. אני מקווה שבמכרזים הבאים שיוצאים החוצה 51% במכרז יקבל השותף המקומי שיוכל להביא את אותה חברת טכנולוגיה או את הידע שלחברה הישראלית אין. מעבר לכך - זו העסקה של ישראלים, והשארת הכסף כאן בארץ", הסביר דנוך.

 

אלא שלדברי דנוך, במצב הנוכחי, אין גוף אחד שמרכז את כל הפרויקטים ומנהל אותם כאשר מדובר בהיקפים כל כך גדולים. "יש 27 גורמים שונים שמעורבים בתחום התכנון והבנייה בישראל. לכן, וכדי שזה יצליח, חייבים בקרה, פתיחת צווארי בקבוק והסרת חסמים. אנחנו נתקלים במצבים בהם יש ניגודים בין מזמין עבודה אחד לאחר, ולפעמים מוצאים שאין סנכרון ביניהם. לכן, כשמסתכלים על ה-100 פרויקטים הללו שיוצאים החוצה בקרוב, חייבים תעדוף, בקרה ושליטה. חייבים שבפרויקטים מסוימים המדינה תכריז על תוכנית אסטרטגית ותעניק להם עדיפות. אני מאמין שבמידה ויהיה מטה כזה, המדינה תחסוך מיליארדי שקלים".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x