$
ועידות
ועידות The Hi-Tech Effect פינטק 2022 עתיד הרפואה ניו יורק 2022 ניו יורק 2025 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה מקומי.קום 2025 ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 כנס המסים BDO TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 עתיד התעשייה בישראל HealthTech משפיעות על הכלכלה דור העתיד לטכנולוגיה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט מנהיגות הדור הבא פריפריה טק חדשנות באשראי NextGen Banking שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 תשתיות לאומיות הכלכלית הלאומית 25 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards שבוע החוסן הלאומי המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה 2024 Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 שוק ההון 2025 אקדמיה שעובדת כנס הצמיחה 2025 כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שבוע הסטארטאפים 2025 שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי Tech TLV 2025 הייטק 2022 כנס המטרו 2023 השקעות ופיננסים 25 כלכלת הזהב כנס האנרגיה 2025 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי תחזיות 2025 ועידת Tech1 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר מרכז הנדל"ן 2025 הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז טק עצמאות 2025 TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין InvestTech 2025 לונדון 2025 ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

שר התחבורה כץ: אני פועל לחיבור מסילות הברזל מסעודיה לחיפה

ישראל כץ בוועידת התחזיות: יש ליזום מהלכים עם מנהיגי מדינות ערב ודרכם לבנות ציר כלכלי. לדבריו, אם רבע מהמסחר של סעודיה יעבור כאן, הדבר יניב היקף פעילות של 250 מיליארד דולר בשנה

ליאור גוטמן 16:33 25.12.17

 

"אנחנו נמצאים פחות מחודש לאחר ההכרזה ההיסטורית של נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ על ירושלים כבירת ישראל. הבוקר הכריזה גם גוואטמלה על זה ואני מברך על המהלך ואני משוכנע שעוד מדינות יצטרפו. ההיסטוריה חוזרת וכמו בהחלטת האו"ם לפני 70 שנה, שהכירה בזכות העם היהודי למדינה, אז ארה"ב היתה בין הראשונות שהצביעה בעד ואחריה גם גוואטמלאה, כך קרה גם בימינו אנו", כך אמר היום (ב') שר התחבורה ומודיעין ישראל כץ. הדברים נאמרו במסגרת ועידת התחזיות של "כלכליסט" שנערכה בתל אביב.

כץ התייחס למהלכי ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, והשווה את התנהגותו לזו של המנהיגות הערבית בימי מלחמת השחרור. "הוא שולל את זכות היהודים, לא מכיר בהחלטה של טראמפ פותח במלחמה דיפלומטית על ישראל. במקביל הוא הוא מחרים את ביקור סגן הנשיא מייק פנס, ומנתק מגע עם שאר הנציגים האמריקאים. אז אולי עכשיו הוא באופוריה, אבל הוא כמו קפטן בטיטאניק כאשר ארדואן וחמינאי מטיחים רוח במפרשיו, ואם הוא לא יתעשת הוא יטבע במצולות ההיסטוריה. בפתחו של אבו מאזן צונאמי מדיני והוא יובס במערכה כשם שהובסו צבאות ערב ב-48'. *ישראל לא תוותר לעולם על ירושלים, בירתו הניצחית של העם היהודי זה 3,000 שנה - ולתמיד", אמר.

 

לתפיסתו של כץ, הפאסיביות של הרשות הפלסטינית לא צריכה להדביק גם את ישראל. "הראשונים שהתנתקו מהתנהלות הרשות הפלסטינית הם מנהיגי מדינות ערב, והם רואים את ארה"ב כבני ברית. מה שמעניין אותם הוא שת"פ מדיני ובטחוני כולל המלחמה מול הטרור של דאעש. ישראל לא צריכה לחכות לו, ויש ליזום מהלכים שיטיבו עם כל תושבי האזור, זאת בשילוב בשילוב מדינות המפרץ, ירדן, סעודיה ודרכם לבנות ציר כלכלי", אמר.

 

רכבות יעבירו סחורות מחיפה למדינות ערב

 

לעניין השת"פ הכלכלי, כץ הזכיר את הרעיון שהוא מקדם להקמת אי מלאכותי מול עזה, מרחק 5 ק"מ עם גשר שינטרל את בעיות הביטחון. "אי מלאכותי ייתן לתושבים שם מוצא לעולם, לרבות מתקני ייצור חשמל או התפלת מים עם נמל שיופעל בצורה מבוקרת. בעתיד ניתן לשקול גם שדה תעופה. יש למדינה אינטרס וצריך לתת להם להתפתח. אנחנו יודעים מי זה החמאס ולכן הנושא הבטחוני יופקד בידי ישראל"

 

ישראל כץ
ישראל כץצילום: עמית שעל

 

הנושא השני שכץ נגע בו הוא פיתוח תשתיות התחבורה היבשתיות, לרבות חיבור המרחב הערבי במסילות ברזל מסעודיה דרך רכבת העמק עם מוצא לים התיכון. "מדובר בהציר ההיסטורי של המסילה החג'אזית ואני מקדם את זה. נפגשתי כמה פעמים עם גורמי ממשל אמריקאים. יש רכבת מריאד לירדן, ויש רכבת לנמל חיפה לגבול שם למעבר שייח חוסיין. מה שחסר הוא מקשר של 200 ק"מ כדי לחבר בין הקצוות ואז הפוטנציאל הכלכלי של סעודיה יגיע גם לפה. אם רק 25% מהמסחר יעבור פה, זה היקף פעילות של 250 מיליארד דולר בשנה", אמר.

 

כץ הזכיר שהוא הופיע בשנה שעברה בכנס "כלכליסט" וסיפר שאפשר לדעת אם מיזם תחבורה הצליח או לא לפי רמת גניבות הקרדיטים של עבודה שהוא היה אחראי לה. "יש מחלפים, אנחנו משקיעים בהסעות המונים ובונים עכשיו במלוא המרץ רכבת בתל אביב. אבל יש נושא שאני מתקשה לחלוק עליו את הקרדיט והוא שלפני 5 שנים פתחתי את השמיים. הייתי יחיד מול רבים שהזהירו מפני קטסטרופה - אמרו שכולם יקרסו ושחברות תעופה ישראליות יסבלו. חתמתי על הסכם שמיים פתוחים והשאר היסטוריה, וכולם טסים בקצב גבוה והנה השנה גם נרשם גידול בתיירות. בשנים האלה חצינו רף של 3 מיליון תיירים והצפי שהרף הזה יגדל".

 

כץ ניצל את ההזדמנות כדי לשלוח רמז עבה לבכירי האופוזיציה שהגיעו לכנס ואמר ש"הופיעו אנשים מהאופוציזיה והסבירו מה יעשו בישראל כשהם יהיו בשלטון. אני יכול לומר לאבי גבאי שמה שאתה מבטיח אני כבר עשיתי. בפסח יש רכבת לירושלים בפחות מחצי שעת נסיעה, רכבת העמק רשמה כבר 2 מיליון נוסעים, קמים בימים אלו שני נמלים וזאת אחרי שאמרו לי לא לגעת בזה כי פחדו מתחרות. הנמלים החדשים יהפכו את ישראל למרכז של תובלה בינלאומית", סיכם.

x