סגור

דירוג 50 המסעדות הטובות במזה"ת: שש ישראליות, OCD - במקום השלישי

הדירוג היוקרתי של סן פלגרינו פורסם בטקס חגיגי שנערך באבו דאבי; אלה המסעדות הישראליות שנכנסו לרשימה

מסעדת OCD של השף הצעיר רז רהב נבחרה הערב למסעדה הטובה בישראל לאחר שדורגה במקום השלישי ברשימת 50 המסעדות הטובות ביותר בצפון אפריקה והמזרח התיכון של חברת ויליאם ריד, או מה שמוכר יותר כרשימה של סן פלגרינו, נותנת החסות של הפרס היוקרתי ביותר בעולם האוכל. זו הפעם הראשונה שהחברה עורכת דירוג גם לאזור שלנו.
רהב, מציג גרסה אישית ומאוד יצירתית שלו למטבח המקומי. פרט לו דורגו ברשימה עוד 5 מסעדות ישראליות. ג'ורג' וג'ון של השף תומר טל, עוד מסעדה שמשחקת עם חומרי גלם מקומי בפרשנות אישית דורגה במקום ה-9 המכובד. במקום ה-14 דורגה מסעדת הבסטה התל אביבית הברנז'אית והיקרה של מעוז אלונים ואיתי הרגיל עם השף אילון עמיר המציגה אוכל מחומרי גלם מקומיים בגישה פשוטה וקשוחה ותפריט יין ענק. אנימאר של הלל תווקולי המציגה מטבח מארצות הים התיכון בפרשנות אישית רחבה היקף מדורגת במקום 17, פסקדו, מסעדת הדגים האשדודית הכשרה של השף יחי זינו מככבת במקום ה-24. ומלגו ומלבר, מסעדת דגים (אבל לא רק) של מוטי טיטמן מתל אביב דורגה במקום ה-40 המכובד.

2 צפייה בגלריה
פנאי רז רהב שף ימים
פנאי רז רהב שף ימים
השף רז רהב
(צילום: יובל חן)

פודיז צעירים כבר מזמן לא שמים על מישלן או אפילו גו מיו. הם מסתכלים על הדירוג של סן פלגרינו. יצרנית המים המוגזים הפכה ב-20 השנים האחרונות לאורים והתומים האמיתי של חובבי האוכל בעולם, גם אצלנו, והם טסים ברחבי הגלובוס במרדף אין סופי אחרי 50 המסעדות הכי טובות של הדירוג השנתי שהיא נותנת החסות הראשית שלו מאז שנת 2007. שמות נוצצים שעלו לגדולה עולמית כמו 'נומה' הדנית או 'אל סייר דה קאן רוקה' הספרדית (שהשף שלה, כמו עוד כמה וכמה שפים ידועים, נכח בטקס) , עשו זאת בעיקר בזכות דירוגן ב-50 הטובות של סן פלגרינו.
צוות של למעלה מ-1,000 מומחי קולינריה עולמיים מדרג כל שנה את המסעדות הטובות בעולם. בשנת 2013 הושקה גם רשימה נפרדת ליבשת אסיה ואחר כך לאמריקה הלטינית וכעת, לראשונה, מוצגת לקהל רשימת 50 המסעדות הטובות ביותר בצפון אפריקה והמזרח התיכון.

2 צפייה בגלריה
השפים הישראלים בתחרות באבו דאבי מימין: הלל תווקולי   אבי זק  רז רהב   מוטי טיטמן  יחי זינו
השפים הישראלים בתחרות באבו דאבי מימין: הלל תווקולי   אבי זק  רז רהב   מוטי טיטמן  יחי זינו
השפים הישראלים בתחרות באבו דאבי מימין: הלל תווקולי, אבי זק, רז רהב, מוטי טיטמן ויחי זינו
( צילום: יחצ סן פלגרינו)
הערב, בטקס חגיגי במגדלי איתיחאד באבו דאבי, פורסמה רשימת 50 המסעדות הטובות שדורגה על ידי 250 מתוך אותם מומחים. בין הנוכחים בטקס פרט לנציגי המסעדות הזוכות גם שר התיירות, יואל רזבוזוב, ושגריר ישראל באבו דאבי, אמיר חייק.
חוץ מהמסעדות שלנו כיכבו בטקס שלל מסעדות מרחבי האזור. מסעדות אוסטרליות ממרוקו, מסעדות סטייקים אמריקניים מריאד, ואינספור מסעדות יפניות מאבו דאבי או קהיר או כל עיר אחרת באזור. במקום ה-36 פגשנו נציגות בינלאומית, הסניף בקטאר של השף האמריקני המהולל וולפגנג פאק. המסעדה הטובה ביותר במרוקו היא כמובן מסעדה צרפתית של השף יאניק אלנו. במקום ה-19 כיכבה מסעדה קהירית שהשף שלה השתלם באיך לא, נומה.
את התואר השף האייקוני קיבל השף הלבנוני כאמל מוזאוואק. במקום השני זכתה מסעדת זומה היפנית מדובאי ובמקום הראשון מסעדת 3 fils מדובאי אף היא.