סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

SiteAware גייסה 15 מיליון דולר בהובלת ורטקס ; סקרייב גייסה 7 מיליון דולר בהובלת אלרון ונצ'רס

SiteAware פיתחה טכנולוגיה למניעת שגיאות בענף הבנייה בזמן אמת על ידי בינה מלאכותית ; סקרייב סקיוריטי פיתחה טכנולוגיה המאפשרת לארגונים לאבטח באופן שלם ורציף את כלל הרבדים הנוגעים לקוד המיוצר

חברת SiteAware, שמפתחת טכנולוגיה למניעת שגיאות בנייה, גייסה 15 מיליון דולר בסבב B, בהובלת קרן ורטקס ישראל ובהשתתפות המשקיעים הקיימים, ביניהם Bosch , Axon , Oryzn, The Flying Object , lool שהובילו את סבב הסיד של החברה. סבב זה בא לאחר סבב גיוס נוסף בסך 10 מיליון דולר שנערך באוקטובר 2020. סך גיוסי החברה עומד על כ-30 מיליון דולר. החברה הוקמה ב-2018 על ידי אורי אפק וזאב בראודה, יש לה משרדים בישראל וביוסטון, טקסס, והיא מעסיקה כ-50 עובדים, מתוכם 35 בישראל.
קצב גבוה של טעויות בבניה הוא אחת הבעיות המרכזיות בעולם הבניה. החברה פיתחה טכנולוגיה למניעת שגיאות בניה בזמן אמת על ידי יצירת תיאום דיגיטלי ייעודי לענף הבניה ושימוש בבינה מלאכותית לצורך זיהוי חוסר תאימות בין הביצוע לתוכניות. בכך היא מאפשרת לצוותי השטח להימנע מטעויות ולהבטיח שתהליך הבניה יתקיים כסדרו, על פי התוכניות, לוחות הזמנים ותוך עמידה בתקציב.
2 צפייה בגלריה
צוות SIteAware
צוות SIteAware
צוות SIteAware
(צילום: ענבל גרון )
"הטכנולוגיה שלנו מחוללת מהפכת התייעלות בתהליכי הבנייה", אומר זאב בראודה, מנכ''ל SiteAware. "בשנים הקרובות קבלנים ויזמים יסתמכו על אימות הבנייה הדיגיטלי כדי לבנות ללא טעויות. השימוש בטכנולוגיה הזאת מספק לתעשיית הבניין נתונים על העבודה בשטח שמעולם לא היו להם בעבר".
''בתור החלוצה בתחום, SiteAware פורצת דרך עבור ענף הבניה כולו ומקדמת טכנולוגיה שתייעל את הענף ותהפוך אותו לחכם יותר'', מוסיף עמנואל טימור, שותף כללי בVertex- Ventures.
***
חברת הסייבר סקרייב סקיוריטי גייסה 7 מיליון דולר בסבב סיד, בהובלת אלרון ונצ'רס לצד טל ונצ'רס, YYM ונצ'רס ומשקיעים נוספים. הגיוס הוא הראשון של החברה ומיועד להרחיב את כוח האדם וצוות הפיתוח של החברה.
סקרייב נוסדה באמצע 2021 על ידי שלושה יזמים מומחים בתחומי הסייבר והקריפטוגרפיה – רובי ארבל (מנכ"ל), דניאל נבנצאל (סמנכ"ל טכנולוגיות) וגיא צ'רנוברוב (סמנכ"ל מחקר ופיתוח) – כולם בעלי רקע טכנולוגי עשיר ביחידות הסייבר ההגנתי וההתקפי של צה"ל וניסיון רב בשוק הסייבר הישראלי.
סקרייב, הממוקמת בתל אביב, פיתחה טכנולוגיה המאפשרת לארגונים לאבטח באופן שלם ורציף את כלל הרבדים הנוגעים לקוד המיוצר בארגון, כמו גם שילוב קוד פתוח, מקורו, המוניטין והאותנטיות שלו ותהליך ייצורו. הטכנולוגיה נבנתה כשירותSaaS ומאפשרת פריסה מהירה ושימוש קל בכל ארגון.
2 צפייה בגלריה
מייסדי סקרייב
מייסדי סקרייב
מימין: דניאל נבנצאל, גיא צ'רנוברוב, רובי ארבל, מייסדי סקרייב
(צילום: סקרייב סקיוריטי )
"התוכנה שארגונים מייצרים או משתמשים בה בטוחה כמו החולייה החלשה ביותר בשרשרת האספקה שלה", אומר רובי ארבל, מנכ"ל החברה. "התוקפים היום מומחים בזיהוי הזדמנויות במפעל פיתוח התוכנה של ארגונים. מטרות התקיפה יכולות להיות תהליך הפיתוח עצמו כמו תהליך הבילד או מערכות ניהול קוד המקור שבארגון, רכיבי קוד פתוח או קוד שהגיע מקבלן משנה, או אף תהליך המעבר עצמו של קוד בין ארגונים. כל אלה הופכים את הקוד ליעד אטרקטיבי, שנכון להיום אינו מוגן בצורה טובה, עבור תוקף המחפש לייצר השפעה רחבת טווח או למי שרוצה להגיע לארגון מוגן היטב דרך ספקי התוכנה שלו. חלק הולך וגדל ממתקפות הסייבר המתרחשות בעולם בשנים האחרונות מתחילות דרך שרשרת האספקה של תוכנה והתחזית צופה שעד 2025 כמעט כל ארגון שני בעולם יחווה אפקט הנובע מתקיפת סייבר שהתרחשה בשרשרת האספקה שלו. הפתרון שלנו בא לתת פתרון לאתגר הזה בדיוק".
זוהר רוזנברג, מי שהוביל את ההשקעה בסקרייב וכיום הוא שותף עצמאי באלרון ונצ'רס: "השקענו בסקרייב כי אנחנו מאמינים שהוקטור של תקיפה דרך שרשרת אספקת התוכנה של הארגון הולך ומתחזק. כיום ברוב הארגונים חלקים משמעותיים מן הקוד מפותח אצל ספקי משנה מה שמגדיל את משטח התקיפה הפוטנציאלי של הארגון וחושף אותו לתקיפות דרך שרשרת האספקה. ההתמודדות עם הבעיה מורכבת מאוד לנוכח העובדה שאין גורם אחד האחראי על האבטחה מקצה לקצה, ישנם תהליכים שונים בין ארגונים, ואין שקיפות מספקת לכל שלבי תהליכי הפיתוח לאורך שרשרת האספקה. בראייתנו צוות היזמים של סקרייב הוא הצוות הנכון לעסוק במשימה המורכבת הזו ואנו מאמינים כי החברה פונה לשוק עם פוטנציאל עצום".