סגור

להגיע לעבודה בקורקינט: זה מגדל Toha-2 שיוקם בת"א, עם 77 קומות ומעט חניות - צפו בהדמיה

רק 1,500 מקומות חניה לערך יהיו בפרויקט שאמור להסתיים בשנת 2026 ויכיל בשני המגדלים כ-20 אלף עובדים. המיקום: סמוך לתחנת רכבת השלום ומעל שתי תחנות מטרו. צפו בהדמיה בסרטון ובתמונות

יום לאחר חשיפת תוכנית מגדל אפל נטול החניות בהרצליה פיתוח, ממשיכה מגמת צמצום תקני החניה גם בתוכנית מגדל ToHa2, שיכלול 77 קומות ליד תחנת רכבת השלום בתל אביב. ראש העיר תל אביב-יפו רון חולדאי התייחס למיזם הענק: "המגדל מסמל משהו חשוב לעיר. זה הפרויקט הראשון שנבנה עם הרבה פחות חניה על מה שהיה מקובל בעבר". בשני המגדלים יעבדו 20 אלף בני אדם. מספר מקומות החניה נמוך בהרבה - כ-1,500. צפו בהדמיה:

חברות הנדל"ן אמות וגב ים פרסמו הבוקר (ב') פרטים נוספים על המגדל שאכלוסו אמור להתחיל ב-2026. הוא יתנשא לגובה של 300 מטר - פי שלושה מאחיו הצמוד, מגדל ToHa1.
3 צפייה בגלריה
הדמיית מגדל משרדים ToHa2 תל אביב אמות גב ים
הדמיית מגדל משרדים ToHa2 תל אביב אמות גב ים
הדמיית מגדל ToHa2
(באדיבות View Point )

המגדל החדש יהיה צמוד למגדל Toha1, ואף יחובר איתו בלובי גבוה בקומה ה-30. האדריכלים בפרויקט הם רון ארד ואבנר ישר. השלמת המגדל צפויה בעוד חמש שנים וחצי ולדברי היזמים הוא יהפוך ל"אחד המגדלים המזוהים עם תל אביב".
עלות הפרויקט מוערכת ב-3 מיליארד שקל, וההכנסות מהשכרתו לחברות הייטק נאמדות כיום ב-280 מיליון שקל בשנה.
3 צפייה בגלריה
מגדל Toha2 תל אביב הדמיה
מגדל Toha2 תל אביב הדמיה
מגדל Toha2
(צילום הדמיה: באדיבות View Point)
שטח הקומות ינוע בין 2,500 ל-3,000 מ"ר, ושטחו הכולל של המגדל החדש יעמוד על כ-170 אלף מ"ר. ב-2025 צפויה חברת עזריאלי להשיק במתחם קניון עזריאלי בתל אביב את מגדל הספירלה, שיהיה גבוה יותר ממגדל ToHa2.
החברות מקוות שהשטחים ב-ToHa2 יושכרו לחברות הייטק בודדות, כנראה השמות הבולטים ביותר – אך ככל הידוע טרם נחתמו חוזים. במגדל לא יהיו שטחי מסחר.
מספר מקומות החניה בבניין יהיה נמוך משמעותית מפרויקטים דומים אחרים. המטרה היא להסתמך על שתי תחנות מטרו שאמורות לקום מתחת למגדל ושיובילו את עובדי ההייטק אליו.
3 צפייה בגלריה
הדמיית מגדל משרדים ToHa2 תל אביב אמות גב ים
הדמיית מגדל משרדים ToHa2 תל אביב אמות גב ים
מבט מבפנים
(באדיבות View Point )
שני המגדלים ממוקמים על גבי מגרש בשטח של 17 דונם, אך תכנונם הייחודי הביא לכך ש"טביעת הרגל", השטח התפוס בקרקע של שני המגדלים, יעמוד על כ- 3.5 דונם בלבד. יתרת השטח (כ-13.5 דונם), המהווה את החלק הארי במגרש, נוצלה להקמת פארק ירוק עם חורשות עצים, בריכות מים שקטות ופינות ישיבה מוצלות לטובת העובדים והסביבה.

חולדאי: "מקווים שיהיו שתי תחנות מטרו"

ראש העיר חולדאי הוסיף כי הרכבת התחתית שטרם הושלמה תספק בעתיד מענה לבעיית החניה. המגדל החדש, לדבריו, "נשען על תקווה שיהיו שתי תחנות מטרו מתחתיו".
בכל הקומפלקס מתוכננים כ-1,500 מקומות חניה. התקן שהוגדר הוא 17 מקומות חניה לקומה (בכל הפרויקט, הישן והחדש). חניון המגדל החדש יחובר מתחת לקרקע לחניון המגדל הנמוך והמקורי - ToHa1. בחברות מציינים שלא ניתן להעריך כמה מקומות חניה היו מאושרים למיזם לפי התקינה הקודמת, אך המספר החדש נמוך משמעותית.
מגדל ToHa2 עומד בחזית המגמה של עיריית תל אביב-יפו לצמצם, ואפילו להילחם במקומות החניה. יחד עם הכוונה להטיל אגרות גודש, וההסתמכות המשמעותית על קווי המטרו החדשים, המגדל יהווה אתגר משמעותי לעובדים שיבקשו להגיע לעבוד בו.
באירוע ההשקה דובר רבות על נתיבי גישה ירוקים, שימוש בתחבורה ציבורית חכמה, אך לפי שעה עם מיעוט של מקומות חניה עובדי ההייטק יצטרכו לגור בקרבת מקום כדי ליהנות מהיצירה הארכיטקטונית החדשה, שיזמיה קשרו כתרים רבים לראשה.