סגור

הוותמ"ל אישרה תוכנית פינוי בינוי ראשונה באשקלון

זוהי גם התוכנית הראשונה להתחדשות עירונית בעיר, שתקום על שטח של 80 דונם בשכונת גבעת ציון. יוקמו 1,030 יחידות דיור במקום 114 כיום. תומר גלאם, ראש עיריית אשקלון: "זהו יום היסטורי לתושבי העיר"

הוועדה למתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל), אישרה למתן תוקף את תוכנית הפינוי-בינוי הראשונה באשקלון.

מדובר בתוכנית להתחדשות עירונית במתחם "אהוד התחיה", בשכונת גבעת ציון שבדרום מזרח אשקלון (תמ"ל 2038). שטח התוכנית הינו כ-80 דונם והיא ממוקמת בתחום שבין בית הספר הרמב"ם במערב, שדרות בן גוריון בצפון, אזור התעשייה והמלאכה במזרח, ורחוב השופטים בדרום.

3 צפייה בגלריה
ועידת הנדלן עו"ד שלומי הייזלר יור מטה התכנון הלאומי
ועידת הנדלן עו"ד שלומי הייזלר יור מטה התכנון הלאומי
ושלומי הייזלר יו"ר מטה התכנון הלאומי
(צילום: אוראל כהן)

עם אישור התוכנית יקדמו נציגות התושבים ובליווי המינהלת להתחדשות עירונית ומנהל הפרויקט מטעם חברת "א.ר.צ ניהול פרויקטים", מכרז יזמים, שבסופו ייבחר היזם שיוציא את הפרויקט לפועל ויקדם את היתרי הבנייה מכוח התוכנית המאושרת.
התוכנית המקודמת על ידי עיריית אשקלון והרשות הממשלתית להתחדשות העירונית, מציעה פינוי-בינוי של 114 יח"ד ב-14 מבני שיכון בני 2-4 קומות לטובת הקמת 1,030 יח"ד, מתוכן 206 יוקצו עבור דירות קטנות. הבנייה החדשה משלבת מבנים בגובה של 6-30 קומות. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מקצה שטח של דונם וחצי לטובת כיכר מסחרית, כ-3 דונם עבור מבני ציבור וכ-20 דונם עבור שטחים פתוחים. יש לציין כי הצפיפות הקיימת במקום כיום היא 6.9 יח"ד לדונם, ובעתיד תעמוד על 46.4 יח"ד לדונם.

3 צפייה בגלריה
מגזין נדל"ן 13.4.22 ראש העיר אשקלון תומר גלאם
מגזין נדל"ן 13.4.22 ראש העיר אשקלון תומר גלאם
ראש העיר אשקלון תומר גלאם
(צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

התוכנית כוללת שלושה מתחמים לאיחוד וחלוקה: המתחם הצפוני כולל בינוי לאורך רחוב התחיה ובדופן עם שיבת ציון. מוצעים בו שצ"פ, כיכר עירונית ו-2 מגרשי מגורים. מדרום לרחוב שיבת ציון נמצאים שני מתחמים נוספים. המתחם הדרומי מזרחי גובל ברחוב התחיה וכולל את המרכז המסחרי בשילוב כיכר עירונית, שצ"פ ו-4 מגרשי מגורים. המתחם הדרומי מערבי כולל שטח בנוי ביעוד ציבורי בהיקף של 3 דונם, שצ"פ ושני מגרשי מגורים.
התוכנית נערכה על ידי דני ליטאי ודניאל אלה מ-HQ אדריכלים.
יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר הוותמ"ל, שלומי הייזלר: "מדובר באישור התוכנית הראשונה בוותמ"ל להתחדשות עירונית באשקלון מיני רבות. התכנית ממוקמת במיקום מרכזי ובסמיכות לציר תחבורה ציבורית וקודמה ביעילות תוך הבטחת תכנון איכותי ועירוני שיחדש את העיר ויאפשר איכות חיים גבוה לדיירים. מימוש התכנית וחידוש פני השכונה יהווה מנוף להתחדשות נוספת בסביבה".

3 צפייה בגלריה
תוכנית פינוי ראשונה אשקלון מתחם אהוד התחיה חדש
תוכנית פינוי ראשונה אשקלון מתחם אהוד התחיה חדש
תוכנית פינוי ראשונה אשקלון, מתחם אהוד התחיה
( HQ אדריכלים)

תומר גלאם, ראש עיריית אשקלון: "זהו יום היסטורי לתושבי העיר אשקלון. עשינו היום, בערב חג הפסח, צעד נוסף ומשמעותי בתחום ההתחדשות העירונית בעיר. אני שמח להציג בפני תושבי אשקלון את התכנית לפינוי-בינוי הראשונה שקיבלה אישור ועוד ממוסד התכנון המוביל היום בישראל. התוכנית עתידה לשנות בצורה משמעותית את מראה השכונה ולשפר את התשתיות העירוניות הקיימות בה. אני גם מברך על המענה המיגוני שהתכנית תספק לתושבי העיר אשר תכלול גם מוקדי מסחר ופנאי חדשים ושטחים ירוקים בהיקפים לא מבוטלים לבילוי משפחתי".