סגור

הביטקוין צולל - אבל יש מי סבור שהוא עשוי להגיע השנה ל-100 אלף דולר

המטבע הדיגיטלי יורד ב-7.5% לרמה של 43.7 אלף דולר; שוק הקריפטו כולו מאבד 200 מיליארד דולר; ברקע: הירידות החדות בשוקי העולם

הביטקוין צולל בשעה זו ב-7.5%, לרמה של 43,759 דולר. כך לפי נתוני Coindesk. המטבע רחוק ב-16% מהשיא שקבע בספטמבר. גם שאר המטבעות הדיגיטליים צבועים באדום - האתריום למשל מאבד 8%. השוק כולו מאבד כ-200 מיליארד דולר.


"הירידות היום הן המשך של מגמה שאנו רואים זה זמן, ולפיה הסוחרים מוכרים נכסים שנתפשים מסוכנים בעת ששוקי המניות יורדים; לאחר שהירידות החדות בבורסות יסתיימו - הסוחרים ירגישו בטוחים יותר לחזור לנכסים שבסיכון", אמרה לסוכנות CNBC ליאה וואלד, מנכ"לית חברת ניהול הנכסים Valkyrie, המתמחה בקריפטו. "אם לביטקוין היתה הזדמנות לבסס את עצמו כ'נכס בטוח' - מעין זהב דיגיטלי, הרי שכעת זה הזמן, בשעה שחברות אמריקאיות מאותתות על הרעה צפויה בתוצאותיהן".
מוקדם יותר החודש עלה הביטקוין מעל 50 אלף דולר - מחסום פסיכולוגי עבור המשקיעים. הממוצע של המטבע הדיגיטלי ב-50 הימים האחרונים הוא 46.5 אלף דולר - כלומר כרגע הוא מתחת לרמה זאת.
בינתיים, אנליסט הסחורות של בלומברג, מייק מקגלון, לא מוטרד יותר מדי מהירידות בביטקוין, וסבור כי המטבע עשוי "לרשום התקדמות משמעותית השנה", ולהגיע לרמה של 100 אלף דולר.

1 צפייה בגלריה
ביטקוין דולרים מטבע וירטואלי קריפטו כסף
ביטקוין דולרים מטבע וירטואלי קריפטו כסף
(צילום: גטי)