סגור

"אם הביטקוין יצליח בקרב משקיעי המיינסטרים - הרגולטורים יחסלו אותו"

המיליארדר ריי דליו, המייסד של קרן הגידור הגדולה בעולם: "ברמה ההיסטורית יש כל כך הרבה דברים שלא היה להם שווי מהותי, ואז הפכו לחמים והתקררו. זה יכול ללכת לכל כיוון"

ריי דליו, המייסד המיליארדר של קרן הגידור הגדולה בעולם, ברידג'ווטר אסושיאטס (Bridgewater Associates), סבור שהרגולטורים ישתלטו בסופו של דבר על הביטקוין, זאת אם מטבע הקריפטו יזכה להצלחה בקרב משקיעי המיינסטרים. "בסופו של יום, אם הביטקוין באמת ינחל הצלחה הם יחסלו אותו - כי יש להם דרכים לעשות זאת", אמר בראיון ל-CNBC.


הרגולטורים בארה"ב הגבירו את הפיקוח שלהם על תחום מטבעות הקריפטו הנוטה לתנודתיות חדות. כך למשל, יו"ר רשות ני"ע האמריקאית (SEC), גארי גנסלר, אמר ביום שלישי כי הרשות עובדת שעות נוספות כדי לקבוע חוקים שיגנו על המשקיעים באמצעות החלת רגולציה טובה יותר על אלפי הנכסים הדיגיטליים ומטבעות הקריפטו החדשים.
על אף התנודתיות החדה שלרוב מאפיינת אותו, הביטקוין נהנה מהצלחה יחסית בתקופה האחרונה. המחיר של מטבע הקריפטו הגדול ביותר זינק ב-12 החודשים האחרונים פי 4 ועמד השבוע על סביב 47,500 דולר. מוקדם יותר השנה טיפס לשיא של 60 אלף דולר.

1 צפייה בגלריה
ריי דליו המייסד של קרן  הגידור הגדולה בעולם  ברידג'ווטר אסושיאטס
ריי דליו המייסד של קרן  הגידור הגדולה בעולם  ברידג'ווטר אסושיאטס
ריי דליו
(גטי)

"יש את אל סלוודור שמאמצת אותו ואת הודו וסין שנפטרות ממנו, ויש גם את ארה"ב שבה מדברים על איך לפקח עליו ואיך לשלוט בו", הוסיף דליו. הוא התייחס לכך שביוני הפכה אל סלוודור למדינה הראשונה בעולם שהפכה את הביטקוין למטבע רשמי. לעומת זאת, הודו צפויה להעלות להצבעה חוק שיאסור על מסחר במטבעות קריפטו ויעניש כורים וסוחרים. בדומה, בסין החלו לפעול נגד שוק הקריפטו והורו על סגירת מתחמי כרייה.
לפי דליו, לביטקוין אין שווי מהותי, כלומר אין לו יסודות או שווי אובייקטיבי. "ברמה ההיסטורית יש כל כך הרבה דברים שלא היה להם שווי מהותי וצברו שווי, ואז הפכו לחמים והתקררו. זה יכול ללכת לכל כיוון ופשוט צריך לדעת מה זה", הוסיף.
בכל זאת, דליו מעריך כי הביטקוין מהווה חלופה טובה למזומן, והוא מחזיק במטבע הדיגיטלי אך בשיעור קטן יחסית בפורטפוליו שלו. "אני חושב שכדאי להתייחס לכל החלופות לכסף ולכל החלופות לשאר הנכסים הפיננסיים. ביטקוין הוא אפשרות, יש לי סכום מסוים של כסף המושקע בו", אמר.
מוקדם יותר השבוע אמרה קאת'י ווד, מנהלת קרן ההשקעות ARK, כי "אם אנחנו צודקים, וחברות ימשיכו להמיר חלק מהמזומן שלהן לקריפטו וגופים מוסדיים יתחילו להעביר 5% מהקרנות שלהם לקריפטו, המחיר של הביטקוין יהיה פי 10 גבוה יותר ממה שהוא כיום".