סגור

עוד ג'וב לניסנקורן: יו"ר תאגיד המיחזור אל"ה

יו"ר ההסתדרות ושר המשפטים לשעבר מונה אתמול כיו"ר התאחדות המלונות לאחר פרישתו של אמיר חייק, שמונה לשגריר ישראל באיחוד האמירויות. גם בתפקיד החדש הוא יחליף את חייק

יו"ר ההסתדרות ושר המשפטים לשעבר אבי ניסקורן מונה ליו"ר תאגיד המיחזור אל"ה. ניסקורן, יחליף את אמיר חייק שמונה כשגריר באיחוד האמירויות.
הבחירה בניסנקורן לתפקיד, התקיימה יום לאחר שמונה כיו״ר התאחדות המלונות, גם כן לאחר פרישתו של חייק.


המינוי נרשם בנקודת זמן משמעותית בחיי תאגיד אל״ה וחברות המשקאות. 20 שנה אחרי שהוקם התאגיד על ידי קוקה קולה ישראל, יפאורה וטמפו, הודיעה אתמול יפאורה כי חתמה על הסכם עם גורם אחר שיטפל במיכלי המשקה שלה ושל המים של עין גדי שבבעלותה (50%), וכי היא תעזוב את התאגיד בסוף השנה.

2 צפייה בגלריה
מתקן איסוף בקבוקים מיחזור
מתקן איסוף בקבוקים מיחזור
מתקן איסוף בקבוקים מיחזור
(צילום: אבי רוקח)

כיוון שטמפו נאלצה לפני כ-4 שנים לעזוב את התאגיד לבקשת רשות התחרות, נותרה אלה בבעלות קוקה קולה ומי עדן בלבד.
המהלך של יפאורה נרשם שבועות ספורים לפני הרחבת חוק הפיקדון כך שיחול גם על מיכלי המשקה הגדולים. בנוסף, יתמודדו חברות המשקאות עם מס קנייה בגובה 1 שקל לליטר, שייקר משמעותית את מחירם.

2 צפייה בגלריה
אבי ניסנקורן טקס ועידת המשפט משפט לשכת עורכי הדין
אבי ניסנקורן טקס ועידת המשפט משפט לשכת עורכי הדין
אבי ניסנקורן טקס ועידת המשפט משפט לשכת עורכי הדין
(צילום: מוטי קמחי)

ניסקורן מגיע לתפקיד אחרי ששימש כחבר כנסת, כשר המשפטים וכיו"ר ההסתדרות. ניתן להעריך שבאל״ה מקווים שנסיונו והמוניטין שצבר יסייעו לו לקדם מהלכים שיסדירו את הדרישות מיצרני המשקאות, בכל הנוגע לאחריותם לאיסוף מיכלי המשקה מכל נקודות המכירה ברחבי הארץ.
שוק המשקאות הקלים בישראל נשלט על ידי החברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה ישראל) - 24%, ויפאורה שבשליטת קרור אחזקות - 16%, וטמפו בשליטת משפחת בר - 13%. מכירות השוק עומדות על כ-2.5 מיליארד שקל בשנה, כולל מים מינרלים בהיקף של כ-500 מיליון שקל.