סגור

מינוי אמיר חייק לשגריר באמירויות הוא הרווח של המתמודדים במרוץ לכס הדח"צ בכלל החזקות

חייק הומלץ על ידי אלפרד אקירוב, בעל המניות הגדול ביותר בכלל החזקות, לתפקיד הדח"צ, וסיכוייו להיבחר היו גבוהים. לאחר מינויו לשגריר הוא לא יכול לכהן בתפקיד, ולשני המתמודדים שנותרו, אוסאמה חסן ושמואל שוורץ, סיכויים שווים

שר החוץ יאיר לפיד החליט בתחילת השבוע שעבר למנות את אמיר חייק, יו"ר התאחדות המלונות ותאגיד המיחזור אל"ה, לשגריר ישראל באיחוד האמירויות. המינוי הוא בגדר חדשות טובות עבור שניים מהמתמודדים על משבצת הדח"צ בדירקטוריון כלל החזקות, החברה־האם הציבורית של כלל ביטוח ‑ אוסאמה חסן ושמואל שוורץ - שסיכוייהם להיבחר עלו בצורה משמעותית.


בסוף השנה יתכנסו בעלי המניות של כלל החזקות לאסיפה שנתית, שבה, בין היתר, יבחרו דח"צ במקום יוסי יגיל, שסיים שלוש קדנציות כדח"צ - מספר הקדנציות המקסימלי המותר.
בינואר השנה התמודד חייק על תפקיד דירקטור רגיל, כמו גם חסן ושוורץ, אך אף אחד מהם לא נבחר. באפריל, לקראת סיום כהונתו של יגיל, החליטו בכלל החזקות לבחור במקומו את אחד המועמדים שלא נבחר לדירקטור רגיל. כלל החזקות פנתה שוב לשוורץ וחסן והחליטה שהם יהיו המועמדים היחידים שיתמודדו על המשבצת הפנויה. אלפרד אקירוב, שבינתיים הגדיל את אחזקותיו בחברה, פנה לכלל החזקות וביקש להמליץ על חייק. אקירוב אמנם פנה לחברה לאחר הדדליין, אך בשל היותו בעל מניות מהותי, החברה החליטה לכלול את חייק ברשימת המועמדים. באותה העת, העריכו חסן ושוורץ שנוכח התמיכה של אקירוב בחייק, סיכוייהם להיבחר לתפקיד נמוכים. ימים ספורים לפני קיום האסיפה, שזומנה ליוני, כלל החזקות הודיעה על דחייתה לסוף השנה, משום שמערכת ההצבעות של הבורסה לא הצליחה לכלול את חייק ברשימת המועמדים בשל הרשמתו המאוחרת. אלא שהמינוי של חייק לשגריר מונע ממנו לכהן בכל תפקיד אחר, ולכן שמו יוסר מרשימת המועמדים. היות שחייק זכה לתמיכתו של אקירוב - שבינתיים הפך לבעל המניות הגדול בכלל החזקות, עם אחזקה של 13% והיתר לעלייה של עד 15% ‑ פרישתו מהמרוץ מותירה לשניים סיכויים שווים.
עם זאת, נוכח פרישת חייק, בעלי המניות עשויים לבקש להוסיף מתמודדים בחודשים שנותרו עד להצבעה. בנוסף, בכלל החזקות נשמעים קולות שקוראים לוותר על מינוי דח"צ במקום יגיל, ולהישאר עם שני דח"צים בלבד - דבר המותר על פי החוק.

1 צפייה בגלריה
אמיר חייק נשיא התאחדות ה מלונאים ב ישראל ועידת תיירות
אמיר חייק נשיא התאחדות ה מלונאים ב ישראל ועידת תיירות
אמיר חייק
(צילום: עמית שעל)