סגור

הג'וב החדש של אבי ניסנקורן: נשיא התאחדות המלונות

שר המשפטים ויו"ר ההסתדרות לשעבר נבחר לתפקיד באופן רשמי ויחליף את אמיר חייק. ניסנקורן נבחר ברוב של 217 קולות, המהווים 75% מסך הקולות. זאת לאחר פסילת בקשה לצו מניעה לקיום הבחירות, שהגישו 3 חברים בהתאחדות לביהמ"ש המחוזי בת"א

שר המשפטים ויו"ר ההסתדרות לשעבר אבי ניסנקורן נבחר כנשיא התאחדות המלונות.
ניסנקורן נבחר ברוב ברור וזכה ב-217 קולות, שמהווים כ-75% מהקולות. בהתאחדות המלונות חברים כ-440 בתי מלון.


הבחירות התקיימו באופן דיגיטלי ונרשם בהן שיא של מצביעים, 94% מבעלי הזכאות. ניסנקורן יחליף בתפקידו את רו"ח אמיר חייק, שהודיע על פרישתו לאחר 4.5 שנים עם מינויו לתפקיד שגריר ישראל באיחוד האמירויות.

2 צפייה בגלריה
אמיר חייק נשיא התאחדות ה מלונאים ב ישראל ועידת תיירות
אמיר חייק נשיא התאחדות ה מלונאים ב ישראל ועידת תיירות
אמיר חייק, שגריר ישראל באיחוד האמירויות, ונשיא התאחדות המלונות לשעבר
(צילום: עמית שעל)

ביהמ"ש קבע שהבחירות יתנהלו במועדן
התמודדותו של ניסנקורן זכתה בהתנגדות מצד חלק מחברי ההתאחדות. אתמול הוגשה בקשה דחופה לצו מניעה כנגד קיום הבחירות על ידי שלושה חברי התאחדות המלונות. אך היום קבע בית המשפט המחוזי בתל אביב בראשות השופטת יעל אילני, כי הבחירות לנשיאות התאחדות המלונות יתנהלו במועדן (היום) ושר המשפטים לשעבר, אבי ניסקורן כשיר להגיש את מועמדותו.
השופטת דחתה את בקשתם של המבקשים ישי ברנע (שמתמודד גם על התפקיד), אבי זנדברג ומעוז ינון. המבקשים פנו אתמול לבית המשפט בבקשה לצו מניעה דחוף כדי לעצור את הבחירות לתפקיד נשיא התאחדות המלונות. העותרים חויבו לשלם הוצאות משפט ע"ס 6,000 שקל לכל אחד מהמשיבים.

2 צפייה בגלריה
אבי ניסנקורן טקס ועידת המשפט משפט לשכת עורכי הדין
אבי ניסנקורן טקס ועידת המשפט משפט לשכת עורכי הדין
אבי ניסנקורן
(צילום: מוטי קמחי)

הבקשה התייחסה לשתי סוגיות מרכזיות הנוגעות בזכות לבחור ולהיבחר. לפי לשון הבקשה,הסוגיה הראשונה, כך נטען, היא היעדר הכשירות של אבי ניסנקורן (שמתמודד על התפקיד ונתמך על ידי רשתות המלונות הגדולות) להתמודד לתפקיד נשיא המלונאים.
לפי המבקשים, ניסנקורן אינו יכול להתמודד מפני שהוא אינו מלונאי ואין לו ניסיון בתחום; הסוגיה השנייה היא דרישת המבקשים שלכל מלון תהיה זכות בחירה במוסדות ההתאחדות – בניגוד למצב הנוכחי, בו רק למלונות של מאה חדרים ומעלה יש זכות בחירה. המצב הנוכחי מוביל לכך שקיים יתרון מובנה לרשתות המלונות.
"הבקשה הוגשה בניסיון פסול לעקוף מנגנוני הכרעה דמוקרטיים"
בתגובה שהגישה התאחדות המלונות באמצעות עוה"ד כפיר ידגר, רעות אושעיה ואילנה זיבנברג ממשרד גורניצקי נטען כי הבקשה משוללת יסוד עובדתי ומשפטי ונשענת על קריאה מגמתית ושגויה של תקנון ההתאחדות, כאשר התקיים דיון בבית הדין הפנימי של ההתאחדות שבפסק דין מפורט דחה את טענות המבקשים.
עוד טענו באי כוח ההתאחדות כי הבקשה הוגשה בשיהוי, בחוסר טוב לב, תוך ניסיון פסול לעקוף מנגנוני הכרעה דמוקרטיים של מוסדות ההתאחדות והוראות תקנוניות ברורות, כל זאת במטרה להביא לפסילתו של ניסקורן על מנת להביא ליתרון בלתי הוגן בבחירות למבקש.