סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

המשקיעה הראשונה של מאנדיי גייסה 300 מיליון דולר לשתי קרנות חדשות

קרן Entrée Capital מייעדת את הסכום לקרנות עבור חברות בשלבי צמיחה מוקדמים. בסך הכל, הקרנות הישראליות של אנטרי מנהלות כיום 600 מיליון דולר. צפי הקרן לשנה הקרובה, על פי המייסד והשותף אבי אייל: "נראה ירידה בקצב היוניקורנים ואלה הקיימים יעבדו קשה כדי לשמר את שוויים"

קרן הון סהיכון Entrée Capital, שהשקיעה בין השאר בחברת התוכנה הישראלית מאנדיי, גייסה 300 מיליון דולר לשתי קרנות חדשות. הקרן הראשונה תהיה הרביעית שלה לחברות Early Stage המתמקדות בישראל ותנהל 140 מיליון דולר. הקרן השנייה שלה בישראל תוקדש לחברות Early Growth (צמיחה מוקדמת) ותנהל 160 מיליון דולר. הגיוסים הנוכחיים מביאים את סך הנכסים המנוהלים של Entrée Capital למיליארד דולר.
הקרנות החדשות תשקענה בעיקר בתחומים של DeepTech, FinTech, SaaS, Web 3.0 (Crypto/Blockchain), Data/Cloud Infrastructure ו-DevOps, בנוסף להזדמנויות Consumer ופודטק, בהן הקרן מתמחה. הקרן לשלבים הראשונים תספק מימון Pre-Seed ו- Seed לסטארט-אפים ישראלים בעסקאות של 500 אלף דולר עד 6 מיליון דולר. הקרן לחברות צמיחה תתמקד בעיקר בסבבי A ו-B, עם השקעות של 5 עד 15 מיליון דולר.
בנוסף, Entrée קידמה את עדי גוזס לשותפה בקרנות הישראליות שלה. בעברה שימשה גוזס כמנהלת מוצר ולאחר מכן כמייסדת שותפה של סטארט-אפ, כשלפני ארבע שנים עברה לעולם ההון סיכון.
1 צפייה בגלריה
אבי אייל מייסד ומנהל שותף Entree Capital
אבי אייל מייסד ומנהל שותף Entree Capital
אבי אייל מייסד ומנהל שותף Entree Capital. "השנה הקרובה לא תהיה כמו 2021"
(צילום: Milken Institute)
מאז 2011, הקרנות הישראליות של Entrée Capital השקיעו בסבבי Pre-Seed ו- Seed של סטארטאפים ישראלים וגלובלים מצליחים. במהלך העשור האחרון, הקרנות הישראליות והגלובליות של Entrée Capital אפשרו 27 אקזיטים והנפקות, ועזרו לבנות 15 יוניקורנים, כשההשקעות הראשונות שלה גדלו פי 40 בתוך 8 שנים.
בשיחה עם כלכליסט אומר אבי אייל, מייסד ושותף ב- Entrée Capital: "הקרנות הישראליות שלנו מנהלות כ-600 מיליון דולר. השנה הקרובה לא תהיה כמו 2021. בתור יזם ומשקיע חייתי את המשברם הקודמים. אנחנו לא נראה ש-30% מהחברות ייעלמו, אבל כן חושב שנאבד כמה חברות ושיש גיוסים שיתקעו בעיקר חברות שגייסו הרבה כסף בשווי לא שקול. הרבה חברות שגייסו כסף נותנות תחזית שיגייסו שוב ב-18 החודשים הקרובים ועל בסיס קצב גידול כזה הם גייסו ובנו על גיוס עתידי נוסף, שלהערכתי לא בטוח יקרה.
"בחודשיים הקרובים נבין איפה אנחנו נמצאים. אין הגיון שהחברות הפרטיות יהיו בשווי גבוה. ההתפכחות תתחיל בשלבים המאוחרים ואני משער שזה יירד לחברות בשלבים המתקדמים ואף ייפגע בחברות בשלבים ראשונים. אנחנו נראה ירידה בקצב היוניקורנים ואלה הקיימים יעבדו קשה מאוד כדי לשמר את השווי שלהם - וזה לא יהיה כל כך פשוט. עבורנו זו יכולה להיות תקופה טובה מאוד להשקיע. אנחנו מבינים שהקרן שגייסנו לפני שלוש שנים לא יכולה להיות יותר קטנה. שכר העובדים ועלות הנדל"ן של החברות עלה משמעותית. ייתכן שההאטה בהייטק תאפשר לתעשיה אולי להתחבר יותר לכלכלת ישראל ולמדינת ישראל".