סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

בלעדי
אנטרי הישראלית השקיעה 15 מיליון דולר באמירויות

קרן אנטרי קפיטל השקיעה בשנה האחרונה בארבעה סטארט־אפים ש"פותרים בעיות בשוק הענק של העולם הערבי": Hala בתחום האינשורטק, Tarabut בפינטק, ושניים נוספים שטרם נחשפו

אנטרי קפיטל, אחת הקרנות הבולטות בישראל, השקיעה בשנה האחרונה בארבע חברות סטארט־אפ באמירויות ובמפרץ הפרסי, כך נודע ל"כלכליסט". הקרן השקיעה בהן כ־15 מיליון דולר במסגרת סיבובי השקעה ראשוניים.

אנטרי קפיטל מנהלת כ־650 מיליון דולר בשש קרנות, והשקיעה במאות סטארט־אפים בארצות הברית, בקנדה, באירופה, בישראל, באוסטרליה, באפריקה, בהודו ובדרום קוריאה. השקעות בולטות שלה כוללות את סנאפצ'אט, מאנדיי, דליברו, ראפיד וריסקיפייד.

1 צפייה בגלריה
מימין רן אחיטוב אביעד אייל ו ערן ביילסקי אנטרי קפיטל
מימין רן אחיטוב אביעד אייל ו ערן ביילסקי אנטרי קפיטל
אביעד אייל
(צילום: Zara Brooks)

ההשקעה האחרונה של הקרן באיחוד האמירויות היא בחברת האינשורטק מאבו דאבי, Hala, שגייסה 5 מיליון דולר, בהובלת אנטרי קפיטל ובהשתתפות חברת ההשקעות Mubadala והקרנותEQ2, Global Founders Capital, 500 Startups ו־Oryx. מובאדאלה היא קרן השקעות של הממשל המקומי, שמשקיעה עם הקרן הישראלית גם באירופה. Hala הוקמה ב־2018 על ידי האחים וואליד וקארים דיב במטרה להסדיר תשלומים בין חברות ביטוח רכב באיחוד האמירויות באמצעות בלוקצ'יין.
חברה נוספת באזור בה השקיעה אנטרי היא תאראבות (Tarabut), פלטפורמת הבנקאות הפתוחה הראשונה והגדולה ביותר של MENA, המחברת רשת אזורית של בנקים ופינטק באמצעות יישומים אוניברסליים (API). מטה החברה נמצא בבחריין. שתי חברות נוספות שאף הן גייסו מאנטרי טרם נחשפו.
אביעד אייל, מייסד ושותף מנהל באנטרי, אמר ל"כלכליסט": "יש הרבה סטארט־אפים שפותרים בעיות של העולם הערבי. מה שקורה שם עכשיו זה מה שקרה בגרמניה שהעתיקו כל מה שעשו באמריקה. רואים מה שעובד בארצות הברית, ומנסים להעביר לעולם הערבי. בשנים האחרונות גם רואים שם הרבה צעירים בני המקום שחזרו לאחר לימודים באוניבריסטאות המובילות, והם הדור החדש של יזמים ומנהלים שמחליף את דור המנהלים הבריטי והאמריקאי.
"אנחנו מעורבים שם כשנתיים בהשקעות בחברות מהאמירויות ועבדנו עם הקרן הלאומית שלהם באירופה, והם השקיעו בחברות שלנו באירופה. הבנתי שאי אפשר ללכת ולבקש כסף. זו תרבות של היכרות והרבה פגישות לפני שזורקים עליך כסף. פגשתי קרנות, הסתובבתי בוויוורק והייתי באבו דאבי ופגשתי צעירים שבונים חברות, ומאז עשינו ארבע השקעות לתוך חברות באזור. בשונה מהשקעות בישראל, שבה אנחנו מחפשים חברות גלובליות, שם אנחנו מחפשים את החברות שיכולות להגיע לכל העולם הערבי.
"עיקר החברות שקמות כאן פועלות בתחומי הפינטק או הצרכנות עם פנים לשוק המקומי וכן לשוק הערבי, שהוא שוק עצום של מאות מיליוני אנשים. למשקיע ישראלי אין כאן כל בעיה, ואחת החברות שבהן השקענו הוקמה על ידי יזמים ממוצא פלסטיני שמשפחתם גרה בשכם".