סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

האקזיטים וההנפקות של חברות ישראליות זינקו פי 5 לשיא של 82.4 מיליארד דולר

לפי נתונים של pwc ההייטק הישראלי נפגש עם 100 מיליארד דולר ב-2021. ההנפקות הגדולות ביותר הן במונחי הגיוס והן במונחי השווי היו איירונסורס, סנטינל וואן ומאנדיי. בתל אביב, הונפקו השנה 45 חברות, הגדולות ביותר - נאייקס וגלאסבוקס

שנת המיליארדים הגדולה: אקזיטים והנפקות של חברות ישראליות זינקו ב-2021 לשיא של 82.4 מיליארד דולר. על פי בדיקה של פירמת ייעוץ וראיית חשבון pwc ישראל מדובר בקפיצה של יותר מפי חמישה בהשוואה ל-2020 אז הסתכמו עסקאות מכירה של חברות ישראליות והנפקות ב-15.4 מיליארד דולר. אם מחברים למספר זה את היקף הגיוסים לחברות סטארט-אפ שעבר את ה-25 מיליארד דולר, הרי שההייטק הישראלי נפגש השנה עם 100 מיליארד דולר.
מבחינת עסקאות, בשנה החולפת היו 171 אקזיטים (הנפקות ומכירות יחד) בהיקף ממוצע של כמעט חצי מיליארד דולר. וזאת מול 60 עסקאות בהיקף ממוצע של 257 מיליון דולר ב-2020.
2 צפייה בגלריה
בכירי JFrog חגיגת הנפקה ב בורסה ניו יורק
בכירי JFrog חגיגת הנפקה ב בורסה ניו יורק
בכירי JFrog בהנפקה בניו יורק
(צילום: JFrog )
אף שב-2020 נחתמו מעט יחסית עסקאות מיזוגים ורכישות עקב מגפת הקורונה, המספרים של 2021 חריגים גם בהשוואה היסטורית לשנים קודמות. ואולם השוני הבולט היה במספר ההנפקות - הן בארה"ב והן בישראל . בסך הכל הונפקו 72 חברות טכנולוגיה בשווי כולל של 71 מיליארד דולר. מספר ההנפקות שנעשו לפי שווי של יותר ממיליארד דולר עמד על 21, כולן בוול סטריט פרט לנאייקס שהונפקה בבורסת תל אביב. ההנפקות הגדולות ביותר הן במונחי הגיוס והן במונחי השווי היו איירונסורס, סנטינל וואן ומאנדיי. בתל אביב, הונפקו השנה 45 חברות, כאשר הגדולות ביותר הן נאייקס וגלאסבוקס.


גם במיזוגים ורכישות נשבר שיא עם 99 עסקאות בשווי מצרפי של 11.5 מיליארד דולר. מדובר בעלייה של 180% מול 2020. מתוך מספר זה 32 עסקאות היו ״כחול לבן״, כלומר חברות ישראליות משני הצדדים כמו במקרה של צ'ק פוינט וavanan וג'יי פרוג עם vdoo.
2 צפייה בגלריה
ירון ויצנבליט, שותף וראש אשכול ההיי-טק ב-PwC
ירון ויצנבליט, שותף וראש אשכול ההיי-טק ב-PwC
ירון ויצנבליט, שותף וראש אשכול ההיי-טק ב-PwC
(צילום: יח"צ)
ירון ויצנבליט, שותף וראש אשכול ההיי-טק ב-PwC: "קיפלנו לתוך שנה אחת תהליך שהיה צפוי לקחת עשור מבחינת ההכרה של האנושות בחשיבות ובצורך הטכנולוגי. ב-2022 השווים יאותגרו וצפוי שנחווה גל נוסף וסלקטיבי יותר של הנפקות לקראת המחצית השנייה של השנה".