סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
לראשונה: משחק מחשב זכה בפרס הוגו לספרות

"האדס", משחק אקשן-מבוכים, הוכתר כמשחק הטוב ביותר מטעם הפרס היוקרתי ליצירות מד"ב ופנטזיה. בין שאר המועמדים: "The Last of Us 2" ו-"Animal Crossing: New Horizons". הפרס למשחק מחשב הינו חריג, אך ועדת הפרס שוקלת להפוך זאת לקטגוריה שנתית קבועה

"האדס" (Hades) הוא המשחק הראשון שזוכה בפרס הוגו לספרות מדע בדיוני ופנטזיה. על אף שאין כיום קטגוריה למשחקי מחשב, הוחלט השנה, באופן חריג, להעניק ל"האדס" את פרס משחק המחשב הטוב ביותר. כעת דנה ועדת הפרס האם להפוך קטגוריה זו לשנתית קבועה. מלבד "האדס", לפרס היו חמישה מועמדים נוספים: "The Last of Us 2", "Final Fantasy 7 Remake", "Animal Crossing: New Horizons", "Spiritfarer" ו-"Blaseball".
"האדס" הוא משחק אקשן-מבוכים (Dungeon Crawler) שפותח והופץ על ידי חברת Supergiant Games. השחקנים נכנסים לנעליו של זגרוס (Zagreus), בנו של אל השאול האדס. כמו מרבית בני ה-20 ומשהו, גם זגרוס מייחל לצאת מהבית של ההורים - ולהגיע להר האולימפוס. בכל פעם שהשחקן מת, הוא צריך להתחיל את המשחק מראשיתו, אך בכל פעם צובר יכולות וכלי נשק. כמו כן, עלילת המשחק מתקדמת בכל פעם שזגרוס מובס, והשחקן מגלה פרטי מידע חדשים על הדמות הראשית ויתר אלי האולימפוס.
המשחק קצר תשבוחות רבות מאז שהושק בספטמבר 2020 ומכר מעל מיליון עותקים - מעל למצופה ממשחק אינדי קטן. "האדס" היה, בין היתר, מועמד למשחק השנה בטקס פרסי המשחקים של 2020 וזכה בפרס ה-BAFTA (האקדמיה הבריטית לקולנוע וטלוויזיה) למשחק הטוב ביותר.
"הלוואי שיכולתי לנכוח בטקס פרסי ההוגו", צייץ גרג קסבין (Greg Kasavin), המנהל האמנותי של Supergiant. "אני אסיר תודה על ההכרה ביצירות בקטגוריה הזו, ולכל הפחות ביצירה שלנו!" ההכרה ב"האדס" היא צעד נוסף, בלתי-מבוטל, בדרך להכרה רחבה במשחקי מחשב כמדיום אמנותי לכל דבר. יושבת ראש ועדת הפרס, קולט פוזאר (Colette Foazrd), מסרה כי "מאז תחילת שנות האלפיים, רבים מאיתנו בילו יותר זמן משציפינו בגיימינג. הפרס הזה יעניק למעריצים הזדמנות לחגוג משחקים יוצאי-דופן, בעלי משמעות וחדווה בשנה החולפת".