סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

יוצרי משחקים עצמאיים זועמים על סוני: "אנחנו נמכרים כמו זבל"

בציוץ זועם, חשף אחד המפיצים כי חנות הפלייסטיישן גובה 25 אלף דולר לכל הפחות בתמורה לחשיפה כלשהי. מפתחים ומפיצים עצמאיים הצטרפו לביקורת וחשפו כי סוני מעניקה יחס מחפיר ושרירותי ליוצרים וסיפרו כי אינם מצליחים למכור דרכה

"הגיע הזמן לשרוף גשרים. כי מה הטעם בגשרים שאסור לי לחצות", צייץ אתמול (ד׳) בזעם איאן גארנר, ממייסדי החברה להפצת משחקי האינדי Neon Doctrine, כשעל הכוונת שלו פלטפורמה מוכרת למכירת משחקים. שרשור הטוויטר של גארנר המשיך וחשף כי החברה המדוברת, אותה כינה "פלטפורמה X" (אך רמז שלא מדובר במיקרוסופט) גובה עשרות אלפי דולרים על קידום בחנות שלה.
גארנר התלונן על כך שסוני גובה לפחות 25 אלף דולר עבור קידום בחנות הפלייסטיישן. מקורות בתעשייה סיפרו לאתר הגיימינג "קוטאקו" כי מספר זה אף יכול להאמיר עד ל-200 אלף דולר. "אם פלטפורמה X לא מחבבת את המשחק שלך, אין תצוגה, אין פרסום, אין אהבה", טען גארנר והוסיף כי בשביל לקבל תשומת לב כלשהי, הוא נדרש "לקפוץ דרך חישוקים".
גארנר הסביר כי למפתחי המשחקים אין שום יכולת לנהל את המשחקים שלהם ונוכחות המשחקים מנוהלת אך ורק על ידי החשיבות שפלייסטיישן עצמה מעניקה. "כיצד מתבצעת ההערכה? לא יודע. הם לא חולקים זאת, וגם לא יחלקו את הציון שהם מעניקים למשחק שלי".
"לסיכום, פלטפורמה X מאוד מצליחה, אבל התהליך שלהם מאחורי הקלעים נותר תקוע בשנות האלפיים המוקדמות", אמר גארנר. "אין לי מושג איך להצליח בפלטפורמה הזו והם לא מוכנים לומר לי איך. גם אם אני אצליח, הם עשויים לדפוק אותי בכל מקרה".
מספר מפתחים עצמאיים הגיבו על השרשור בהזדהות עם התסכול שחש גארנר. מנכ"ל Whitehorn Games, מת'יו ווייט, פרסם גרף "התפלגות הכנסות היפותטית לחלוטין ולגמרי-לא-אמיתית" וציין כי פחות מ-3% מהמכירות מתבצעות בפלטפורמה X. "זו הפלטפורמה הכושלת ביותר שלנו. ווייט הוסיף כי תשובות בתכתובות דוא"ל עם פלטפורמה X אורכות חודשים במקום ימים או שבועות, זמן רב נגזל ממנו בניסיון להשיג דו"חות מכירות, וכי פלייסטיישן לא מציעה שום כלי שיווק, אנליטיקה או פרסום עבור מפתחי המשחקים.
מפתח האינדי ג'יי ת'ולן (Jay Tholen), שעיצב את המשחק Hypnospace Outlaw, קרא לילד בשמו: "כן, פלייסטיישן גרועה למפתחי אינדי. אנחנו נמכרים שם כמו זבל בהשוואה לקונסולות אחרות. אני גם די בטוח שאנחנו מרוויחים יותר ב-Itch (חנות למשחקי משחקי עצמאיים) מאשר בפלייסטיישן".