סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
סעודיה מנצלת את המשבר של בליזארד כדי לקנות מניות בזול

קרן העושר של הממלכה הסעודית הגדילה את אחזקותיה בחברת הגיימינג, על רקע השערוריה שאופפת אותה והירידה המתמשכת במחיר המניה. סעודיה נכנסה לעולם הגיימינג בשלהי 2020, כאשר רכשה מניות של שלוש מפיצות משחקים, בהן בליזארד. בחודש שעבר תבעה קליפורניה את החברה בגין תרבות של הטרדות מיניות ואפליה מגדרית

התביעה נגד אקטיוויז'ן בליזארד (Activision Blizzard) היא נקודת שבר עבור החברה, ונתפשת כפרשת דרכים לתעשיית הגיימינג בכללותה. אולם סעודיה משוכנעת כי היא מצאה דרך להתעשר מהמשבר. קרן העושר הריבונית (Sovereign Wealth Fund) של הממלכה הסעודית הגדילה באחרונה את חלקה בשליטת חברת הגיימינג ב-13%, כך על פי דיווח ב"בלומברג".

סעודיה זיהתה הזדמנות פז להגדיל את חלקה בבליזארד, שנסחרת כיום במחיר 83 דולר למניה, לפי שווי של 64 מיליארד דולר. שוויה של בליזארד צנח ב-8% מאז השיא בחודש פברואר (104 דולר למניה). חברת הגיימינג איבדה משוויה 10% מאז תחילת השנה. קרן העושר הסעודית מחזיקה כיום ב-37.9 מיליון מניות בשווי 3.6 מיליארד דולר, או כ-4.9% מהחברה האמריקנית. היא הכפילה את אחזקותיה באקטיוויז'ן בליזארד מאז הרבעון האחרון של 2020.
קרן העושר הריבונית של סעודיה התחילה להשקיע בחברות גיימינג אמריקניות בסוף השנה שעברה, כאשר רכשה מניות של שלוש ענקיות בתעשייה: אקטיוויז'ן בליזארד, EA ו-Take Two, בסך שלושה מיליארד דולר. יורש העצר הסעודי, מוחמד בין סלמאן, משמש גם כיושב ראש הקרן. הוא נודע כחובב גיימינג, ואף העיד בעבר כי סדרת המשחקים האהובה עליו היא "קול אוף דיוטי" (Call of Duty), מותג משחקי היריות בגוף ראשון מבית אקטיוויז'ן.
הירידה בשווי המניה של אקטיוויז'ן בליזארד נובעת בעיקר ממספר השחקנים של החברה, הפוחת בהתמדה בשנים האחרונות. התביעה שהגישה מדינת קליפורניה נגד החברה בחודש שעבר הוסיפה לפגיעה בשווי החברה. המחלקה לדיור והעסקה הוגנת האשימה את אקטיוויז'ן בליזארד בטיפוח "תרבות של הטרדה מינית ואפליה מגדרית", כלשון התביעה, ובטיוח תלונות נגד מטרידים.
בתחילת החודש, מספר בעלי מניות בחברה הגישו נגדה תביעה ייצוגית בבית המשפט של מחוז מרכז קליפורניה. בכתב התביעה טוענים המשקיעים כי החברה הסתירה במכוון מפניהם את בעיית ההטרדות המיניות המתמשכת בבליזארד, ובכך "ניפחה" בצורה מלאכותית את ערך המנייה. כלומר, המשקיעים טוענים כי אילו הייתה בליזארד חושפת את שורת ההטרדות המיניות שהתרחשו במשרדיה, הם לא היו משקיעים בה.