סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
בעקבות פרשת ההטרדות: יוצרי התוכן מרחיקים את עצמם מאקטיוויז'ן בליזארד

סטרימרים מקצועיים, הנאמנים למשחקי החברה, מתחו ביקורת על יצרנית "וורלד אוף וורקראפט" ו"דיאבלו" - על אף החשש מסנקציות שהחברה עלולה להפעיל נגדם. גם שותפותיה העסקיות של אקטיוויז'ן-בליזארד מסירות חסויות מליגות הגיימינג התחרותי של החברה. בחודש שעבר, הגישה מדינת קליפורניה תביעה נגד החברה בגין תרבות ארגונית של "הטרדה מינית ואפליה"

התביעה נגד אקטיוויז'ן בליזארד (Activision Blizzard) הציבה דילמה קשה ליוצרי תוכן מקצועיים, שמשדרים סרטוני משחק ביוטיוב ובפלטפורמת הסטרימינג טוויץ'. רבים מהם נוהגים להתמקד לרוב במשחק אחד, או בסדרת משחקים אחת, ומשמשים מעין מתווכים בין קהילת הגיימינג לבין חברות המשחקים. הם לרוב ינפקו לעוקביהם עדכונים על אודות המשחקים ויציפו תלונות שעשויות להטריד שחקנים רבים. כעת חלקם תוהים כיצד להגיב על התביעה שמעיבה על החברה שממשחקיה הם מתפרנסים.

התביעה טוענת כי עובדים גברים נהגו לעבוד בשכרות, "לשוחח על מפגשיהם המיניים, לדבר בפומבי על גופן של נשים ולא-אחת להתבדח על אונס. עובדות בחברה נתונות להטרדה מינית מתמשכת, בה נשים נאלצות שוב ושוב להדוף את הערותיהם המיניות של גברים ואת הצעותיהם". התביעה גם מאשימה את החברה באפליה ממסדית כלפי נשים, ובפרט אלה שאינן לבנות.
אלי מק'פירסון (Allie Macpherson), שמשדרת סטרימים תחת השם "Alliestrasza", ידועה בעיקר בסרטונים שהיא מעלה על המשחק "Hearthstone", משחק הקלפים הווירטואלי מבית בליזארד. במקום לחשוף קלפים חדשים במשחק, היא בחרה להעלות סרטון שמציג את התביעה שהוגשה נגד בליזארד וליידע על כך את עוקביה. הסרטון זכה לתשבוחות, אך גם גרר ביקורת: "זה גרם לי חרדה רבה, אבל אני מרגישה שזה הדבר הנכון לעשות", היא אמרה בראיון ל"וושינגטון פוסט". "אבל קשה לי כשאנשים ברדיט כותבים עליי דברים נוראיים כשאני דבקה בעקרונות שלי".
1 צפייה בגלריה
ענקית הגיימינג אקטיוויז'ן-בליזארד Activision Blizzard
ענקית הגיימינג אקטיוויז'ן-בליזארד Activision Blizzard
ענקית הגיימינג אקטיוויז'ן-בליזארד Activision Blizzard
(צילום: שאטרסטוק)
"אסמונגולד" (Asmongold), סטרימר שנוהג לשדר את משחקיו ב"וורלד אוף וורקראפט" (World of Warcraft), כתב כי החוויה שלו "נפגמה מההבנה כי שעות של הנאה באו על חשבון חיים של אנשים אמיתיים, בצורה כה מחליאה". הוא הסביר מדוע בחר למתוח ביקורת על בליזארד: "מה הטעם אם בסופו של דבר אני עבד של דעת הקהל, או גרוע מכך - של תאגיד, אפילו כשאני לא עובד אצלו?" על אף שאין להם מערכת יחסים רשמית עם בליזארד, יוצרי המשחקים מסתכנים בחרם - החברה עשויה למנוע מהם גישה לתוכן שלרוב היא חולקת עם סטרימרים לפני הציבור הרחב, כדי לעורר עניין. עם זאת, יוצרי התוכן מעידים כי עד כה בליזארד לא נקטה בעיצומים נגד מישהו מהם.
בתוך כך, נותני החסות של ליגת האי-ספורט של המשחק "אוברווץ'" (Overwatch) נסוגו גם הם מבליזארד, יוצרת המשחק. תאגיד קוקה-קולה, יצרנית דגני הבוקר קלוג'ס וחברת הביטוח סטייט פארם (State Farm) - כולן משכו את חסויותיהן מהליגה בעקבות התביעה. חברת הסלולר טי-מובייל (T-Mobile) אף הסירה את חסותה מליגת "קול אוף דיוטי" מבית אקטיוויז'ן.
כמו כן, סמנכ"לית הרגולציה (CCO) של אקטיוויז'ן בליזארד, פרנסס טאונסנד (Frances Townsend), פרשה מתפקידה בשדולת הנשים של החברה. אקטיוויז'ן-בליזארד אישרה בדיווח של ה"וושינגטון פוסט" כי טאונסנד פרשה ב-23 ביולי, כשלושה ימים לאחר שמדינת קליפורניה הגישה את התביעה נגד החברה.
עם זאת, היא נשארת בתפקידה כסגנית נשיא וסמנכ"לית הרגולציה בתאגיד. לפני שהצטרפה לחברה בחודש מארס, עבדה טאונסנד במשרד להגנת המולדת בממשלו של ג'ורג' בוש הבן בין השנים 2004 ל-2008. טאונסנד זכתה לביקורת רבה מאז התפוצצות הפרשה. לאחר שהוגשה התביעה, היא הפיצה ברחבי החברה הודעה המכחישה את הטענות העולות בה: "אסור לנו לתת לתביעה חסרת-בסיס לפגוע בתרבות הארגונית שלנו, המעניקה כבוד והזדמנויות השוות לכל העובדים". כמה ימים לאחר מכן, היא אף צייצה בחשבון הטוויטר הפרטי שלה קישור למאמר באתר "האטלנטיק" שכותרתו "הבעיה בחשיפת שחיתויות" (Whistleblowing). הציוץ הזה זיכה אותה בקיתונות ביקורת נוספות. לבסוף, מחקה טאונסנד את חשבון הטוויטר שלה.