סגור
דונלד טראמפ עומד למשפט
דונלד טראמפ (צילום: Charlie Neibergall/AP)

טראמפ שוב מסתבך: שופט קבע - הונה וניפח את שווי נכסיו

בית משפט בניו יורק קבע כי הנשיא לשעבר, יחד עם בניו הבוגרים, ביצע הונאה כשהפריז משמעותית בערך נכסיו בדוחות כספיים. טראמפ בתגובה: "זו תזכורת נוראית לכך שהשמאל הדמוקרטי הקיצוני לא בוחל באמצעים"

הסתבכות נוספת לנשיא ארה"ב לשעבר: שופט בבית המשפט בניו יורק פסק כי דונלד טראמפ, בניו הבוגרים והארגון העסקי שלו הם בעלי אחריות חוקית לארגון "הונאה מתמשכת וחוזרת" במסגרתה ניפחו את השווי של נכסים במנהטן ובפלורידה וכן של מגרשי גולף בארה"ב ובסקוטלנד.
השופט ארתור אנגורון פרסם את הצו ימים ספורים לפני המועד המתוכנן לפתיחת המשפט בתביעה האזרחית שהגישה התובעת הכללית של ניו יורק לטישה ג'יימס נגד טראמפ. אנגורון גם הטיל קנסות של 7,500 דולר על עורכי דינו של טראמפ והשעה את רישיון העסק של ארגון טראמפ בניו יורק. לדבריו, המושבעים יקבעו את הפיצויים ואם הנאשמים אחראיים גם לפרסום הצהרות פיננסיות כוזבות ולביצוע הונאת ביטוח.
טראמפ הגיב להחלטה בהצהרה שפרסם בפלטפורמת המדיה החברתית שלו תרות' סושיאל. וטען כי הפסיקה היא "תזכורת נוראית לכך שהשמאל הדמוקרטי הקיצוני לא בוחל באמצעים" במאמצים למנוע ממנו לזכות בכהונה שנייה. בדומה, עורך דינו של טראמפ, כריסטופר קייס, כינה את הפסיקה "שערורייתית" וטען כי היא "מנותקת לגמרי מהעובדים ומהחוק". עוד הוסיף כי הפסיקה "מנסה להלאים את אחת האימפריות העסקיות המצליחות ביותר בארה"ב".
התביעה, שהוגשה ב-2020, האשימה את טראמפ ואת העסק בניפוח השווי של נכסים בסכום כולל של יותר מ-2 מיליארד דולר בין השנים 2011 ו-2021 וזאת כדי להשיג הלוואות במאות מיליוני דולרים בתנאים מועדפים וכדי לשלם מסים מופחתים. ג'יימס דורשת פיצויים של 250 מיליון דולר ולאסור על הנאשמים מלשמש כדירקטורים בתאגידים במדינה. "אנחנו מצפים להצגת שאר התביעה שלנו במשפט", כתבה בפלטפורמת המדיה החברתית X.
הפסיקה מהווה מכה נוספת לטראמפ, המתמודד גם עם ארבעה כתבי אישום שהוגשו נגדו בנושאים הכוללים החזקה במסמכים סווגים וניסיון לבטל את תוצאות הבחירות ב-2020. הוא כפר בכל האישומים.
השופט אנגורון הסכים עם התביעה שהשווי של נכסים, ביניהם גורד שחקים בשדרת פארק ונכס בוול סטריט, נופח. המשפט עצמו ייפתח ביום שני הקרוב. הפסיקה התקבלה בעקבות בקשתה של ג'יימס לדון בנושא לפני פתיחת המשפט בטענה שבכך יוכלו לזרז את המשפט. עורכי דינו של טראמפ טענו מנגד כי יש לבטל את האישום.