סגור

הטיזר היומי של מאסק: תוכלו לשלם בדוג'קוין על מוצרים של טסלה

מטבע הקריפטו מזנק ב-20% אחרי ציוץ של מייסד יצרנית הרכבים החשמליים; איש השנה הטרי שנבחר במגזין טיים כיכב בטוויטר עשרות פעמים לטובת המטבעות הדיגיטליים, והוא אחד הגורמים המרכזיים לתנודתיות החריפה בשוק הקריפטו

מטבע הקריפטו, הדוג'קוין, מזנק ב-20% אחרי ציוץ נוסף של מייסד יצרנית הרכבים החשמליים. המטבע קופץ לשווי של 20 סנט, אך עדיין רחוק מהשיא שעומד על 69 סנט.


האיש העשיר בעולם, שגם נבחר אתמול לאיש השנה של מגזין טיים, הלוא הוא מנכ"ל טסלה אלון מאסק צייץ היום: "טסלה תאפשר רכישת חלק ממוצריה באמצעות הדוג'קוין. נראה איך זה יעבוד". הציוץ גרף כבר מעל ל-93 אלף לייקים.

1 צפייה בגלריה
אלון מאסק דוג'קוין קריפטו
אלון מאסק דוג'קוין קריפטו
אלון מאסק; מטבע דוג'קוין
(AP)

זו לא הפעם הראשונה, השנייה, החמישית ואולי גם העשירית שמאסק מזניק השנה את המטבע, או מטבעות קריפטו אחרים באמצעות ציוץ.
מאסק הוא אחד המשפיעים הגדולים על שוק הקריפטו – זכורה ההצהרה שלו במרץ השנה כי טסלה תאפשר רכישת רכבים באמצעות ביטקוין. אמירה זכורה לא פחות הגיעה זמן לא רב לאחר מכן, במאי, כשהודיע כי טסלה לא תאפשר עוד רכישת רכביה באמצעות מטבע הקריפטו, בשל ההשלכות הסביבתיות בייצורו.
באפריל השנה תייג את עצמו מאסק בטוויטר כלא פחות מאשר 'סנדק הדוג'קוין' או 'Dogefather'. מאסק הוא האחראי העיקרי לנסיקה במטבע ב-2021, כשהוא דואג לדחוף את המשקיעים בסדרת ציוצים לאורך השנה בעד רכישת המטבע.


בחודש פברואר צייץ מנכ"ל טסלה רק את המילה "כלב" "dog" והוביל מיד לנסיקה בדוג'קוין. לאחר מכן המשיך בציוץ: “Dogecoin is the people’s crypto”. העלייה המטאורית במחיר המטבע ובשווי השוק שלו הכניסו אותו לרשימת 10 המטבעות הווירטואליים המובילים - שווי השוק עמד בשיא שלו על 88 מיליארד דולר - מחיר המטבע על 69 סנט.
דוג'קוין, מטבע דיגיטלי שהחל את דרכו כהלצה, נוצר ב-2013 בהתבסס על 'מם' ה"doge" שהיה ויראלי בזמנו, בו נראה כלב מסוג שיבה אינו (שהפך למטבע קריפטו בעצמו, תנודתי לא פחות מהדוג'קוין ואף כונה רוצח הדוג'קוין אחרי שזינק במיליוני אחוזים השנה, לפני שהתרסק).
הלוגו של הדוג'קוין הוא כלב מסוג זה. המטבע החל כבדיחה אך אומץ מאז על ידי קהילת משקיעים. עלייתו אירעה הודות להתלהבות בקרב קבוצת רדיט שנקראת SatoshiStreetBets, המנסה להקפיץ את ערכם של מטבעות קריפטוגרפיים - בדומה לקבוצת WallStreetBets, העומדת מאחורי הנסיקה של גיימסטופ. המשקיעים שם רואים במאסק אב רוחני ומכנים אותו Papa Musk.
בשנה האחרונה מאסק הודיע לקהל עוקביו האדוק כי הוא תומך במטבע, כינה אותו "מטבע העם", הצהיר כי רכש מטבעות עבור התינוק שלו, (להבטחת עתידו, ככל הנראה), ובאפריל האחרון אף הודיע כי ישתמש ברקטת ספייס X, של חברת החלל בבעלותו, כדי לשים מטבע דוג'קוין ממשי על הירח.
בין הכינויים של מאסק בקהילת הקריפטו: 'סנדק הדוג'קוין' ו'פאפא מאסק'
איתי אבנרי, משנה למנכ"ל חברת המסחר בנכסים דיגיטליים, INX: "פינג פונג השיטקוינס נמשך. רק לאחרונה התקיימה ריצה לעבר מטבע השיבה אינו, שהוא נגזרת של הדוג'קויין, כעת שוב חוזרים אל הדוג'קוין, זו דוגמא לשוק לא רציונאלי. בסופו של דבר מדובר על מטבעות ה-שיטקוינס שסופם של 99.9% מהם ליפול כיוון שלא מדובר במטבעות בעלי ערך אמיתי ושלא יירשמו למסחר בבורסות אשר מעניקות משקל רב לסדר, שקיפות ורגולציה".
עוד מוסיף אבנרי: "חוקי המשחק מאוד ברורים בכל הקשור לרישום מטבעות קריפטוגרפיים או ניירות ערך דיגיטליים – וכאן לא מדובר על אפקטים פסיכולוגיים של גורם כזה או אחר אלא עתיד הכלכלה".
אבי סלמה מנכ"ל הנציגות הישראלית של Hyposwiss: "השפעתו של מאסק ניכרת כמעט בכל ציוץ וניתן לראות זאת בעלייה הניכרת מרגע פרסום הודעתו על המהלך של טסלה. אם בתחילת השנה שינוי ה-bio שלו בטוויטר ל-Bitcoin שהקפיץ את ערכו של המטבע ב-8,500 דולר ביום אחד – היה נראה מהלך מעורפל – כבר נוכחנו לראות שזו התנהלותו ויש לו השפעה על עולם המטבעות הקריפטוגרפיים. אך לעומת הביטקוין רק ימים יגידו מה עתידו של הדוג'קוין נסיקה או נפילה".