סגור

קבלת הפנים של טייסי אל על למנכ"לית החדשה: 6 טיסות בוטלו

הסיבה לביטולים היא עיצומים לא רשמיים שנוקטים טייסי החברה עקב חוסר שביעות רצון מתנאי השכר שלהם, שנפגעו בזמן משבר הקורונה ומאז לא שבו לרמתם המקורית. בתוך כך, ההסתדרות פרסמה היום את ההסכם עם עובדי מגזר תחזוקה והנדסה בחברה, הכולל תוספת של אלף שקלים לחודש לכל עובד. במקביל, היום נכנסה לתפקיד מנכ"לית החברה דינה בן-טל גננסיה

אל על ביטלה היום (ה') aa טיסות שונות, וזאת עקב "קשיים באיוש" של הטיסות. הסיבה האמיתית לביטולים היא עיצומים לא רשמיים שנוקטים טייסי החברה עקב חוסר שביעות רצון מתנאי השכר שלהם, שנפגעו בזמן משבר הקורונה ומאז לא שבו לרמתם המקורית. הטיסות שבוטלו היום היו למינכן, דובאי, ציריך, בודפשט, ורשה ופריז.


העיצומים של עובדי אל על נמשכים כבר מספר שבועות, ואלו הגיעו לשיא זמני ביום העצמאות, כשעובדי החברה מנעו ממנה להשתתף במטס האזרחי של החג. מי שאז מנעו מהחברה להשתתף במטס היו עובדי התחזוקה, שעשו זאת במחאה על ביטולי הטיסות שנבעו עקב עיצומי הטייסים, ואלו טענו כי "מדובר בצעד של סולידריות עם הנוסעים שטיסותיהם בוטלו".
3 צפייה בגלריה
מנכ"לית אל על דינה בן טל גננסיה
מנכ"לית אל על דינה בן טל גננסיה
מנכ"לית אל על, דינה בן-טל גננסיה
(צילום: יוסי גמזו לטובה)
מנגד, הטייסים החלו במחאתם לאחר שהנהלת החברה הגיעה להסכמות עם עובדי התחזוקה, אך טרם הגיעה להסכמות איתם. הטייסים טוענים כי שכרם קוצץ ב-50% בעקבות הקורונה אך הדרישות מהם רק התעצמו.
במקביל, היום נכנסה לתפקידה מנכ"לית חדשה לאל על, דינה בן-טל גננסיה. בן-טל גננסיה נכנסה לתפקידה לאחר שהמנכ"ל היוצא, אביגל שורק, הודיע על עזיבתו לטובת תפקיד בחברת דלק US. היא שלחה היום מכתב לוועד העובדים של הטייסים בו כתבה ש"בימים האחרונים ניסינו וביקשנו להיכנס איתכם למשא ומתן רחב וללא תנאים בניסיון להגיע להבנות בכל הנושאים, אך למרבה האכזבה, דחיתם את היד המושטת והתניתם כל שיח ומשא ומתן עמכם בהכרה בוועד הטייסים כיחידת מיקוח נפרדת". עוד היא כתבה כי "השיבושים והקשיים הקיימים, בעמידה בלוח הטיסות, מקשים עד מאוד בתפעול השוטף, וגורמים, בין היתר, לפגיעה במוניטין החברה", והדגישה כי "השעה היא שעת הכרעה" ושלעיצומים יהיו השלכות ומשמעויות.
אתמול התפרסמו הדו"חות הכספיים של אל על לרבעון הראשון של 2022. הכנסות אל על ברבעון הראשון הסתכמו ב־282 מיליון דולר, לעומת 116 מיליון דולר ברבעון המקביל ב־2021. ההפסד הצטמצם כאמור ל־66 מיליון דולר לעומת 86 מיליון דולר ברבעון המקביל. החברה רשמה שיפור ברווח התפעולי התזרימי של החברה (EBITDA) וזה עמד על 15 מיליון דולר לעומת 11 מיליון דולר ברבעון הקודם ו־2 מיליון דולר בלבד ברבעון המקביל ב־2021. בחברה מסבירים כי העלייה בהכנסות שנבעה מגידול בפעילות החברה התקזזה עם העלייה במחירי הדלק הסילוני.
החברה לא התאוששה לחלוטין ממשבר הקורונה: היקף הפעילות ברבעון הראשון של 2022 עמד על 53% ביחס לרבעון המקביל ב־2019 טרום משבר הקורונה. לפי נתוני החברה, עד כה השנה, כמות הישראלים שיוצאים לחו"ל עומדת על 66% מזו בתקופה המקבילה ב־2019, וכמות התיירים שנכנסו עומדת על 32% בלבד. במקביל, מחירי הדלק הסילוני עלו בכ־82% במהלך הרבעון הראשון, בין היתר בעקבות המלחמה באוקראינה.
מחברת אל על נמסר בתגובה: "אנו מצרים על אי הנוחות שנגרמה לנוסעינו בשל שיבושים לא צפויים בהפעלת הטיסה. צוותי אל על עושים הכל על מנת למצוא פתרונות חלופיים הן באמצעות טיסה אחרת של אל על והן באמצעות טיסות של חברות אחרות".
תגובת טייסי אל על: "עם חזרת פעילות התעופה במלוא העוצמה טייסי אל על פועלים בהתאם להסכמי העבודה ובמלוא המרץ להטסת הפעילות במציאות החדשה שנוצרה לאחר המגפה".

הסכם עם עובדי מגזר תחזוקה והנדסה

בתוך כך, ההסתדרות פרסמה היום את ההסכם עם עובדי מגזר תחזוקה והנדסה באל על. במסגרת ההסכם נקבע כי העובדים יקבלו תוספת של אלף שקלים לחודש (בחודשים מאי ויוני 2022). בנוסף, לעובדים שמועסקים בתפקידים שבהם צפויים עומסי עבודה גבוהים אף יותר, תינתן תוספת נוספת של 2,000 שקל המותנית בביצועים או בעמידה ביעדים.
3 צפייה בגלריה
מטוס אל על 787 ממריא מ נתב"ג
מטוס אל על 787 ממריא מ נתב"ג
מטוס אל על 787 ממריא מנתב"ג
(צילום: יאיר שגיא)
פרט לכך, הוסכם כי כל עובדי המגזר המינהלי (עובדים יומיים שביצעו לפחות 15 ימי עבודה ועובדים שעתיים שהשלימו לפחות 70 שעות) יקבלו תוספת של 400 שקלים בחודש (בחודשים מאי ויוני 2022). עובדים ועובדות שעתידים במסגרת תפקידם לעומסים גבוהים יותר יוכלו לקבל מענק נוסף של 400 שקלים לחודש (בתנאי שישלימו 120 שעות חודשיות) או מענק של 800 שקלים (אם ישלימו מעל 165 שעות חודשיות).
יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, עו"ד אבי אדרי, כתב: "נמשיך לחזק את עובדי התעופה שמתאוששים בימים אלה מטלטלה שעברו במהלך משבר הקורונה. ככל שענף התעופה יתחזק, כך נמשיך לחזק את שכרם ותנאי העסקתם של העובדים בענף. בהזדמנות זו אודה גם לוועדי העובדים של אל-על, ששומרים על החברה ועל העובדים כאחד".