סגור

אחרי שנה ושלושה חודשים - מנכ"ל אל על עוזב את החברה

אביגל שורק נכנס לתפקידו בינואר 2021, על רקע משבר הקורונה שטלטל את חברת התעופה. שורק צפוי להתמנות למנכ"ל דלק US, בה עבד במשך כ-10 שנים בתפקידים בכירים

אחרי שנה ושלושה חודשים, מנכ"ל אל על אביגל שורק התפטר מהחברה. שורק הודיע היום (ב') ליו"ר דירקטוריון החברה עמיקם בן צבי על כך שהוא מעוניין לסיים את תפקידו, וזאת בעקבות הצעה שקיבל להתמנות למנכ"ל ונשיא דלק US. שורק עבד בחברת דלק US כ-10 שנים בתפקידים משמעותיים, עד לתפקיד סמנכ"ל התפעול. בחברה הודיעו כי אביגל ימשיך בתפקידו עד למינוי מנכ"ל חדש.


במכתב ששלח ליו"ר החברה כתב שורק כי "בימים האחרונים קבלתי הצעה להתמנות למנכ"ל דלק US. לאחר התלבטות ומחשבה עמוקה, חרף אהבתי הגדולה לאל על והנאתי הרבה מעבודתנו המשותפת, אני מבקש לסיים את תפקידי כמנכ"ל אל על. אני מסיים את התפקיד ומביט לאחור בסיפוק ובגאווה בעיקר על השלמת הפרק המשמעותי ביותר והאתגר שניצב בפני עם כניסתי לתפקיד מנכ"ל אל על והוא השלמת מתווה הסיוע והבטחת עתידה של אל על. אני מבקש להדגיש כי החלטתי מגיעה על רקע רצוני לסגור מעגל אישי כמנכ"ל דלק US, חברה בה צמחתי ועבדתי במשך עשר שנים".
1 צפייה בגלריה
אביגל שורק מנכ"ל אלעל בואינג 777
אביגל שורק מנכ"ל אלעל בואינג 777
אביגל שורק מנכ"ל אלעל
(צילום: עופר חג'יוב רויטרס )
אביגל שורק נכנס לתפקידו בינואר 2021, לאחר רכישת החברה על ידי אלי רוזנברג (בנו של קני רוזנברג בעל השליטה הנוכחי), על רקע משבר הקורונה שטלטל את חברת התעופה. שורק נבחר לתפקיד מנכ"ל אל על במקומו של גונן אוסישקין, שעזב ברקע חילופי השליטה בחברת התעופה.
שורק התגורר במשך שנים בארה"ב, ועבד בתפקידי ניהול שונים ביניהם בחברת דלק US. דלק US היא חברת אנרגיה, העוסקת בזיקוק, שיווק והפצת מוצרי דלק ושמנים. בנוסף, עוסקת החברה בהקמה והפעלה של תחנות תדלוק וחנויות נוחות. מטה החברה שוכן בעיר ברנטווד, במדינת טנסי שבארצות הברית ומייסד ומנכ"ל החברה הוא עוזי ימין, ששורק כיהן כסגנו.
אל על סיימה את שנת 2021 עם הפסדים, אך נמוכים מאלו של שנת 2020. בשורה התחתונה צמצמה אל על את ההפסד שלה לסכום של 413 מיליון דולר ב-2021, וזאת לעומת הפסד של 531 מיליון דולר ב-2020. הכנסות החברה בשנת 2021 הסתכמו ב-857 מיליון דולר, לעומת כ-623 מיליון דולר בשנת 2020, צמיחה של 37.6%. העלייה בהכנסות הקפיצה ב-20% את הוצאות התפעול השנתיות ל-960 מיליון דולר, בהשוואה ל-800 מיליון בשנת 2020.
בשיחה עם כתבים לאחר פרסום הדוח, אמר המנכ"ל שורק כי החברה התמודדה בשנתיים האחרונות עם "סערה מושלמת" שכללה את התשפטות נגיף קורונה, מבצע שומר החומות, עליית מחירי הדלק ועליית מחיר השקל למול הדולר. על אף הדברים, הדגיש המנכ"ל, "התוצאות שלנו מראות יציבות, ועכשיו הפוקוס הוא להרחיב את השירות". באל על מתמקדים ביתר שאת בשוק הטיסות הטרנס-אטלנטיות ובטיסות לצפון אמריקה, ובתקופה הקרובה צפוי הליך מיתוג מחדש של החברה, שמכוונת לצמיחה בפעילות הליבה ומיקוד בשירותי תיירות (בין היתר על ידי רכישת ארקיע). בהתייחס למצב הביטחוני החריג ולעלייה במחירי הנפט אמר שורק כי השוק נמצא ב"סביבת מחירים כאוטית" שהוא לא זוכר כדוגמתה.