סגור

עיצומים באל על - החברה לא משתתפת במטס האזרחי, טיסות לאירופה התבטלו

חברת התעופה לא משתתפת במטס החגיגי ליום העצמאות בשל עיצומים של מכונאים. במקביל, בוטלו היום שלוש טיסות של החברה לאירופה

עיצומים של ועדי עובדים באל על משבשים את פעילותה הסדירה של החברה היום (ה').
מכונאים בחברה נטשו הבוקר את עמדותיהם לפני המטס האזרחי של חברות התעופה, ובעקבות המחאה אל על לא משתתפת במטס האזרחי. מחאת עובדי אל על התרחשה לאחר ששרת התחבורה מרב מיכאלי נאמה הבוקר בפתח אירוע הזנקת מטס התעופה האזרחית הישראלית של יום העצמאות.
מההסתדרות הכללית נמסר כי הם אינם קשורים לעיצומים "בשום אופן וצורה". מאל על נמסר בתגובה: "אנו מצרים על כך שנבצר מחברת אל על ליטול חלק במטס החגיגי של יום העצמאות ה-74, זהו אירוע חמור. אנו לומדים את הפרטים ונטפל על מנת שאירוע כזה לא יישנה".


במקביל, בוטלו היום לפחות שלוש טיסות של אל על מנתב"ג - לבריסל, פרנקפורט ואתונה - ואלו מצטרפות לטיסות למיאמי, ניו יורק, לוס אנג'לס ולונדון שבוטלו ביומיים האחרונים. בוועד הטייסים של החברה טוענים כי הם אינם נוקטים בעיצומים וכי "כל הטייסים עובדים במסגרת החוק והבטיחות". עם זאת, באותה נשימה טוענים כי בהנהלת החברה דרשו מטייסים ממשפחות שכולות "להירתם" ולהפסיד את טקסי יום הזיכרון.
בוועד עובדי התחזוקה טוענים כי הם נקטו את העיצומים במטס היום לא כנגד ההנהלה אלא כנגד הטייסים, ומדובר בצעד של סולידריות עם הנוסעים שטיסותיהם בוטלו. לטענת הוועד, מדובר בצעד של כלל עובדי החברה שהם לא טייסים שמוחים על כך שהטייסים ביטלו כ-11 טיסות בימים האחרונים. "אם יש טייסים למטס, אז שיאיישו את הטיסות", אומרים בוועד. גורם בטייסים מסר: "מוטב שעובדי התחזוקה יעסקו בתחזוקה וידאגו שהטיסות ייצאו בשלום ויפסיקו לעסוק בפוליטיקה קטנה של ההסתדרות כי זה מה שהם עושים".
מחברת אל על נמסר בתגובה לביטולי הטיסות: "אל על נאלצת לבטל מספר טיסות מסיבות מבצעיות שאינן בשליטתה. החברה, בשיתוף כלל מגזרי העובדים ובכל הסקטורים, עושה מאמצים רבים על מנת שניתן יהיה להוציא את הטיסות. צוותי אל על פועלים ברגעים אלה על מנת למצוא ללקוחות טיסות אחרות או פתרון חלופי הולם".

1 צפייה בגלריה
דינה בן טל גננסיה מנכ"לית אל על
דינה בן טל גננסיה מנכ"לית אל על
דינה בן טל גננסיה, מנכ"לית אל על
(צילום: רונן דבש, ערן גרנות)

מוקדם יותר השבוע פורסמו הסכמות בין ועד עובדי התחזוקה וההנדסה והנהלת אל על, שבמסגרתם הוחלט על תגמול של 1,000 שקל נוספים בחודש לחודשים מאי ויוני, ועל אפשרות של תגמול נוסף בגובה של כ-2,000 שקל בחודש בתמורה לשעות נוספות. בוועד עובדי הטייסים לא היו מרוצים מההסכם שנחתם עם ועד עובדי התחזוקה וההנדסה, ולטענתם התנאים של עובדי התחזוקה כמעט ולא נפגעו בעקבות הקורונה, לעומת תנאי הטייסים שהורעו משמעותית. הטייסים טוענים שהם לא "מקנאים" בעובדי התחזוקה, אך מאוכזבים מהתנהלות ההנהלה שמתעלמת מדרישותיהם בזמן שהביקוש לטיסות מזנק יחד עם מניית החברה שהתאוששה. גורמים בחברה טוענים כי בעקבות החתימה על ההסכם, טייסים מסרבים לאייש טיסות.
העיצומים היום מתרחשים כחודש לאחר מינויה של דינה בן טל-גננסיה לתפקיד מנכ"לית החברה. בן טל-גננסיה (48) שימשה כסמנכ"לית מסחר וקשרים תעופתיים בחברה ולפני כן כראש אגף ניהול הכנסה בחטיבת המסחר וקשרים תעופתיים. היא נמצאת כבר 14 שנה בתפקידים שונים באל על ולפני כן ייעצה לחברה כיועצת חיצונית מטעם חברת TASC, שם עבדה במשך תשע שנים. זו הפעם הראשונה בתולדות החברה שתכהן אישה בתפקיד מנכ"לית. החברה הודיעה גם על מינוי עומרי כהן כמשנה למנכ"לית וסמנכ"ל תפעול ראשי.