סגור
כנס לוגיסטיטק גל שאול
(סיני דוד)

כנס לוגיסטיטק
מייסד אוגורי: "בחזון שלנו יש עולם בו אנשים יכולים לסמוך יותר על מכונות"

גל שאול אמר את הדברים בכנס לוגיסטיטק של כלכליסט ובנק לאומי. לדבריו: "אוטונומיה היא חשובה בתהליך האספקה, היכולת להבין היכן חלקי החילוף, היכן חומרי הגלם. הלקוחות שלנו הסבירו שהבעיה הכי גדולה היא חלקי חילוף"

"אנו עוסקים בצד שונה של אספקה ולוגיסטיקה, זהו עולם שמייצר את הדברים שמגיעים למדפים. חזוננו הוא עולם בו אנשים יכולים יותר לסמוך על מכונות. אנו מסתכלים על המהפכה התעשייתית וזהו העולם כבר, אך השינוי הוא דווקא באנשים שצריכים לשנות את עבודתם, את התהליך. כל זה זז ביחד ואנו הולכים לדרך אחרת עם מוצרינו". כך אמר גל שאול, מייסד משותף של אוגורי (Augury) בכנס לוגיסטיטק של כלכליסט ובנק לאומי.
לאחרונה פורסם כי חברת אוגורי (Augury), החיפאית, המפתחת חיישנים לתעשייה, רוכשת את חברת סיבו (Seebo) הישראלית, הפועלת בתחום החיזוי מבוסס בינה מלאכותית לתהליכי ייצור. התמורה בעסקה, ששוויה נאמד ב-100 עד 200 מיליון דולר, תכלול שילוב בין מזומן למניות. עבור האחרונה שגייסה עד היום כ-53 מיליון דולר מהווה העסקה אקזיט לא מרשים. העסקה צפויה להיסגר באופן רשמי בסוף החודש (מאי).

לדברי שאול, "מה שקרה בקורונה היה מורכב. מחד, אנשים עברו לריחוק חברתי, מאידך הדרישה לחומרי גלם עלתה פי שתיים, על נייר טואלט, שיפוצים לבית, מלט , רעפים, אבל זהו עולם בו אנשים כבר לא נמצאו במפעל. זהו עולם שנקרא "בריאות יצור" אשר מורכב מבריאותן של המכונות שבקווי היצור, יש את בריאות התהליך - ובסופו של דבר בריאות של עיצוב. היכולת לדעת דברים היא אחרת. היינו בפגישה עם חברת דלק גדולה שאמרה לנו שעדיין מגיעה משאית ואין למשל איך למלא אותה. זה קורה בכול עולמות היצור ולכן צריכים גמישות, אנו רוצים לייצר במקומות חדשים כי הדרישות עולות".

1 צפייה בגלריה
כנס לוגיסטיטק גל שאול מייסד משותף, Augury
כנס לוגיסטיטק גל שאול מייסד משותף, Augury
גל שאול, מייסד משותף Augury
(צילום: יריב כץ)

"אוטונומיה היא חשובה בתהליך האספקה, היכולת להבין היכן חלקי החילוף, היכן חומרי הגלם. אנו מעסיקים מעל 350 אנשים בכול העולם ויש לנו לקוחות גדולים מאוד, מפפסי ועד קולגייט, כולם עובדים בעשרות מפעלים ומשנים את צורת עבודתם. אנו מבינים כיום ששיתוף פעולה עם חברת SEEBO הוא חשוב מאוד והוא יצעיד את עולמות היצור למקום חדש. כך נענה על 70% מהצרכים שלנו ביצור מתקדם, תהליכי דיגיטל טרנסופרמיישן במפעלים. אנו משתפים פעולה עם עוד חברות כי זה אקוסיסטם גדול ומורכב ויש לעבור עם השחקנים הכי חזקים במערכת".
"שאלנו את הלקוחות שלנו מה הם צריכים הלאה, מה יקרה בעולמות האספקה, הלקוחות שלנו הסבירו שהבעיה הכי גדולה היא חלקי חילוף, כלומר למשל כשמשהו מתקלקל זו בעיה וזה צוואר בקבוק בעייתי בשרשרת האספקה. לשמחתנו נפגשנו עם חברה ששמה הוא DSV, זו חברת לוגיסטיקה גדולה ויש לה חזון לאיך היא רוצה לעבוד, איך היא מאפשרת מעבר דיגיטלי. ניסינו לבנות מודל בו עדיין נוכל לתת את בריאות המכונה - וזהו תהליך חשוב מכיוון שהוא מאפשר לא רק אספקה מהירה, גם הורדה של רמות זיהום בגלל ייעול של התהליכים".