סגור
כנס לוגיסטיטק תימור ארבל סדרס
(סיני דוד)

כנס לוגיסטיטק
מנכ"לית לאומיטק: ״הלוגיסטיקה, כמו הבנקאות, בעיצומה של מהפכת חדשנות מול הלקוח״

תימור ארבל סדרס מנכ"לית לאומיטק, זרוע בנקאות ההייטק בבנק לאומי, אמרה את הדברים בכנס לוגיסטיטק של כלכליסט ובנק לאומי. לדבריה, בין היתר: "הפיכתה של פבריק המתמחה בלוגיסטיקה ליוניקורן, מעיד על תפקידה האדיר של חברות לוגיסטיות בכלכלה העולמית ופוטנציאל הרווחים הגבוה בענף"

ביוני האחרון הפכה פאבריק הישראלית ליוניקורן לאחר שגייסה 200 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד דולר. הפיכתה של פבריק ליוניקורן, חברה שמתמחה בלוגיסטיקה (ולא בסייבר או פינטק), מעיד על תפקידה האדיר של חברות לוגיסטיות בכלכלה העולמית ופוטנציאל הרווחים הגבוה בענף". כך הסבירה היום תימור ארבל סדרס מנכ"לית לאומיטק, זרוע בנקאות ההייטק בבנק לאומי, בכנס לוגיסטיטק של כלכליסט ובנק לאומי.


על פי ארבל סדרס "חברת Global-e, שהופכת כל סוחר איקומרס מקומי לבינלאומי היא דוגמה מצוינת נוספת. החברה סיכמה את 2021 עם הכנסות של 250 מיליון דולר ורווח גולמי של 91 מיליון, מעל ומעבר לתחזיות, וזינוק ביחס לנתוני 2020. מהשירות שלה, המכסה את כלל היבטי הלוגיסטיקה של המכירה, כולל השילוח הבינלאומי והחזרות של סחורה, נהנים לקוחות ביותר מ-100 מדינות וביותר מ-25 שפות".
"מגפת הקורונה שימשה קטליזטור לתהליכים רבים שדיברו עליהם שנים. תהליכים של ארבע שנים, קרו במספר שבועות. היא שינתה פרדיגמות, סדרי עדיפויות וטעמים, חוללה מהפכות בשווקים, והפכה את ה-Nice to have לצורך קיומי", קבעה ארבל סדרס.
גם שנה לאחר דעיכת הקורונה מסביב לעולם הכלכלה הגלובלית מאופיינת היום במחסור בחומרי גלם, פקקים בנמלים והתייקרות חדה של תעריפי התובלה והשינוע ועל כן האתגרים הללו עדיין קיימים עבור הענף.

1 צפייה בגלריה
כנס לוגיסטיטק תימור ארבל-סדרס מנכ"לית לאומיטק וידאו
כנס לוגיסטיטק תימור ארבל-סדרס מנכ"לית לאומיטק וידאו
תימור ארבל-סדרס, מנכ"לית לאומיטק
(צילום: יריב כץ)

"הצרכנים שלנו הולכים ונעשים מתוחכמים יותר. דורשניים יותר. בעלי מודעות צרכנית גבוהה יותר. הם לא מוכנים עוד להתפשר על נוחות ומהירות במשלוחים, ויש להם אלטרנטיבות. לצד זאת, הביקושים רק עולים ועולים. כל זה מחייב חשיבה מחוץ לקופסה על שרשרת האספקה כולה - ההובלה, בקרת האיכות, יעילות האחסנה, הליקוט וההפצה, וגם אותו Last mile עד פתח ביתם של לקוחות הקצה. וכך, גם בתחום שנחשב למסורתי ו'כבד', אימוץ של כלים טכנולוגיים המאפשרים דיוק, יעילות, גמישות ואיכות בשירות הופך לצורך קיומי עבור חברות, לא למותרות. ודאי לא Nice to have", הסבירה ארבל סדרס.
לדבריה, הצורך בחדשנות לא נעלם מעיני היזמים, ואכן אנחנו רואים יותר ויותר סטארטאפים חדשים בתחומי הלוגיסטיקה. ועם ההתקדמות, גם תחומי היזמות נהפכים מתמחים יותר, והיום למשל יש גם סייבר ללוגיסטיקה.
מנכ"לית לאומיטק סיכמה כי היחידה שלה היא נפרדת וייעודית המטפלת בחברות הייטק ובצרכים שלהן כהלוואות צמיחה, תכנון פיננסי והיכרות עם התעשייה. לדבריה, "לאומיטק מבקשת לחבר בין הלקוחות הוותיקים של החטיבה העסקית בבנק, לבין הפתרונות החדשניים בשוק. בתוך כך לקוחות ההייטק מקבלים הזדמנות להבין טוב יותר את הצרכים, לדייק את המוצרים ולקבל עוד ערוץ אפקטיבי של go-to-market. מצד שני, הארגונים הגדולים מקבלים כלים לצמוח ולהישאר רלוונטיים בעולם כל כך דינמי. עולם שבמובנים רבים, הוא Disruption אחד גדול".