ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

כנס Deloitte

"העדיפות היא לייצר גוף דאטה מרכזי שיודע לייצר מומחיות"

כך אמר בכנס Deloitte איתי חזן, ראש מערך דאטה ודיגיטל בחברת כאל בשיחה עם שלי תשובה, Monitor Deloitte ייעוץ אסטרטגי. לדבריו: "חברות מסורתיות שחוששות להיכנס לתחום צריכות להתחיל מקטן"

אביאור אבו 16:0412.04.21

בשיחה שנערכה בכנס Deloitte עם אלי תדהר, מוביל Monitor Deloitte ב- Deloitte ישראל, סיפר ד"ר פלוריאן קליין ראש תחום תכנון טווח ארוך ב-Deloitte גלובל, על פעילות החטיבה שפועלת יחד עם ארגונים וחברות גדולות כדי להבין את עתיד השוק שלהם. החטיבה משלבת בינה מלאכותית ונתוני ביג דאטה בגישת תכנון תרחישים - שיטה ש-60% מלקוחות החברה ברחבי העולם בחרו להשתמש בה. קליין ציין שכיוון שאי-ודאות היא מצב נתון בעולם העסקי, הדרך שבה ארגונים מתמודדים עם המצב הוא שיקבע את ההצלחה.  

 

 

הוא הדגיש שמתחילת המאה, רצף האירועים שגרמו לחוסר ודאות, החל מהתקיפה של מגדל התאומים ועד הקורונה, רק הלכו והצטברו. כעת הלקוחות צריכים להבין איך הם מושפעים ומה השינוים שעליהם לבצע כדי להתמודד עם התהפוכות, כשטכנולוגיה מתקדמת עוזרת בכך.   

מימין שלי תשובה וד"ר פלוריאן קליין מימין שלי תשובה וד"ר פלוריאן קליין צילום: אלמוג סוגבקר

 

קליין הדגים כיצד החטיבה שלו עוברת מדיון ברעיונות מופשטים למתן פתרונות עסקיים ספציפים מאוד, תוך כדי הסבר קצר על התהליך אותו עברו עם חברות במגזר הטלקום בזמן המגיפה. לבסוף, קליין הדגיש שהמגמות שזוהו לפני פרוץ הקורונה, כגון גלובליזציה וטרנספורמציה דיגיטלית עדיין תקפות ברובן, כאשר המגפה רק האיצה אותן.

 

"נכנסו לקורונה רזים יותר עם קופת מזומנים שעזרה לנו להתמודד"

 

בהמשך השיחה, מספר יובל דגים מנכ"ל אבן קיסר שהגיע לחברה בשנת 2018, לנעם גונן, ראש קבוצת אסטרטגיה ואנליטיקס ב-Deloitte ישראל, על האתגרים שניצבו בפני החברה בשנת הקורונה.

 

"אבן קיסר חיפשה את דרכה משנת 2017, ואחרי שנות צמיחה מופלאות, השוק הפך לשוק תחרותי יותר. ב-2018 שהגעתי לחברה גיבשתי צוות ניהולי חדש וניגשנו לטפל בתרבות הארגונית. סיימנו את 2019 עם תוכנית אסטרטגית חדשה שאיתה נכנסנו לשנת הקורונה. ההתמקדות שלנו בשיטות עבודה, במבנה ארגוני, התמקדות בבטיחות וגאות, עזרו לנו בהגעה למשבר. התחרות מהמזרח התגברה וב-2019 שידדנו את מערך הוצאות שלנו ונכנסנו לקורונה שאנחנו רזים יותר עם קופת מזומנים עשירה יותר, שעזרה לנו להתמודד טוב יותר עם המשבר שגרר ירידה בביקושים.   

מימין איתי חזן', אלי תדהר, נעם גונן ויובל דגים מימין איתי חזן', אלי תדהר, נעם גונן ויובל דגים

 

"המזומנים שהמשכנו ליצור בתקופת הקורונה ביססו את החברה, והבנו שאנחנו יכולים להפנות משאבים ניהוליים ופיננסיים לאסטרטגיה שקבענו שכללה גם מיזוגים ורכישות. רכשנו שתי חברות – בהודו ובארה"ב. הצוותים שהקמנו לניהול האינטגרציה עובדים באופן אינטנסיבי על מיזוג החברות לתוך אבן קיסר. אנחנו רואים את שלבי האינטגרציה מתרחשים שלב אחרי שלב".

 

 

"הנהלות רוצות לקבל החלטות על בסיס דאטה"

 

בשיחה נוספת ראיין שלי תשובה, Monitor Deloitte ייעוץ אסטרטגי, את איתי חזן, ראש מערך דאטה ודיגיטל בחברת כאל.

 

לדברי חזן: "הנהלות רוצות לקבל כיום החלטות לא על בסיס תחושת בטן, אלא על בסיס דאטה, ארגון מכוון נתונים. חברות מסורתיות שחוששות להיכנס לתחום צריכות להתחיל מקטן, לייצר ניצחון ואז לקפוץ למהלכים גדולים. צריך להבין מי הלקוח של הדאטה, בדרך כלל הוא ההנהלה הבכירה של הארגון. העדיפות היא לייצר גוף דאטה מרכזי אחד שיודע לייצר מומחיות, מקצועיות והבנה במספר תחומים מקבילים ולמעשה לייצר רמה אחידה עם סינרגיה בתוך הצוות שאמור לשרת את אותה הנהלה.

 

"מנגד, היכולת של חברות רב לאומיות שפועלות במספר שווקים, לתת מענה לכל המדינות באמצעות יחידה אחת, היא מוגבלת ברמת שעות, הבנת השוק וכו', ולכן שווה להם ללכת לביזור. המקום הנכון ביותר להושיב את הדאטה זה איפה שהוא ישפיע וזה הצד העסקי, זה מייצר איזון מול הצד הטכנולוגי. הדאטה לא עוזר רק למנף קווי פעילות קיימים אלא לפתח מוצרים חדשים. כמו כן, חשוב שיחידת הדאטה תעבוד בשיתוף פעולה עם גורמים משפטיים, אבטחת מידע, ציות, ניהול סיכונים וסייבר, כדי שיוכלו לפרוץ קדימה".

x