סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
לאחר שלושה חודשים בלבד: המנהלת-השותפה של בליזארד פורשת מתפקידה

ג'ן אוניל הודיעה כי תעזוב את החברה עד סוף השנה. מייק איברה, שמונה יחד איתה להנהיג את החברה, ימשיך לבדו בתפקיד. השניים מונו בעיצומה של סערה משפטית, המאשימה את החברה בתרבות ארגונית רווית הטרדות מיניות ואפליה מגדרית

ג'ן אוניל, (Jen Oneal), שמונתה לתפקיד מנכ"לית-שותפה ביצרנית המשחקים בליזארד (Blizzard), הודיעה אתמול (ג') על פרישתה - זאת כשלושה חודשים בלבד לאחר מינויה, יחד עם מייק איברה (Mike Yberra), למנהלי התאגיד. אוניל תאציל סמכויותיה לאיברה ותעבור לתפקיד אחר בבליזארד, שטרם הוגדר.
"רציתי לומר לכם בעצמי שהחלטתי לפרוש מהנהגת בליזארד ואפנה לתפקיד חדש, לפני עזיבתי בסוף השנה", כתבה. "אני לא עושה זאת משום שאני מיואשת מעתיד החברה, אלא להיפך - קיבלתי השראה מהתשוקה של כל העובדים, הפועלים בכל מאודם ליצירת שינוי משמעותי. האנרגיה הזו עוררה בי השראה לצאת ולחקור כיצד אני יכולה לעשות יותר כדי לשלב בין משחקים וגיוון".
אוניל ואיברה מונו בחודש אוגוסט למנכ"לים-שותפים לאחר פרישת נשיא החברה, ג'יי. אלן בראק (J. Allen Brack), בצל תביעת הענק מטעם קליפורניה, שהוגשה ביולי נגד החברה. אקטיוויז'ן בליזארד (Activision Blizzard) הואשמה באווירה של הטרדה מינית מתמדת ותרבות של אפליה מגדרית.
מדובר באחת מחברות הגיימינג הגדולות בעולם, שפיתחה כמה ממשחקי המחשב הפופולריים ביותר בכל הזמנים, בראשם משחק התפקידים רב-המשתתפים "וורלד אוף וורקאפט" (World of Warcraft), משחק היריות "אוברווץ'" (Overwatch) - וכן סדרת משחקי "דיבאלו" (Diablo). החברה נסחרת כיום בניו יורק לפי שווי של 60 מיליארד דולר. החברה הכניסה בשנה שעברה 8.1 מיליארד דולר.
1 צפייה בגלריה
ג'ן אוניל, מנכ"לית-שותפה של בליזארד
ג'ן אוניל, מנכ"לית-שותפה של בליזארד
ג'ן אוניל, מנכ"לית-שותפה של בליזארד
(Activision Blizzard)
אנשי החברה, בהם שדולת העובדים, גילו על עזיבתה של אוניל במהלך שיחה עם משקיעי החברה. "זהו רגע עצוב עבור רבים מאיתנו באקטיוויז'ן בליזארד, שציפו בקוצר רוח לאישה ממוצא שאינו לבן שתנהיג את החברה", צייצה השדולה בטוויטר. באותה שיחת משקיעים, הודיעה החברה כי השקת המשחקים החדשים של החברה, "דיאבלו 4" ו"אוברווץ' 2", נדחתה לשנה הבאה, אך תאריכים מדויקים לא נמסרו.
באחרונה נדחתה הבקשה של אקטיוויז'ן בליזארד להקפאת ההליכים נגדה על מנת לחקור טענות נגד אנשי המחלקה לדיור והעסקה הוגנת (Department of Fair Employment and Housing) - הסוכנות במדינת קליפורניה שחקרה את החברה בחשד לתנאי עבודה בלתי-הולמים והגישה את התביעה הראשונה נגדה.
אקטיוויז'ן בליזארד טענה כי עורכי הדין של המחלקה המעורבים בתביעה עבדו בעבר בנציבות להזדמנויות תעסוקה שוות (Equal Employment Opportunity Commission), סוכנות פדרלית החוקרת אף היא חשדות להפרת חוקי עבודה. החברה חתמה על הסכם פשרה עם הנציבות, במסגרתו תקים אקטיוויז'ן בליזארד קרן בסך 18 מיליון דולר עבור עובדים - בהווה ובעבר - התובעים פיצויים בגין נזק שנגרם להם.