סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
אקטיוויז'ן בליזארד תשלם 18 מיליון דולר לעובדיה במסגרת הסכם פשרה

בתום חקירה בת שלוש שנים, הממשל האמריקאי חייב את היצרנית של "וורלד אוף וורקראפט" להקים קרן פיצויים לעובדים שנפגעו מהאווירה במשרדי החברה. כיום מתנהלים במקביל כמה הליכים משפטיים נגד אקטיוויז'ן בליזארד, המציירים תרבות תאגידית רעילה של הטרדה מינית ואפליה מגדרית

אקטיוויז'ן בליזארד (Activision Blizzard) חתמה על הסכם פשרה עם הנציבות להזדמנויות תעסוקה שוות (Equal Employment Opportunity Commission), אחת מרשויות הממשל האמריקאיות החוקרות בימים אלה את החברה באשמת תרבות עבודה רווית הטרדות מיניות ואפליה מגדרית. כחלק מההסכם, החברה תקים קרן בסך 18 מיליון דולר עבור עובדים - בהווה ובעבר - התובעים פיצויים בגין נזק שנגרם להם.
בשבוע שעבר דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" כי חברת הגיימינג מנהלת בימים אלה דיונים בדבר הסכם פשרה עם הנציבות לאחר חקירה בת שלוש שנים נגד החברה. בתלונה, טענה הנציבות כי בחודש יוני, היא הודיעה לאקטיוויז'ן בליזארד על ממצאי החקירה. בנוסף לקרן הפיצויים, אקטיוויז'ן בליזארד הסכימה לחדול מכל מדיניות מפלה, להעסיק יועץ על מנת להבטיח את היענותה ללשון החוק ולהסכים לביקורות עתידיות מטעם הנציבות הפדרלית.
"נמשיך לפעול במחויבות נגד הטרדות ואפליה במקום העבודה. אנו מודים לנציבות להזדמנויות תעסוקה שוות על המעורבות המועילה שלה בעוד אנו פועלים למיגור התנהגות בלתי-הולמת בחברה", מסר מנכ"ל בליזארד, בובי קוטיק (Bobby Kotick). חלקים בלתי-מנוצלים מכספי הקרן יוקדשו "לקידום נשים במגזר הגיימינג והטכנולוגיה" או לשם השקעה בגיוון תעסוקתי בעתיד.
אקטיוויז'ן בליזארד היא אחת מחברות הגיימינג הגדולות בעולם, ופיתחה כמה ממשחקי המחשב הפופולריים ביותר בכל הזמנים, בראשם משחק התפקידים רב-המשתתפים "וורלד אוף וורקאפט" (World of Warcraft), סדרת משחקי "דיבאלו" (Diablo) ומשחק היריות "אוברווץ'" (Overwatch). בחברה, הנסחרת בניו יורק לפי שווי של 61 מיליארד דולר, ישנם כ-9,500 עובדים.
התלונה מטעם הנציבות, שהוגשה ביום שני בבית משפט בקליפורניה, היא רק אחת מבין כמה קרבות משפטיים אשר מתנהלים כיום במקביל נגד אקטיוויז'ן בליזארד. בחודש יולי, הוגשה התביעה הראשונה נגד החברה מטעם המחלקה לדיור והעסקה הוגנת (Department of Fair Employment and Housing) במדינת קליפורניה, בטענה כי במשרדי התאגיד רווחת אווירה של "הטרדה מינית תמידית ואפליה מגדרית".
בשל כך, גם המשקיעים של אקטיוויז'ן בליזארד תבעו אותה. שדולת עובדי החברה תבעה גם היא את ענקית הגיימינג במטרה להתאגד ולבטל חלק מהסעיפים הדרקוניים בחוזי ההעסקה של אקטיוויז'ן בליזארד. ה"וול סטריט ג'ורנל" אף דיווח כי הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) חוקרת בימים אלה את החברה, בחשד כי אקטיוויז'ן בליזארד לא דיווחה כראוי למשקיעיה על הטענות בדבר התלונות על הטרדות המיניות ואפליה.