סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
מפתחי המשחק החדש של בליזארד: "שהקונים יעשו מה שנכון בעיניהם"

הרימייק של "דיאבלו 2" הוא המשחק הראשון מבית בליזארד מאז שהוגשה תביעת ענק נגד החברה בגין "תרבות הטרדות מיניות". ראש הסטודיו שיצר את הגרסה החדשה הציע לשחקנים לפעול כראות עיניהם. בימים האחרונים, הגיש ארגון עובדים אמריקאי תביעה נוספת נגד בליזארד בגין הפרת חוקי העסקה

בראיון לאתר "אקסיוס" (Axios), אמר ראש צוות הפיתוח של הרימייק ל"דיאבלו 2" כי מוטב שאנשים "יעשו מה שהם מוצאים לנכון" כאשר הם מתלבטים האם לקנות את המשחק. זאת לנוכח פרשת ההטרדות המיניות האופפת את אקטיוויז'ן בליזארד (Activision Blizzard), המפתחת של המשחק המקורי, והמפיצה של המשחק החדש.
"דיאבלו 2: קם לתחיה" (Diablo 2: Resurrected) הוא המשחק הראשון היוצא תחת ידיה של אקטיוויז'ן בליזארד מאז התביעה שהגישה מדינת קליפורניה נגד החברה בחודש יולי, בגין אווירה של "הטרדה מינית תמידית" ותרבות של אפליה מגדרית. אקטיוויז'ן בליזארד היא אחת מחברות הגיימינג הגדולות בעולם, ופיתחה כמה ממשחקי המחשב הפופולריים ביותר בכל הזמנים, בראשם משחק התפקידים רב-המשתתפים "וורלד אוף וורקאפט" (World of Warcraft), משחק היריות "אוברווץ'" (Overwatch) - וכן סדרת משחקי "דיבאלו" (Diablo).
הגרסה המחודשת של המשחק הוכרזה בחודש פברואר ופותחה בעיקר באולפני Vicarious Visions מצפון מדינת ניו יורק, שעבדו לאורך השנים גם על משחקים שאינם מבית בליזארד. היא אינה נאשמת או מוזכרת בתביעה שהוגשה נגד ענקית הגיימינג. "זה היה מטריד מאוד לשמוע את הדברים הללו", אמר רוב גאלרני (Rob Gallerani), ראש צוות הפיתוח של הסטודיו. "ואנחנו מאוד רצינו לתמוך בעמיתינו".
בתוך כך, ארגון עובדים אמריקאי (CODE-CWA) הגיש תביעה נוספת נגד אקטיוויז'ן בליזארד, בגין הפרת חוקי העסקה. התביעה הוגשה למועצה הלאומית ליחסי עבודה (National Labor Relations Board), ומאשימה את החברה באיומים וכפייה כלפי עובדים שנאבקו לדון בפומבי בפערי השכר ובהתנגדותם להליכי הבוררות הכפויים בחוזי העובדים בחברה. ארגון העובדים הגיש את התביעה בשם "A Better ABK" - שדולה של עובדי אקטיוויז'ן בליזארד שפועלים למען שיפור תנאי ההעסקה בתאגיד.
שדולת העובדים פרסמה רשימת דרישות בהן, בין היתר, "ביטול סעיפי הבוררות הפנימית בחוזי העובדים, הנוכחיים והעתידיים". התביעה החדשה גם מאשימה את אקטיוויז'ן בליזארד בהתנהגות החותרת תחת הניסיונות של "A Better ABK" להחיל שינויים בחברה. "אם המועצה הלאומית תפסוק לטובתנו", צייצה השדולה בטוויטר, "הפסיקה תחול רטרואקטיבית וכך נחיל תקדים, שיבטיח כי לא ימנעו מאף עובד בארה"ב לדון בבוררות כפויה".