סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט-טק
אינסטגרם בחקירה: המנכ"ל אדם מוסרי יעיד בפני הקונגרס האמריקאי

מוסרי אישר את ההזמנה ויגיע בשבוע הבא למסור עדות בתגובה לחששות הקונגרס מהשפעת האפליקציה על משתמשים צעירים. הזימון מגיע בעקבות חשיפת מחקר פנימי של מטא, שמצא כי אינסטגרם פוגעת בבני נוער

מנכ"ל אינסטגרם אדם מוסרי זומן להעיד בחודש הבא בפני הקונגרס האמריקאי בתגובה לחששות הגוברים סביב ההשפעה של האפליקציה על המשתמשים הצעירים. זאת, בעקבות החשיפה של העובדת לשעבר פרנסס האוגן וסדרת התחקירים שפרסמו בוול סטריט ג'ורנל.
מוסרי, שמונה לתפקיד המנכ"ל לפני מעט יותר משלוש שנים, מתוכנן להופיע לפני תת הוועדה בסנאט להגנה על הצרכן במהלך השבוע שמתחיל ב-6 בדצמבר. העדות של מוסרי מגיעה לאחר שבספטמבר פורסמו תחקירים לפיהם מחקר פנימי של פייסבוק, חברת האם של האפליקציה (ששינתה לאחרונה את שמה ל"מטא"), מצא כי אינסטגרם פוגעת בדימויים העצמיים של שיעור ניכר מקרב המשתמשים, בעיקר נערות.
"אחרי הפצצה שהוטלה לגבי ההשפעות הרעילות של אינסטגרם, אנחנו מעוניינים לשמוע ישירות מההנהגה של החברה מדוע הם משתמשים באלגוריתם כוחני שדוחף תכנים רעילים לילדים ומכניס אותם למקומות אפלים, ומה בכוונתה לעשות כדי להפוך את הפלטפורמה לבטוחה יותר", מסר הסנטור ריצ'רד בלומנטל. "אני מעריך את הגעתו מרצון של מוסרי לתת הוועדה ומקווה שהוא יתמוך ברפורמות ספציפיות ובפתרונות, בעיקר בכל הקשור לאלגוריתם".
2 צפייה בגלריה
אינסטגרם ילדים סמארטפון
אינסטגרם ילדים סמארטפון
מתוך קמפיין הקידום של אינסטגרם ילדים. ההשפעות הרעילות כנראה פחות מעניינות את מטא
(צילום: שאטרסטוק)
בסרטון שפרסם בטוויטר ביום רביעי האחרון, הסביר מוסרי שיש לו שלושה בנים קטנים שיגדלו וישתמשו באינטרנט. לכן, לדבריו, הוא משקיע בהגברת הבטיחות באינטרנט. "אלא נושאים רגישים ביותר שעולים לדיון בימינו בין קירות הקונגרס ועד לשולחן ארוחת הערב ובחזרה", אמר. "אני אשוחח עם הקונגרס בקרוב על הנושאים הללו".
נוכח הסערה שנוצרה סביב אינסטגרם החליטו בחברה לדחות את ההשקה של גרסה של האפליקציה, המיועדת לילדים. זאת, גם - ובעיקר - בעקבות טענות של תובעים כלליים מ-44 מדינות בארה"ב, לפיהן הגרסה החדשה של אינסטגרם עלולה לפגוע בילדים. "פייסבוק כשלה תמיד בהגנה על הבטיחות ועל הפרטיות של ילדים בפלטפורמות שלה", מסרו אז התובעים. פייסבוק, בתגובה לכך, מסרה: "אנחנו מתייעצים עם מומחים להתפתחות הילד ולבריאותו הנפשית".
2 צפייה בגלריה
אדם מוסרי מנכל אינסטגרם
אדם מוסרי מנכל אינסטגרם
אדם מוסרי, מנכ"ל אינסטגרם. "אשוחח עם הקונגרס בקרוב"
(צילום: רויטרס)