סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

תובעים כלליים בארה"ב לפייסבוק: בטלו את התוכנית לאינסטגרם ילדים

לטענת תובעים כלליים מ-44 מדינות הגרסה החדשה של אינסטגרם עלולה לפגוע בילדים, והוסיפו: "פייסבוק כשלה תמיד בהגנה על הבטיחות והפרטיות של ילדים בפלטפורמות שלה". החברה מתכוונת להמשיך בפרויקט ומסרה: "אנחנו מתייעצים עם מומחים להתפתחות הילד ולבריאותו הנפשית"



פייסבוק מתכוונת להמשיך בתוכניות שלה להשיק גרסה לילדים של אפליקציית אינסטגרם, למרות קריאות מצד תובעים כלליים של 44 מדינות בארה"ב לנטוש את הפרויקט.
במכתב ששלחו למנכ"ל החברה מארק צוקרברג קראו התובעים לרשת החברתית לסגת מהתוכניות שלה להשיק גרסת אינסטגרם לילדים מתחת לגיל 13 בשל החשש שהיא תפגע בהם. התובעים טענו עוד כי באופן קבוע כשלה פייסבוק "בהגנה על הבטיחות והפרטיות של ילדים בפלטפורמות שלה".
במכתבם ציינו התובעים הכלליים שאפליקציית המסנג'ר של פייסבוק לילדים, שהושקה ב-2017 התגלתה כבעלת "כשל תכנוני משמעותי" שאפשר לילדים להצטרף לקבוצות צ'אט עם זרים בלי לקבל את אישור ההורים. התקלה תוקנה בהמשך.
2 צפייה בגלריה
אינסטגרם ילדים סמארטפון
אינסטגרם ילדים סמארטפון
אינסטגרם ילדים סמארטפון
(צילום: שאטרסטוק)
מפייסבוק נמסר בתגובה כי בכוונתם להמשיך בתוכניות כרגיל, אך הם יעבדו עם המחוקקים כדי למצוא פתרונות לחששות שהביעו.
"כפי שכל הורה יודע, הילדים נמצאים באינטרנט כל הזמן, בין אם המבוגרים מעוניינים בכך או לא", נמסר בתגובה של פייסבוק. "אנחנו רוצים לשפר את המצב על ידי הצעת חוויה שמעניקה להורים נראות ושליטה על מה שהילדים שלהם עושים. אנחנו מפתחים את החוויות הללו תוך התייעצות עם מומחים להתפתחות הילד, לביטחון ילדים ולבריאות נפשית. אנחנו מצפים לעבוד עם המחוקקים והרגולטורים, כולל התובעים הכלליים של המדינות".
2 צפייה בגלריה
אינסטגרם אפליקציה שיתוף תמונות
אינסטגרם אפליקציה שיתוף תמונות
אפליקציית אינסטגרם
פייסבוק הדגישה שהיא "מחוייבת לא להראות פרסומות בגרסאות אינסטגרם לילדים מתחת לגיל 13".
התוכניות של פייסבוק לפיתוח האפליקציה, שלפי הדיווחים נקראת אינסגרם יות' (Instagram Youth), ספגו ביקורת מרגע שנחשפו בחודש מרץ מצד מחנכים ופוליטיקאים. בשימוע שנערך בחודש שעבר בקונגרס האמריקאי הואשם צוקרברג ביחד עם מנכ"ל טוויט ג'ק דורסי ומנכ"ל גוגל סונדר פיצ'אי כי הפלטורמות שלהם מתוכננות במכוון למשוך אליהן צעירים, וכן כדי לעקוב אחר הפעילות המקוונת של הצעירים ולחשוף אותם לתכנים "רעילים" ולתקיפות.